Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smart funktion som jag helt missat.Angående pauser, det är fri körning så man bestämmer själv när och om man vill stanna en stund för att gå på toa, fylla vatten eller mat. Det går även att trycka på kaffekoppen i Zwift, då får man 3 minuters paus men hänger ändå med i gruppen. Riktigt smidigt för korta stopp.
Smart funktion som jag helt missat.
Vad är det för kriterier att uppfylla för att kunna utnyttja?
Antar att man behöver cykla viss tid/sträcka för att få kaffe och inte cykla en minut och sen fika kontinuerligt?
I princip får man en nu chans varje halvtimme, men inte inte de sista 5 km. Man måste också ha någon cyklist i närheten av sig för att kunna aktivera den.Smart funktion som jag helt missat.
Vad är det för kriterier att uppfylla för att kunna utnyttja?
Antar att man behöver cykla viss tid/sträcka för att få kaffe och inte cykla en minut och sen fika kontinuerligt?
Precis. Det gäller att man ligger i en grupp som kör samma bana och att de inte stannar. Det är perfekt när man kör med pace partner.I princip får man en nu chans varje halvtimme, men inte inte de sista 5 km. Man måste också ha någon cyklist i närheten av sig för att kunna aktivera den.
Var är vi på väg egentligen när det är "att vika ner sig" när man kör en uterunda i januari istället för inne på trainern? ? ?Är intresserad men ser ut som bra uteväder för första gången på länge. Blir det finväder ute så viker jag ner mig annars är jag nog på.
Fler lär det bli, vet iaf 1 säker......25 anmälda! Wohoo!!
Hen ska bara panta lite burkar så det går att aktivera abonnemanget?Fler lär det bli, vet iaf 1 säker......
Färdigpantat nu, hittills 28 anmälda + 1säker?Och om det inte funkar tjyvköra 200 km så får väl hen dricka zwiftölen i tv-soffan istället för cykelsadeln?
Det fungerar inte i min källare iaf. Efter 25km blir man prompt avvisad från etablissemanget och uppmanad att återkomma i skjorta och slips.25 km gratis per månad MEN ryktet på parkbänkarna i stan är att så länge du inte stannar så kan du köra hur lång som helst
#pengaratttjäna
Det fungerar inte i min källare iaf. Efter 25km blir man prompt avvisad från etablissemanget och uppmanad att återkomma i skjorta och slips.
Tokig grej, hade nästan ställt upp om jag varit hemma! Med öppna fönster förstås för att få lite Ötzi-känsla.
Sist jag snålkörde (förra månaden) var det inga problem. Tror jag körde 30 eller 40km extraOk, det var ett tag sen jag testade och det var inga 200km som jag fortsatte heller
Osäker på om det behövs, samma kategori människor tar väl prova på-abonnemang på elen och hoppas på att det funkar utan att betala.Gratis tramparna gör nog bäst i att förbereda sig med ett tejpat kryss på skärmen .
Ötzi de Kryss, nu snackar vi misär!Osäker på om det behövs, samma kategori människor tar väl prova på-abonnemang på elen och hoppas på att det funkar utan att betala.
Mekanisk trainer, riktigt varma kläder och ev kryss som option är mitt tips?
Ja, den stora frågan/utmaningen här ligger väl i just detta, om man ska försöka sig på 20 mil i ett svep med eventuellt undantag för något enstaka (eller två) "coffee breaks" alternativt att man också ska klämma in en riktig längre paus. Det är en jäkla skillnad nämligen sett till själva utmaningen/grejen. Men det är väl fritt för folk att göra precis hur de vill antar jag. ?jag körde 230km i julas första 100 i grupp sen solo det tog drygt 7,5 timmar utan att köra livet ur sig.
Hade c:a 30-40 minuter paus.
Ja, den stora frågan/utmaningen här ligger väl i just detta, om man ska försöka sig på 20 mil i ett svep med eventuellt undantag för något enstaka (eller två) "coffee breaks" alternativt att man också ska klämma in en riktig längre paus. Det är en jäkla skillnad nämligen sett till själva utmaningen/grejen. Men det är väl fritt för folk att göra precis hur de vill antar jag. ?
