Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såklart lägger man inte en beställning om man vet om problemen. Men om det inte är kommunicerat, hur tar man reda på att det är en fallande kniv när den i tio års tid suttit perfekt i knivstället?
Trodde det viktigaste var fria returer...Folk här som läst tråden verkar vara fullt medvetna om att returavdelningen stängt och att det går dåligt för koncernen. Ändå lägger dom nya beställningar och hoppas på att förlustbolaget Klarna ska ta smällen om det inte kommer några paket.
Folk här som läst tråden verkar vara fullt medvetna om att returavdelningen stängt och att det går dåligt för koncernen. Ändå lägger dom nya beställningar och hoppas på att förlustbolaget Klarna ska ta smällen om det inte kommer några paket.
Det gör de ju egentligen inte. Gratispengarna är ju djur sedan länge, men just detta bolag har ju lyckats plocka in tillräckligt stora summor från rätt personer genom åren att prestige går före affär.Trodde det viktigaste var fria returer...
Klarna är som du säger ett unikum. Att dom ens håller igång än.
Jag har fått för mig att Klarna håller inne pengarna tills varan är levererad och och returfönstret har stängt? Typ. I så fall är ju uteblivna leveranser ingen risk för klarna, bortsett från administration.Trodde det viktigaste var fria returer...
Klarna är som du säger ett unikum. Att dom ens håller igång än.
Alla företag kan nog ha olika avtal, beroende på storlek men vanligt är att man får dom utbetalt veckovis. så upp till 13 dagar beroende på utbetalningsdag och när beställningen klarmarkerades.Det är kanske ingen drömsits för småföretagare att vänta 30 dagar på att få pengarna för något som de sålt men vad vet jag. Någon som har bättre koll på hur klarna funkar för företagen?
Då är väl risken för både klarna och konsumenten i princip obefintlig just nu? Bortsett från returhantering och garanti osv.Alla företag kan nog ha olika avtal, beroende på storlek men vanligt är att man får dom utbetalt veckovis. så upp till 13 dagar beroende på utbetalningsdag och när beställningen klarmarkerades.
Direkt sker det iaf inte.
Nej tills bikester flaggar att det står på lastkajen typ, jag har ett som väntat i en vecka nuJag har fått för mig att Klarna håller inne pengarna tills varan är levererad och och returfönstret har stängt? Typ. I så fall är ju uteblivna leveranser ingen risk för klarna, bortsett från administration.
Men om de betalar ut pengarna till butiken direkt vid köp är det ju en annan femma.
Det är kanske ingen drömsits för småföretagare att vänta 30 dagar på att få pengarna för något som de sålt men vad vet jag. Någon som har bättre koll på hur klarna funkar för företagen?
www.ehandel.se
Som Fredrik Falk, som uttrycker det vida bättre än jag, skrev om Klarna:Strejk hos Klarna? Skynda att köpa grejer ni inte behöver nu, för sen måste ni kanske betala själva.
![]()
Facken varslar om strejk på Klarna | Sveriges Radio
Betaltjänstföretaget Klarna hotas av strejk.sverigesradio.se
+1Som Fredrik Falk, som uttrycker det vida bättre än jag, skrev om Klarna:
”Klarna fortsätter att göra förluster läser jag – 10 miljarder under 2022. Rätt åt dom. Jag har aldrig begripit vad Klarna sysslar med annat än att tränga sig in i och parasitera på betalningsprocessen. Men Klarna blir allt krångligare. Klarna är som en person som rusar fram när jag ska blippa kortet i affären och rycker det ur handen på mig för att göra det i mitt ställe, för att "förenkla". Jag har varit med om att det inte har gått att betala till företag som hamnat i klorna på Klarna. Till slut har den uppgivna supporten öppnat en genväg där Klarna inte är inblandat så att betalningen kan ske. Må Klarna lida alla helvetes kval och gå under i ett inferno av rök, eld och outsäglig fasa.”
-och jag är rörande överens.
Jag skulle vilja vända på det och säga att klarna är helt suveränt och numera nästan en förutsättning för att jag ska handla från en hemsida. Tycker verkligen att det är as-skönt att kunna få hem varan innan jag betalar för att sedan snabbt och enkelt överföra pengar i appen.
Sen kan jag ju fatta att detta kan ställa till problem för folk som har det lite svårt att sköta sin privatekonomi.
Jag kommer aldrig att kunna förstå vad det är som är enkelt med att behöva utföra två moment istället för ett. Dessutom med risk för dyra straffavgifter om man råkar glömma det andra.
Jag kommer aldrig att kunna förstå vad det är som är enkelt med att behöva utföra två moment istället för ett. Dessutom med risk för dyra straffavgifter om man råkar glömma det andra.
