Byta drev GRX-600 till 50-34, hur?

Löfet

Medlem
Hej
Har sökt efter svar, men inte hittat, så nu blir det en egen fråga. ?

Jag vill byta framdreven till 50-34, och köpte mig ett par.
Då märkte jag att infästningen är lite annorlunda, så de passar inte.

Så vet någon om drev som passar GRX, alt vilket vevparti kan jag byta till?

Cykel: Scott Speedster Gravel20

//Johan

Enklast är ett nytt Shimanovevparti då du slipper byta vevlager. GRX finns väl som störst 48-31. Om inte t.ex. Rotor har passande klingor just för GRX.

…men…, jag har läst någonstans att kedjelinjen inte stämmer med tre till fyra mm mellan GRX och lvg.
Någon som i verklighetens verkligheten har provat och kan bekräfta att det är ett problem, eller inte?

…men…, jag har läst någonstans att kedjelinjen inte stämmer med tre till fyra mm mellan GRX och lvg.
Någon som i verklighetens verkligheten har provat och kan bekräfta att det är ett problem, eller inte?
Funkar för många, och en Shimano-framväxel för lvg av valfri modell ska väl fungera med dina reglage (om det inte är di2 då), och kostar inte många kronor.

jag har läst någonstans att kedjelinjen inte stämmer med tre till fyra mm mellan GRX och lvg.
Om jag kommer ihåg rätt skall det vara ~2mm.
Jag har iofs inte provat att byta vevparti från GRX => lvg, men jag har bytt åt andra hållet
lvg-vevparti => GRX och det gick utmärkt att justera framväxeln (FD-R7000) så att den räcker till.

Men för dig kommer ju kedjan ~2mm närmare däck (och skärm?) med ett lvg-vevparti.
Kommer det att funka? Hur mkt luft finns kvar mellan däck och kedja på lättaste växeln?

Tillbaka
Topp