Klart impad över att så många anmält sig till denna prövning, 20 mil på Zwift är "speciellt". ?
Blir spännande att se hur det går! Själv är jag precis halvbra från en seg förkylning och inte cyklat sedan 18 december. Kommer hem sent på torsdag och ska "provcykla" lite på trainern på fredag. Ska bli kul och spännande på lördag klockan 09:00! ??Ja, det ska bli spännande att se fullföljandegraden. Jag är definitivt en kandidat till att bryta, men jag ska göra mitt bästa för att fullfölja. ?
Det här är ju ingenting mot vintercyklingen vi överlevde 9/4 2022. ?Ja, det ska bli spännande att se fullföljandegraden. Jag är definitivt en kandidat till att bryta, men jag ska göra mitt bästa för att fullfölja. ?
Det här är ju ingenting mot vintercyklingen vi överlevde 9/4 2022. ?
Tänkte precis på bibs! Tänker hänga ett extra par i närheten och lite chamois crème.Jag körde ett 200 km zwiftrejs för ett par år sen. Tog 6:15 köra några varv på den titans-grove banan. Jag kom både sist och först i min grupp och fick köra ca hälften själv också. Jag har för mig att jag störde mig på allt för blöta bibs mot slutet så att ha ett extra par tillhands kan nog vara bra här
Äh, satsa på lite luftigare lösning bara så är saken biff:Tänkte precis på bibs! Tänker hänga ett extra par i närheten och lite chamois crème.
Zwiftar man själv såblir det inget åtal heller, win-win?Äh, satsa på lite luftigare lösning bara så är saken biff:
Många värmlänningar blir det? ?29 and counting, kan ha flera på g....
Kansscchhe som vi säger ipå shlätta?Många värmlänningar blir det? ?
Ja man känner verkligen av hur stor skillnad en klunga gör.Ja, den stora frågan/utmaningen här ligger väl i just detta, om man ska försöka sig på 20 mil i ett svep med eventuellt undantag för något enstaka (eller två) "coffee breaks" alternativt att man också ska klämma in en riktig längre paus. Det är en jäkla skillnad nämligen sett till själva utmaningen/grejen. Men det är väl fritt för folk att göra precis hur de vill antar jag. ?
Har ju kört rätt långt tidigare (aldrig 20 mil i ett svep dock) men då i stora grupper med en rejäl drafting effekt i Zwift vilket gör att kilometerna snurrar på lite snabbare och att det inte tar så kolossalt lång tid.
Klart impad över att så många anmält sig till denna prövning, 20 mil på Zwift är "speciellt".
Då får du stänga av autopaus funktioner på cykeldatornKan man inte köra under 1 w/kg?
Och skruva upp vikten till 400kg med dina (kroems)ben?Då får du stänga av autopaus funktioner på cykeldatorn
En "hyfsad" utmaning du kör, låter väldigt plågsamt men imponerande, lycka till. ? ?jag är anmäld men mest för att se när det blir av. Vetefan om ja kör. Har bara fokus på höjdmeter och klättra minimum 1300m varje dag, 30 dagar i streck på zwift. Har inte råd med att köra platt 200km :D
Men eftersom det är ex antal varv på Sugar Cookie så kommer du ju klara ditt höjdminimum för dagen. ?jag är anmäld men mest för att se när det blir av. Vetefan om ja kör. Har bara fokus på höjdmeter och klättra minimum 1300m varje dag, 30 dagar i streck på zwift. Har inte råd med att köra platt 200km :D
Men eftersom det är ex antal varv på Sugar Cookie så kommer du ju klara ditt höjdminimum för dagen. ?
![]()
“Sugar Cookie” Route Details (Watopia)
A large CCW loop beginning in the Jungle, hitting the new coastal road, then taking the Epic KOM bypass back toward the Jungle.zwiftinsider.com
Tyvärr får jag göra dig besviken. Är grav zwiftanalfabet och det lär inte avhjälpas till på lördag.