Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det finns andra trådar än Ståltråden mer lämpade för tryck-angst.Tjena!
Silca gör fantastiska prylar men deras trycktabell ger jag inte mycket för, inte heller Srams. Jag kör med tummen som jag gjort i alla år och det fungerar skitbra. Jag lider inte av Psi-ångest.
Pumpade du tills det sprack??Höstpunktering på sommarstålet.
Visa bilaga 664553
Pumpade inte alls vid sidan av vägen i alla fall. Ingen pumpadapter till presta. Måste ha blivit fel i beställningen - minns att jag inte valde en variant för bilventil.Pumpade du tills det sprack??
det är inte en sån pump där man kan vända gummit i munstycket för att ändra från presta till bilventil?Pumpade inte alls vid sidan av vägen i alla fall. Ingen pumpadapter till presta. Måste ha blivit fel i beställningen - minns att jag inte valde en variant för bilventil.
Blev en skön sjukilometers promme hem i solen.
Tyckte att jag skruvade och drog så in i h-e men jag är ju en notorisk klantskalle så inte alls omöjligt..det är inte en sån pump där man kan vända gummit i munstycket för att ändra från presta till bilventil?
Fast nu var det ju tvärtom KS ville och då blev det som det blev. Långpromenad.det är inte en sån pump där man kan vända gummit i munstycket för att ändra från presta till bilventil?
Har äntligen fått hem den nu. Tyvärr blev jag inte så mycket klokare. Hade hoppats kunna ana spår av dekaler och kanske kunna utläsa ett modellnamn. Men dekalerna var helt borta.Har vi fått någon klarhet i vad det rör sig om för cykel?
Men styrlindan kommer att dölja det mestaNu börjar det äntligen röra på sig :) synd med det svarta styret men kompakta 26mm styren i 380mm bredd i silver växer inte på träd, eller på vissa, men väldigt dyra sådana ;(
Visa bilaga 665204
Tjusigt - det där är ett åk jag hade kunnat tänka mig själv! Styret löser du enkelt genom att slipa/polera bort färgen på den del som inte täcks av lindan alt gå på med kem.Nu börjar det äntligen röra på sig :) synd med det svarta styret men kompakta 26mm styren i 380mm bredd i silver växer inte på träd, eller på vissa, men väldigt dyra sådana ;(
Visa bilaga 665204
Släng ned styret i lite natriumhydroxid. Sen är problemet ur världen.Nu börjar det äntligen röra på sig :) synd med det svarta styret men kompakta 26mm styren i 380mm bredd i silver växer inte på träd, eller på vissa, men väldigt dyra sådana ;(
Visa bilaga 665204
Tycker inte det svarta styret gör något, prio ett för en sådan här cykel är funktionen om det är en cykel att använda och inte en samlarcykel. Det är det som ger det rätta utseendet.Nu börjar det äntligen röra på sig :) synd med det svarta styret men kompakta 26mm styren i 380mm bredd i silver växer inte på träd, eller på vissa, men väldigt dyra sådana ;(
Visa bilaga 665204
Snygg!Nu börjar det äntligen röra på sig :) synd med det svarta styret men kompakta 26mm styren i 380mm bredd i silver växer inte på träd, eller på vissa, men väldigt dyra sådana ;(
Visa bilaga 665204
Tjusigt - det där är ett åk jag hade kunnat tänka mig själv! Styret löser du enkelt genom att slipa/polera bort färgen på den del som inte täcks av lindan alt gå på med kem.
Knappt så jag har tid att bygga ihop den som den är :pSläng ned styret i lite natriumhydroxid. Sen är problemet ur världen.
SureSnygg!
Har du en bild även på Vicinin där i bakgrunden?
Helt oenig. Finns ingen motsättning mellan utseende och funktion. Prio ett på båda.Tycker inte det svarta styret gör något, prio ett för en sådan här cykel är funktionen om det är en cykel att använda och inte en samlarcykel. Det är det som ger det rätta utseendet.
Eddy Merckx-cyklarna är mina favoriter :)
Helt oenig. Finns ingen motsättning mellan utseende och funktion. Prio ett på båda.
@Aabbcc Go that extra mile, mate!
