Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Från fransmännen:

lördag 30 september fortsätter utförsäljningen med -70% på nääästan allt i Barkarby och Kungens Kurva.

Vad gäller?
?

☑️
BARKARBY: STOR CYKELRENSNING
?
med upp till -50% rabatt på cyklar och -70% på allt annat. Passa på att fynda bland massor av fina stadscyklar, mountainbikes, landsvägscyklar och mer!

☑️
KUNGENS KURVA: -70% på allt!
?
?
⛸️
(Obs. Alla cyklar är slut i Kungens Kurva)

Bra dynamolampa till halva priset
Busch-Muller-IQ-X-Senso-Plus-LED-Scheinwerfer164RTSNDI-01-1_300x300@2x.jpg

Nu: 83,93 €

För oss i Sundsvall med omnejd så har Catu utförsäljning med runt 50% på det mesta idag och imorgon innan de tyvärr stänger.

Cykelmagneten kör kampanj på flera varor.
Själv beställde jag nyss en Wahoo Kickr för 5520 kr. Blir en välkommen uppgradering från min Wahoo Kickr Snap.

Själv beställde jag nyss en Wahoo Kickr för 5520 kr. Blir en välkommen uppgradering från min Wahoo Kickr Snap.
Tackar. Blev en +1 på denna. Blir bra till källaren och den annalkande hösten/vintern.

Får se om det dyker upp någon Trainer. Inte fått något bekräftelsemail ännu.. har du fått?

Blir "intressant" att se hur mycket skillnad du upplever om du kör Zwift.

Hört talas om att Snap i vissa fall ger för högra wattsiffror nämligen, kanske blir en "jobbig" övergång. ? ?

Ventralhjälmen i M satt riktigt kass på min avlånga skalle, detta trots att en Tectal jag en gång i tiden hade i samma storlek satt som gjuten. Den går tillbaks till Bikester, ni som missade köpa en POC Ventral Air i Hydrogen White stl M kan ju lägga en bevakning där så är väl min inne om en vecka eller något.

Blir "intressant" att se hur mycket skillnad du upplever om du kör Zwift.

Hört talas om att Snap i vissa fall ger för högra wattsiffror nämligen, kanske blir en "jobbig" övergång. ? ?
Haha ja det kanske blir en brutal upplevelse ?.
Jag upplever att däcket slirar mot rullen ibland vid spurter trots att jag ställt in rullen enligt instruktionerna. Det kommer i alla fall inte att bli ett problem med Kickr.

Letade efter ny pendlare till en kompis och ramlade över den här. Färdig med skärmar, Grx-växlar, Tubus-pakethållare och Supernova-lysen för 1200€ känns vettigt.

Letade efter ny pendlare till en kompis och ramlade över den här. Färdig med skärmar, Grx-växlar, Tubus-pakethållare och Supernova-lysen för 1200€ känns vettigt.
Ghost har just nu 200€ Cash Back på Gravel cyklar men man behöver ett tyskt bankkonto tror jag.

"Vor- und Nachnamen, Adresse, E-Mail, Name des Händlers, bei allen nicht online Käufen, Bike Modell, Rahmennummer"
Verkar bara gälla när de köps fysiskt i butik
Doch :) Gäller också online:
"Die Aktion gilt auf alle Gravelbikes, die innerhalb des Aktionszeitraumes online oder beim Händler gekauft und nicht innerhalb der Rückgabefrist zurückgegeben wurden"

Bra pris för en komplett utrustad pendlare, verkar vara fler som gillar den eftersom bara M och L finns kvar. Men den verkar har en kort o hög sittställning enl geotabellen
RREEQ_GEO.jpg

Såg den där igår men nu köpte jag ju nyss en ridley för 13k annars hade jag beställt en!

Schnäppchenjägerthread eller vad den heter levererar fynd :)

Garmin Varia RLT516 för tusenlappen. Tänkte egentligen köpa en 515 men detta pris var ju för bra.
För de som (likt mig fram tills nyligen) undrar: 515 har ett gäng blinkfunktioner, bl a ökande intensitet ju närmre en bil kommer, medans 516 endast har fast belysning.
Har själv en 516, supernöjd.

Funkar inte vanlig lampa bakåt lika bra? Det är ju bilen som kör på menar jag
Högst anekdotiskt men har läst på flera forum att folk upplever det som att bilar tar ett större avstånd när de har radarn med blinkande lampa. Lampan blinkar nämligen mer intensivt ju närmare bilen kommer, vilket verkar resultera ett förändrat beteende hos bilföraren. Just detta läge finns ju inte på 516-modellen dessvärre.

Jag inbillar mig även att en blinkande lampa har längre batteritid än en med fast belysning? Tror dessutom att 515 har en dagsljus-inställning där lampan inte börjar lysa/blinka förens den känner av ett annalkande fordon vilket jag hade uppskattat då jag i dagsläget (hehe) vaskar rätt mycket batteritid.

För de som (likt mig fram tills nyligen) undrar: 515 har ett gäng blinkfunktioner, bl a ökande intensitet ju närmre en bil kommer, medans 516 endast har fast belysning.
Har själv en 516, supernöjd.
Sålde slut på 5 minuter....

Vill också ha 515, men för 1000kr kan jag leva med 516

XXL har kampanj på elite direto xr/t för 3000:- i vissa butiker. Bra pris!Det säljes även Elite Tuo trainer för 200 kronor styck. Misstänker att folk kommer köpa för 200 och kränga för 1000.
Båda har bra butik av DC rainmaker, men Tuo med 94% rabatt är extremt prisvärt.

XXL har kampanj på elite direto xr/t för 3000:- i vissa butiker. Bra pris!Det säljes även Elite Tuo trainer för 200 kronor styck. Misstänker att folk kommer köpa för 200 och kränga för 1000.
Båda har bra butik av DC rainmaker, men Tuo med 94% rabatt är extremt prisvärt.
Jag har väntat på att on wheel trainer ska kollapsa. Kickr snap finns fortfarande till salu upp mot 5500 vilket borde ses som försök till bedrägeri

Velotek i Uppsala kör en pricedrop. Varje vardag kl 10 sänks priserna på det som är på rea. Finns bla några Transition hojar till bra pris. Håll utkik på måndag då lär de dumpas ännu mer.

Velotek.se/pricedrop

Tillbaka
Topp