Bikester omstartar?
Frankrike är ett stort cykelland och t.ex https://www.probikeshop.com/en/gb/ går fint att handla från. Leverans går med ung. tysk fart.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror den största faktorn är att det inte har varit en livskraftig business.
Det är sjukt många företag som skapats med "gratispengar", nollräntan, sen 2008.
Nu får många bolag problem, alla lån har blivit 200-400% dyrare, även ingångna såna.
Se på våra fastighetsbolag.
Det här har bara börjat, det kommer att bli en stor justering så håll i hatten.
Det här är lite flippat, köpte en ripmo av CK, de "konkade" men kunde fortsätta.
Köpte två gravlar av Bikester, en till tjejen, en till mig.
Börjar känna mig som en bödel, eller så tror jag alldeles för mycket om mig själv, men så kan det ju inte vara, alls.
Fanken, too late. Har byggt lvghojjen jag har via delar från Bike24, byggt en mtb i huvudsak från bike discount, köpt däck från TCM. Min bödelstatus är kanske lite överskattad. ;)Kan du hålla dig undan Bike24, Bike Discount och TCM så är jag nöjd.
Du får passa på. Antingen lär det inte vara billigt längre, eller så finns de inte kvar över tid. TCM omsatte 61msek med minus 6,2msek förra verksamhetsåret…Har på sistone i tillägg till Bike24 etc även handlat en hel del på TCM-cykel, både cykel och delar. Har alltid varit bra leveranstid och bra pris i jämförelse p g a nuvarande Eurokurs…
Med tanke på att det varit under 4M i vinst de fyra föregående åren så lyser röda lampor.Du får passa på. Antingen lär det inte vara billigt längre, eller så finns de inte kvar över tid. TCM omsatte 61msek med minus 6,2msek förra verksamhetsåret…
TCM Online Retail AB - Org.nr 556577-3545 - Söderhamn - Se Nyckeltal, Befattningar med mera.
Se företagsinformation om TCM Online Retail AB. Översikt med kontaktuppgifter, redovisning, befattningar, styrelse, ägare och händelser.www.allabolag.se
Oops! Det är samma koncern så kanske inte...?Frankrike är ett stort cykelland och t.ex https://www.probikeshop.com/en/gb/ går fint att handla från. Leverans går med ung. tysk fart.
troligen som alla andra. Är ju bara att googla om man vill veta.Hur är det med Bikeinn?
Tänkte snarast på om de också ägs av Signa Sports United?troligen som alla andra. Är ju bara att googla om man vill veta.
Är nog en Google övning det med ?Tänkte snarast på om de också ägs av Signa Sports United?
Nej. De ägs av tradeinn groupTänkte snarast på om de också ägs av Signa Sports United?
Du känner att valutan hade blivit bättre med nollränta och att fortsatt konsumtion på kredit vore bästa vägen tillbaka till Gunnar Strängs folkhem?troligen som alla andra. Är ju bara att googla om man vill veta.
Som referens tappade svensk e-handel 24% (inflationsjusterat från 19%) i september mot fjolår.
möbler minskade med 46%, alkohol med 16% och hemelektronik med 14%.
Det ser ut som att Riksbankens mål att knäcka svensk konsumtion, ekonomi och skapa arbetslöshet är på rätt väg, …eller helt utan påverkan och oaktat vad de gör så gäller ungefär samma i hela världen ?.
Slutsatsen är iaf att den som inte varit med på en bostadskrasch à’la 1992 med tillhörande lågkonjunktur kanske snart får nya erfarenheter i bagaget, bra att ha då det sker i cykler sa den positive ????
Det skrev jag inget om. Summerade bara nuläget efter de val de gjort hittills.Du känner att valutan hade blivit bättre med nollränta och att fortsatt konsumtion på kredit vore bästa vägen tillbaka till Gunnar Strängs folkhem?
Skönt åsido så är min åsikt inte negativ till att höja räntan. Snarar negativ till att man kört nollränta och låtit bankerna låna ut utan krav på amortering under såpass lång tid. Man behöver inte vara efterklok för att inse att om pengar via lån är gratis och tillgängliga till alla så stiger priserna på tex bostäder extremt. Att nollränta inte kommer vara för evigt gällande är heller inget nytt.Du känner att valutan hade blivit bättre med nollränta och att fortsatt konsumtion på kredit vore bästa vägen tillbaka till Gunnar Strängs folkhem?
Innan förra krisen, den som aldrig slog på svenska bomarknaden hur länge jag än väntade, så kunde man låna mer än 100% i Holland. (Nederländerna så vi inte får en folkilsken Nederländare på oss)Skönt åsido så är min åsikt inte negativ till att höja räntan. Snarar negativ till att man kört nollränta och låtit bankerna låna ut utan krav på amortering under såpass lång tid. Man behöver inte vara efterklok för att inse att om pengar via lån är gratis och tillgängliga till alla så stiger priserna på tex bostäder extremt. Att nollränta inte kommer vara för evigt gällande är heller inget nytt.