Bortsett från de tekniska problem Klarna innebär för min del, som inte vill låsa in mig i deras ekosystem, avstår jag i möjligaste mån att gynna företag som aktivt motarbetar den svenska arbetsmarknadsmodellen.
De har säkert jättebra kollektivavtal och skyddsutrustning i Kina där de gör cykelramarna vi hojar omkring på.
Det är, med all respekt, den dålig jämförelse. Jag kan mycket enkelt (nåväl...) undvika att gynna det svenska företaget Klarna, som uttryckligen jobbat för att försämra arbetsvillkoren på den svenska arbetsmarknaden.De har säkert jättebra kollektivavtal och skyddsutrustning i Kina där de gör cykelramarna vi hojar omkring på.
Tråden handlar förvisso om Bikester, men ditt påstående ovan visar att du inte handlat med Klarna i modern tid. De påminner alltid 2 dagar innan fakuran förfaller.klarna är eller var väl dessutom kända för att undvika att påminna om att det finns en faktura att betala. Oavsett vad de har för modell så verkar det inte fungera så det säger väl allt man behöver veta.
Jag kan mycket enkelt (nåväl...) undvika att gynna det svenska företaget Klarna, som uttryckligen jobbat för att försämra arbetsvillkoren på den svenska arbetsmarknaden.
Konsumenter utan minne är de bästa konsumenterna för skitföretag.Tråden handlar förvisso om Bikester, men ditt påstående ovan visar att du inte handlat med Klarna i modern tid. De påminner alltid 2 dagar innan fakuran förfaller.
Det är toppen med konsumentskydd ska gudarna veta, men folk får ta och lära sig att ta ansvar över sin privatekonomi. Men på frågan om Klarna påminner så är svaret ja. Appen är också enkel att använda och ger god överblick över inköp, skuld och när olika fakturor förfaller.Konsumenter utan minne är de bästa konsumenterna för skitföretag.
Anledningen till att jag anar att modellen inte fungerar i modern tid är de enorma förluster de gör.Tråden handlar förvisso om Bikester, men ditt påstående ovan visar att du inte handlat med Klarna i modern tid. De påminner alltid 2 dagar innan fakuran förfaller.
Den dagen återbetalningar från butiker vid retur, både online och i fysisk butik, sker omedelbart så att jag har pengarna på kontot innan jag hinner plocka upp telefonen för att kolla, den dagen kan jag sluta handla på kredit (fast jag gör bara det på nätet egentligen).Finns det något bra skäl till varför man vill premiera att människor handlar på kredit istället för att betala direkt?
Finns det något bra skäl till varför man vill premiera att människor handlar på kredit istället för att betala direkt?
Nu syftade "konsumenter utan minne" snarare på att man glömmer att företag beter sig som svin och inte på att man glömmer att betala sina fakturor.Det är toppen med konsumentskydd ska gudarna veta, men folk får ta och lära sig att ta ansvar över sin privatekonomi. Men på frågan om Klarna påminner så är svaret ja. Appen är också enkel att använda och ger god överblick över inköp, skuld och när olika fakturor förfaller.
Samma sak med Spotify, Tesla och mer eller mindre alla andra tillväxtbolag.Anledningen till att jag anar att modellen inte fungerar i modern tid är de enorma förluster de gör.
Tillväxtbolag i allmänhet, ja. Men att dessa in Spotify just nu, efter Ek's senaste rapportpresentation riskerar nog att göra honom lite ledsen. ?Samma sak med Spotify, Tesla och mer eller mindre alla andra tillväxtbolag.
Men tillbaka till Bikester och alla konsumenter som klickat hem produkter de villhöver, men nu inte tycks få dem levererade. Detta oavsett hur de betalat köpet.
Genom att betala med kort istället. Och i de webbutiker där det inte går att göra det utan att genomföra köpet genom Klarna helt enkelt avstå från att handla.Hur gör du det? Majoriteten av svenska webbutiken har bara Klarna som "val" när man kommer till betalningen. Jag tycker inte alls om Klarnas agerande och också inte alls om monopol, men kombinationen är riktigt dåligt.
Genom att betala med kort istället. Och i de webbutiker där det inte går att göra det utan att genomföra köpet genom Klarna helt enkelt avstå från att handla.
För företagen är det naturligtvis jättebra. Mer försäljning för säljande företag och dröjsmålsräntor samt straffavgifter för Klarna när folk glömmer att betala eller helt enkelt inte kan betala.Finns det något bra skäl till varför man vill premiera att människor handlar på kredit istället för att betala direkt?