El-cyklar innefattas inte av allemansrätten, enligt Naturvårdsverket.
Jag blev ju nyfiken på graden av mitt påstådda hyckleri. Så jag var tvungen att backa och kolla vad jag verkligen skrivit tidigare. Orkade inte jättelångt, men:
Så inte hycklare. ? Jag tror jag kommer missa min cykel och råka träffa @MtbIte med kallvatten nästa gång vi syns i cykeltvätten i Kisa. ?
Jag har inga känslor i det här. Det är inte jag som blir sur om jag träffar dig på elMTB i skogen. Jag blir rentav avis. Jag är ruskigt sugen på en Transition Relay.
Min position - om du läser allt jag skriver - är att vårt beteende påverkar våra möjligheter i skog framöver. De som svartvitt bara ser till sina lagliga rättigheter och skippar den problematik som finns kring elcyklar i skogen; det faktum att gemene man ogillar cyklar i skogen öht - de riskerar framtiden för oss alla.
Så visst, du vill bara ha kul i skogen. Det vill jag också, och jag vill slippa en situation då vi alla måste smyga ut i skogen bara för att ett gäng egoister var tvungna att köra med motor där det egentligen inte behövs alls.
Hade jag inte behövt bry mig hade jag köpt en elMTB och använt ibland. För visst verkar det jättekul. Men jag tar mitt ansvar och låter bli. Hur kan det vara egoistiskt?
Så inte hycklare. ? Jag tror jag kommer missa min cykel och råka träffa @MtbIte med kallvatten nästa gång vi syns i cykeltvätten i Kisa. ?