GoranS
Aktiv medlem
Vuelta a España 2023
Se inlägg 274.Varför inte Vacci o Adamson?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Se inlägg 274.Varför inte Vacci o Adamson?
Det var nära, hade han inte dragit igång så tidigt hade han haft det tror jag.Vädligt vad tidigt Ganna drog igång spurten.
Risken med att ha det ledande uppdraget, blir det inte helt rätt är det ju väldigt lätt att man hamnar i läget att man tvingas dra igång för tidigt.Det var nära, hade han inte dragit igång så tidigt hade han haft det tror jag.
Snygg attack av Poels vart fall. Kul att han vann, körde offensivast sista delen
Ja verkligen. Satt och tänkte, kommer det en krök kör han.Snygg attack av Poels vart fall. Kul att han vann, körde offensivast sista delen
Kan det vara så att resultatdatabasen inte är fullständig vad det gäller den tiden? Tour- och giroetapper är förstås med, men mindre endagslopp kanske det är sämre med?Fortsätter glida lite o/t.. Relaterat till att Sepp Kuss med största sannolikhet blir den blott andra cyklisten att fullfölja de tre treveckorsloppen under en säsong med vinst i något av dem. Den tidigare som gjort denna bedrift var ju Italienaren Gastone Nencini som 1957 slutade 9a på Vueltan, 1:a på Girot och 6:a på TDF. Vilken säsong! Hans meritlista innehåller endast 16 professionella vinster. Inte så illa förstås, men sett till vilka segrar under en kort karriär! Nästan bara Giro och TDF-segrar där. Verkligen kvalitet i de vinsterna.
Visa bilaga 654156
Mm, sen har jag fått för mig att det, delvis kanske just pga hur tidigt loppet då gick på säsongen, var mindre av den bergsfest det nu inte så sällan är utan fler lättåkta etapper med spurtuppgörelser på slutet. Sådana kan ju GC-åkare komma igenom utan att behöva bränna lika mkt som om det är tre berg och målgång uppför.När Nencini deltog kördes ju dessutom Girot och Vueltan med en veckas mellanrum så nästan 6 veckor i sträck med det resultatet imponerande.
absolut och de körde ju inte fullt på alla etapper heller kunde vara fikatempo vissa dagar som jag förstått, men ändå imponerandeMm, sen har jag fått för mig att det, delvis kanske just pga hur tidigt loppet då gick på säsongen, var mindre av den bergsfest det nu inte så sällan är utan fler lättåkta etapper med spurtuppgörelser på slutet. Sådana kan ju GC-åkare komma igenom utan att behöva bränna lika mkt som om det är tre berg och målgång uppför.
Precis, mitt intryck oxå, Touren & Girot är mkt häftigare att kolla på.Jo det är ju också sant.. Om det inte ändrats fram och tillbaka. Åtminstone under det tidiga 2000-talet när de började sända Vueltan var det ett rätt trist lopp. Minns i stort sett bara ofantliga långa sträckor på stor väg genom ett obebyggt uttorkat landskap.
Om du verkligen menar mening två i presens undrar jag om du inte misstolkar @Ilritorno .Precis, mitt intryck oxå, Touren & Girot är mkt häftigare att kolla på.
www.cyclingnews.com
Bra! Hoppas även Kuss har fått upp aptiten och drar!Bekräftat att PrRo från JV lämnar just JV detta år.
Jag gissar Bora.Så vart är han på väg?
![]()
Primoz Roglic confirms departure from Jumbo-Visma
'I can just definitely confirm that I will leave the team' Slovenian says ahead of Giro dell'Emiliawww.cyclingnews.com
Snyggt!Jag gissar Bora.
Är det verkligen officiellt, då?
Är det nån som förstår vad logiken bakom ett sammanslagande skulle ha varit? JV hade ju redan innan för många bra åkare för att kunna hålla dem alla nöjda. Quickstep behöver bestämma sig om de ska vara ett GC-lag eller endags/etappsegrar - men det löses ju inte av ett sammanslagande. Om Lefevre vill pensionera sig vore det mer naturligt att leta pengar i mellanöstern.Och Bakala verkar ha givit upp säljplanerna till Jumbo-Visma och kommit överens med Lefevere att de kör som Quickstep-Soudal även 2025
Typ denna?Verkar ju som ett bra val av Roglic. Tror de i nuläget har bättre förutsättningar att blir bra än om han gått till Ineos tex
Känns ju mer som att "sammanslagningen" mer var en terminering av Sould-QS där TJV tog över det som fanns än av värde, än nån riktig sammanslagning.
Behöver vi inte en tråd för diskutera WT (+ Pro teams), rykten, transfers och annat? Har ju inte mycket med Vueltan att göra de senaste inläggen här :)