Cykelmekaniker i Köpenhamn - vad ska jag kräva i lön/snittlön?

upplanning

Medlem
Hej!

Jag ska ta anställning som mekaniker i köpenhamn. Jobbat med cyklar hel eller deltid sedan våren 2021.

Vet någon vad jag ska ta i lön, eller vad snittlönen för en mekaniker i Köpenhamn ligger på? Danska fack vill inte svara och google ger inga bra svar.

Mvh
Emil

Hej!

Jag ska ta anställning som mekaniker i köpenhamn. Jobbat med cyklar hel eller deltid sedan våren 2021.

Vet någon vad jag ska ta i lön, eller vad snittlönen för en mekaniker i Köpenhamn ligger på? Danska fack vill inte svara och google ger inga bra svar.

Mvh
Emil
Om du går med i lämplig fackförening kan du kanske få ett svar?

Kräv betalt i gammeldansk å ta gärna en ”lille en” me chefen så ska du se de ordnar sig

Danskjävlar ??

vem är det? mvh helt grön på forumet.
Tidigare i Stockholmstrakten boende långcyklande dansk med cykelaffär (Norvelo?). Har inte skrivit på forumet på över 12 år. Hade nicket snackjanne som jag tror var kopplat till att hans ordmängd inte var av norrländsk standard. Om jag fattat rätt har han återvänt till Danmark, men jag har ingen egentlig koll. För mig mest en legend(ar) som en gång i forntiden tillsammans med Catharina Berge satte rekord på Furnace Creek 508.

Senast ändrad:
Skrev precis på min anställning i Köpenhamn, dock inom en helt annan bransch. Därav har jag noll och ingen koll på lön som cykelmekaniker.

Tänk på att:
- Pension är inte en lika solklar förmån som här, samt den statliga är kiss-kass-värdelös.
- Kostnaden för att pendla ligger kring 3 lakan / månad, men den kan du få tillbaks mycket av på skatten.
- Fack/Kollektivavtal har inte alls samma tyngd som här.

Skynda igång medans kursen ligger på 1,5-1,6. Normalt är snarare 1,2-1,3.

Over and out, eller som resterande svarande sagt, Tuborg och Pölse!

Utöver vad 94tibe14 skriver ovan så var beredd på att danska arbetsmarknaden är mycket tuffare än i Sverige. Att bli kickad på dagen är inget ovanligt om chefen har vaknat på fel sida. Å andra sidan är det allmänt lättare att få jobb och lönenivån ligger högre än i Sverige + den fördelaktiga växelkursen. Förutsätter dock att du bor i Sverige och har boendekostnaden i SEK samt att jobbet är någorlunda kvalificerat. Men får du jobbet så kör på det.

Tillbaka
Topp