[Zwift] Ötzi de Zwift

[Zwift] Ötzi de Zwift
Angående pauser, det är fri körning så man bestämmer själv när och om man vill stanna en stund för att gå på toa, fylla vatten eller mat. Det går även att trycka på kaffekoppen i Zwift, då får man 3 minuters paus men hänger ändå med i gruppen. Riktigt smidigt för korta stopp.
Smart funktion som jag helt missat.
Vad är det för kriterier att uppfylla för att kunna utnyttja?
Antar att man behöver cykla viss tid/sträcka för att få kaffe och inte cykla en minut och sen fika kontinuerligt?

[Zwift] Ötzi de Zwift
[Zwift] Ötzi de Zwift
Smart funktion som jag helt missat.
Vad är det för kriterier att uppfylla för att kunna utnyttja?
Antar att man behöver cykla viss tid/sträcka för att få kaffe och inte cykla en minut och sen fika kontinuerligt?
I princip får man en nu chans varje halvtimme, men inte inte de sista 5 km. Man måste också ha någon cyklist i närheten av sig för att kunna aktivera den.

[Zwift] Ötzi de Zwift
25 km gratis per månad MEN ryktet på parkbänkarna i stan är att så länge du inte stannar så kan du köra hur lång som helst

#pengaratttjäna
Det fungerar inte i min källare iaf. Efter 25km blir man prompt avvisad från etablissemanget och uppmanad att återkomma i skjorta och slips.

Tokig grej, hade nästan ställt upp om jag varit hemma! Med öppna fönster förstås för att få lite Ötzi-känsla.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Det fungerar inte i min källare iaf. Efter 25km blir man prompt avvisad från etablissemanget och uppmanad att återkomma i skjorta och slips.

Tokig grej, hade nästan ställt upp om jag varit hemma! Med öppna fönster förstås för att få lite Ötzi-känsla.

Ok, det var ett tag sen jag testade och det var inga 200km som jag fortsatte heller

[Zwift] Ötzi de Zwift
Märkligt. Jag fick inte igång abonnemanget i höstas, körde gratis ett pass, och parkerades efter prick 25km. Någon skillnad i abbonemang troligen?

Men det viktigaste budskapet här blir alltså att om man tänkt lägga en hel dag på att köra digital-Ötzin så finns det pengar att tjäna på att utnyttja prova-på-erbjudandet. Det fungerar för vissa. Och glöm inte att inte sluta trampa… ;-)

[Zwift] Ötzi de Zwift
Gratis tramparna gör nog bäst i att förbereda sig med ett tejpat kryss på skärmen .
Osäker på om det behövs, samma kategori människor tar väl prova på-abonnemang på elen och hoppas på att det funkar utan att betala.
Mekanisk trainer, riktigt varma kläder och ev kryss som option är mitt tips?

[Zwift] Ötzi de Zwift
jag körde 230km i julas första 100 i grupp sen solo det tog drygt 7,5 timmar utan att köra livet ur sig.
Hade c:a 30-40 minuter paus.
Ja, den stora frågan/utmaningen här ligger väl i just detta, om man ska försöka sig på 20 mil i ett svep med eventuellt undantag för något enstaka (eller två) "coffee breaks" alternativt att man också ska klämma in en riktig längre paus. Det är en jäkla skillnad nämligen sett till själva utmaningen/grejen. Men det är väl fritt för folk att göra precis hur de vill antar jag. ?

Har ju kört rätt långt tidigare (aldrig 20 mil i ett svep dock) men då i stora grupper med en rejäl drafting effekt i Zwift vilket gör att kilometerna snurrar på lite snabbare och att det inte tar så kolossalt lång tid.

Klart impad över att så många anmält sig till denna prövning, 20 mil på Zwift är "speciellt". ?

Senast ändrad:
[Zwift] Ötzi de Zwift
Ja, den stora frågan/utmaningen här ligger väl i just detta, om man ska försöka sig på 20 mil i ett svep med eventuellt undantag för något enstaka (eller två) "coffee breaks" alternativt att man också ska klämma in en riktig längre paus. Det är en jäkla skillnad nämligen sett till själva utmaningen/grejen. Men det är väl fritt för folk att göra precis hur de vill antar jag. ?