Vi köpte vårt hus för elva år sedan och jag satte ett eget tak långt under lånelöftet. Bankkvinnan vi hade idiotförklarade mig och skickade länkar på olika herrgårdar… mycket konstigt beteende av en bank och man skulle hoppas de lär sig (se Baltikum krisen)
Riksbanken borde reglerat detta över tid.
Ok, utan amortering? Det är amorteringskrav och att man inte får ha rörliga lån på hela beloppet som skiljer sverige mot resten av världen.Innan förra krisen, den som aldrig slog på svenska bomarknaden hur länge jag än väntade, så kunde man låna mer än 100% i Holland. (Nederländerna så vi inte får en folkilsken Nederländare på oss)
Ok, utan amortering? Det är amorteringskrav och att man inte får ha rörliga lån på hela beloppet som skiljer sverige mot resten av världen.
Svensken, 60% sitter helt rörligt, är sjukt känslig vid kraftiga ökningar.
I Danmark sitter jag med bunden ränta i våra hus på 1% i 30 år.(26 kvar tror jag) klagar inte på detta nu. Vet exakt vad vi betalar varje månad och år.Ok, utan amortering? Det är amorteringskrav och att man inte får ha rörliga lån på hela beloppet som skiljer sverige mot resten av världen.
Svensken, 60% sitter helt rörligt, är sjukt känslig vid kraftiga ökningar.
I Danmark sitter jag med bunden ränta i våra hus på 1% i 30 år.(26 kvar tror jag) klagar inte på detta nu. Vet exakt vad vi betalar varje månad och år.
Ok, så pratar vi om bikester istället för statsekonomi.
Men ni förstod nog poängen ändå :)Det finns inte så mycket mer att säga om Bikester just nu.
Att detta ska vara enda tråden som avhandlar rubrikens mening??Men ni förstod nog poängen ändå :)
Eller inte glider in på politik iallafall.Att detta ska vara enda tråden som avhandlar rubrikens mening??
Jag har en känsla av att det här med Brexit kostat internethandlarna mycket mer än man förstår.skiftet till internethandel har väl vad oss deltagare på happy anbelangar skett mer eller mindre redan för tio år sedan. det kanske har funnits kvar marknadsandelar av konvertiter att förstärka kassaflödet med fram till senare år, men knappast längre.
så vad vi nu bevittnar är uppgörelser efter det skiftet.
om det går som det brukar blir det några få stora aktörer kvar, och i det läget högre och mer fixerade priser.
skiftet till internethandel har väl vad oss deltagare på happy anbelangar skett mer eller mindre redan för tio år sedan. det kanske har funnits kvar marknadsandelar av konvertiter att förstärka kassaflödet med fram till senare år, men knappast längre.
så vad vi nu bevittnar är uppgörelser efter det skiftet.
om det går som det brukar blir det några få stora aktörer kvar, och i det läget högre och mer fixerade priser.
Update, citerar kundtjänst när jag ringde och frågade wtf:Vafan. Var det därför mitt paket returnerades automatiskt så fort det nådde mitt ombud tidigare i veckan?
Man vet ju aldrig, men håller med om att det där låter som bull..Update, citerar kundtjänst när jag ringde och frågade wtf:
"Vi har ett problem nu med att paket som skickas ut automatiskt går på retur så fort de nått ombudet. Jag kan inte garantera att det inte händer igen om du lägger en ny order nu direkt, så vänta gärna en vecka"
Är detta en omskrivning för "Vi måste säkra så många tillgångar som möjligt inför kommande konkurs och lämnar inte ut några skickade varor. Om en vecka kommer det vara offentligt och då kommer du förstå".
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you!
Det mitigeras kanske bäst genom att skicka och ta emot försändelser enligt avtal?Man kan nästan tro att det pågår en ”nu ska vi sänka Bikester”-kampanj här på Happy. Ju mer osäkerhet som skapas desto mindre säljer Bikester och det kanske är syftet?
Eller kanske mer sannolikt att de inte har betalat räkningarna till sin logistikpartner som surnat till och vägrar ta paketen.Update, citerar kundtjänst när jag ringde och frågade wtf:
"Vi har ett problem nu med att paket som skickas ut automatiskt går på retur så fort de nått ombudet. Jag kan inte garantera att det inte händer igen om du lägger en ny order nu direkt, så vänta gärna en vecka"
Är detta en omskrivning för "Vi måste säkra så många tillgångar som möjligt inför kommande konkurs och lämnar inte ut några skickade varor. Om en vecka kommer det vara offentligt och då kommer du förstå".
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you!
Fan du genomskådade mig…Man kan nästan tro att det pågår en ”nu ska vi sänka Bikester”-kampanj här på Happy. Ju mer osäkerhet som skapas desto mindre säljer Bikester och det kanske är syftet?
Ah, inte bara jag som är paranoid!Man kan nästan tro att det pågår en ”nu ska vi sänka Bikester”-kampanj här på Happy. Ju mer osäkerhet som skapas desto mindre säljer Bikester och det kanske är syftet?
Tycker du inte att dom verkar klara det bra själva?Man kan nästan tro att det pågår en ”nu ska vi sänka Bikester”-kampanj här på Happy. Ju mer osäkerhet som skapas desto mindre säljer Bikester och det kanske är syftet?