Ja, ingen höjdare med flaskhållarna. Jag skulle plockat upp det svarta i sadeln.Haha håller helt men med bäbis och hektiskt jobb så får jag prioritera den lilla cykelmekstiden jag har :(
Nu är hojen iaf klar och växlarna inställda, campa daytona/centaur 10s växlar fantastiskt fint och då är varesig kasetten eller kedjedrev nya.
EM Motorla columbus SL
Campagnolo Daytona 10s
BLB lil quill stem 80mm
Procraft RR Pro Compact 26.0 styre
Fizik styrlinda
Scoop Shallow Elite sadel
Procraft Classic 2Bolt
Visa bilaga 665391
Flaskhållarna stör mig alldeles för mycket dock, det vita skär mot den fina pärlemorvita lacken på ramen....får försöka göra något åt det!
Visa bilaga 665395
Nu har typ hela min cykelbudget gått åt en customhoj som är på G men lite fint bling fick det bli här med iaf, blåa anodiserade styrpluggar från Nitto som fint matchar ramens blåa färg :)
Visa bilaga 665394
Bra ide, har två svarta liggandes, får testa imorgon :)Ja, ingen höjdare med flaskhållarna. Jag skulle plockat upp det svarta i sadeln.
Imponerande bra att ha-låda! Otroligt fin!Byggde ihop en pendlare av bra-att-ha-saker. Fick nån sorts hjälnblödning när jag lindade dock.
Jäklarns va fin! Massera framstänkan lite så följer den framdäckets radie bättre.Byggde ihop en pendlare av bra-att-ha-saker. Fick nån sorts hjälnblödning när jag lindade dock.
Den fylls på konstant... ?Imponerande bra att ha-låda! Otroligt fin!
Tack! Ska prova. Skärmarna är hämtade från sambons hoj som inköptes och användes en gång... Går inte att justera "stagen" och tror det är del av problemet.Jäklarns va fin! Massera framstänkan lite så följer den framdäckets radie bättre.
Tack! Ska prova. Skärmarna är hämtade från sambons hoj som inköptes och användes en gång... Går inte att justera "stagen" och tror det är del av problemet.
Tror jag kan ha rätt mycket bredare däck, men dessa happyfyndhjul är så smala. Kanske blir att bygga nya hjul...
velo-orange.com
Tror jag kan ha rätt mycket bredare däck, men dessa happyfyndhjul är så smala. Kanske blir att bygga nya hjul...
Oh tack!Du vet säkert hur men här är en bra guide för den som är intresserad.
![]()
Re-Radiusing Fenders
Chances are, you don't need to re-radius your fender if you choose the proper width relative to your tire size. Alas, we do not offer a 45mm 26" fenderset. Yet. So for those of you with 26" wheels with 1.5" tires, our 650bx45mm hammered fenders can be re-radiused to match the curve of a 26"...velo-orange.com
Endast ett par Reynolds Strike :(Vad!? Har du ingen hjul i bra-att-ha-lådan?
Vad är det som är fel på lindningen? Tycker den ser snygg ut :)Byggde ihop en pendlare av bra-att-ha-saker. Fick nån sorts hjälnblödning när jag lindade dock.
Byggde ihop en pendlare av bra-att-ha-saker. Fick nån sorts hjälnblödning när jag lindade dock.
Den fylls på konstant... ?
Så länge det resulterar i en cykel är alla vägar bra ?Jag uppskattar att jag inte är den enda som fyndar grejer kontinuerligt, lägger dom i en låda och sen resonerar att det bara är rimligt att bygga ihop en cykel när man ändå har så mycket grejer ?
Svart linda hjälper att dölja fel :D Dels gick den av, sen täcker det inte.Vad är det som är fel på lindningen? Tycker den ser snygg ut :)
Haha jo vars... "nån gång så kommer jag nog använda 13sp..." (Ja, en Ekar-grupp ligger där...)Jag uppskattar att jag inte är den enda som fyndar grejer kontinuerligt, lägger dom i en låda och sen resonerar att det bara är rimligt att bygga ihop en cykel när man ändå har så mycket grejer ?
Först såg jag bara bilden -kunde varit ett custombygge från nutid.1936 CCM Flyte ?