Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Early bird erbjudande på pendlarhoj/Ramset i kolfiber!

Varit sugen på denna ett tag. Hygglig rea nu. Prisvärt? Fin drivlina men hur är övriga komponenter? Verkar vara Ridleys inhouse-märke för hjul exempelvis?
Man får väl föutsätta att grejerna är ok på en cykel i den här prisklassen? Men finns det inga recensioner på hjulen är de nog inte de allra bästa. Även inhouse-märke på naven om jag googlat rätt hjul, så förmodligen svårt med reservdelar?

Jag hade velat ha "märkeshjul" på en cykel i denna pris/prestanda-klassen men det kan ju vara prisvärt ändå. Cykeln i sig kanske förtjänar även inköp av finhjul?

Man får väl föutsätta att grejerna är ok på en cykel i den här prisklassen? Men finns det inga recensioner på hjulen är de nog inte de allra bästa. Även inhouse-märke på naven om jag googlat rätt hjul, så förmodligen svårt med reservdelar?

Jag hade velat ha "märkeshjul" på en cykel i denna pris/prestanda-klassen men det kan ju vara prisvärt ändå. Cykeln i sig kanske förtjänar även inköp av finhjul?
Trams. Att ingen har recenserat just dessa hjulen är nog bara att ridley inte har skickat runt gratishjul till recensenter. Typ roval.... som ju också är ett sätt att tjäna mer pengar per hjul exakt som forza tex.

Håller med NickPick. Hade man varit gladare över ett par Aksium typ? Jag fick med ett par Roval-alu på en 60k-cykel härom året. Jag hittade goda recensioner innan köp (typ stabila, förtroendeingivande, trygga i sidvind ?) men det förändrade inte att det var ett par 2kgs bojsänken.
Ge den där en chans. Är de inte upp till förväntningarna köper man ett par nya, som man gör till nästan alla cyklar.

Fox 38k float factory för 5700 kr

Fox 38k float factory för 5700 kr

Livevalve utrustad. Vet inte om det är lätt att plocka bort om man inte vill ha det. En snabb googling gav inga resultat iaf.

Livevalve utrustad. Vet inte om det är lätt att plocka bort om man inte vill ha det. En snabb googling gav inga resultat iaf.

Det verkat som att det går att stänga av live valve .

you can to turn the system off, Live Valve shuts off automatically if motion is not sensed for 1.5 hours. However, it is best to turn it off manually

EDIT: läste nu att man även kan ta bort batteriet till kontrollenheten om man inte vill ha live valve

Det verkat som att det går att stänga av live valve .

you can to turn the system off, Live Valve shuts off automatically if motion is not sensed for 1.5 hours. However, it is best to turn it off manually

EDIT: läste nu att man även kan ta bort batteriet till kontrollenheten om man inte vill ha live valve
Du får dock inte med resten av systemet med batteri och sensorer. Kanske går att klippa kabeln och bara köra men gissar att du blir fast med helt öppen eller helt stängd kompression.

Du får dock inte med resten av systemet med batteri och sensorer. Kanske går att klippa kabeln och bara köra men gissar att du blir fast med helt öppen eller helt stängd kompression.

Ja jag har ingen aning om det går och klippa kabeln , men det är iallafall livsfarligt om du skulle komma i en brant och gaffeln helt plötsligt stänger kompresessionen .

Screenshot_20231019_171219_Samsung Internet.jpg

Var det någon som sa koka böcker? Undrar vilken corp-firma som har fått den där mackan i knät.

Tror dessutom det är ytterligare 25% rabatt på cyklarna ovan nu när det är kampanj.

XXL Helsingborg, S/51

Är det inte så att XXL gör med cyklar så som de gör med många andrea saker, som t ex lampor? De tar en model, ger den ett riktigt överpris och döper om modellen så att man inte kan söka och hitta den någon annanstans för lägre pris, och sedan sätter ut den med "rabbat" fast den ändå kostar mer än någon annanstans?

Är det inte så att XXL gör med cyklar så som de gör med många andrea saker, som t ex lampor? De tar en model, ger den ett riktigt överpris och döper om modellen så att man inte kan söka och hitta den någon annanstans för lägre pris, och sedan sätter ut den med "rabbat" fast den ändå kostar mer än någon annanstans?
På GT-hojen verkar så vara fallet.

På GT-hojen verkar så vara fallet.

XXLs hemsida säger 10 000:- ordinarie pris för 1183480, bara för att krångla till det ännu mer...

Även Bikester har sålt GT Grade Expert med GRX 2x10, 17 145kr kostade den på "REA" där har jag noterat.
tredz GT Grade Expert GRX 2x10 £1,550.00 £1,195.00

Vanliga Grade Expert hade mekanisk/mekanisk 105 2x11 med Tektro bromsar enligt Wayback machine.

Senast ändrad:
Bra pris oavsett. Xxl säljer ju cyklar på rea från säg 2022 som dom hittat på sitt lager, medans kanske modellen för 2023 är identisk.
Det är ju ofta fynd man inte kan göra hos lbs...

Dom säljer sin kolfibergravel för under 17k nu om man lyckas hitta den i butik... är ju en carbonda.

Bra pris oavsett. Xxl säljer ju cyklar på rea från säg 2022 som dom hittat på sitt lager, medans kanske modellen för 2023 är identisk.
Det är ju ofta fynd man inte kan göra hos lbs...

Dom säljer sin kolfibergravel för under 17k nu om man lyckas hitta den i butik... är ju en carbonda.
På dig öppet det nästan som att en bra hoj är en bra hoj, oavsett vilken månad den är tillverkad i, och oavsett hur billigt den går att införskaffa...

Nu verkar de flesta storlekar slut men bikable
verkar ha lite problem med språket. Vissa ord på svenska, norska och danska. Hurusom så fick jag byxorna till höger (olivgröna och inte med svarta paneler) för priset till vänster. Såg att det fanns ”fel” namn på andra varor också. Cyklar hellre i bukser än byxkor iofs ?
Bara ett tips!

Bilagor

• IMG_8981.jpeg
    IMG_8981.jpeg
    68 KB · Besök: 170
1600 euro rabatt på en Intense Primer 275 expert, har en liknande själv o är nöjd med den.https://eu.intensecycles.com/collections/sale/products/primer-275
1698312441729.png

Sonos One SL för 1699

Hittade några cyklar, Klarar inte av att hitta något mer. Missar jag ngt?

Den är över så du missade den tyvärr. Jag anmälde intresse för en barnhjälm som var nedsatt 90% men har inte hört något än en vecka senare.

Tillbaka
Topp