Klart impad över att så många anmält sig till denna prövning, 20 mil på Zwift är "speciellt". ?

Ja, det ska bli spännande att se fullföljandegraden. Jag är definitivt en kandidat till att bryta, men jag ska göra mitt bästa för att fullfölja. ?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Ja, det ska bli spännande att se fullföljandegraden. Jag är definitivt en kandidat till att bryta, men jag ska göra mitt bästa för att fullfölja. ?
Blir spännande att se hur det går! Själv är jag precis halvbra från en seg förkylning och inte cyklat sedan 18 december. Kommer hem sent på torsdag och ska "provcykla" lite på trainern på fredag. Ska bli kul och spännande på lördag klockan 09:00! ??

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag körde ett 200 km zwiftrejs för ett par år sen. Tog 6:15 köra några varv på den titans-grove banan. Jag kom både sist och först i min grupp och fick köra ca hälften själv också. Jag har för mig att jag störde mig på allt för blöta bibs mot slutet så att ha ett extra par tillhands kan nog vara bra här

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag körde ett 200 km zwiftrejs för ett par år sen. Tog 6:15 köra några varv på den titans-grove banan. Jag kom både sist och först i min grupp och fick köra ca hälften själv också. Jag har för mig att jag störde mig på allt för blöta bibs mot slutet så att ha ett extra par tillhands kan nog vara bra här
Tänkte precis på bibs! Tänker hänga ett extra par i närheten och lite chamois crème.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Jag har kört 100 km på Zwift tidigare, körde solo men det var hyfsat belagt med andra zwift-avatarer på en platt runda som jag körde fram och tillbaka på. Vet inte hur mycket draft:ande det blev iom jag tittade på serier istället på datorn.

Vill minnas att det var rätt smärtsamt sista timmen på statisk trainer. ? Nästan den största utmaningen är att inte dö av den statiska positionen, att snurra benen 7-9h är nog mindre problematiskt.

Jag har saker inbokat på lör så jag missar denna galenskap, jag får stå upp och pröjsa min zwift så att ni utan abonnemang kan må bättre om ni kommer förbi det där krysset på skärmen!

Jag vill minnas att när jag joinat och kört längre än 25 km så har det inte varit problem att köra vidare, jag har dock aldrig pausat när den säger "25 km körda", och det blir ingen distans/drops/xp registrerad på zwift-profilen, däremot kan man säkert få vidare datan till Strava.

[Zwift] Ötzi de Zwift

Har ju kört rätt långt tidigare (aldrig 20 mil i ett svep dock) men då i stora grupper med en rejäl drafting effekt i Zwift vilket gör att kilometerna snurrar på lite snabbare och att det inte tar så kolossalt lång tid.

Klart impad över att så många anmält sig till denna prövning, 20 mil på Zwift är "speciellt".
Ja man känner verkligen av hur stor skillnad en klunga gör.
Hade några mindre klungor här och där som jag hängde på speciellt efter 5 timmars strecket där började jag slita lite mer och varje minut med draghjälp gjorde stor skillnad.

[Zwift] Ötzi de Zwift
Numera sjukgymnastapproved åsså, "så länge det känns bra" .
Bara att raka benen och köra?
Har misslyckats med en värvning också, hen ska köra fusk-Ötzi ute?

[Zwift] Ötzi de Zwift
jag är anmäld men mest för att se när det blir av. Vetefan om ja kör. Har bara fokus på höjdmeter och klättra minimum 1300m varje dag, 30 dagar i streck på zwift. Har inte råd med att köra platt 200km :D

[Zwift] Ötzi de Zwift
jag är anmäld men mest för att se när det blir av. Vetefan om ja kör. Har bara fokus på höjdmeter och klättra minimum 1300m varje dag, 30 dagar i streck på zwift. Har inte råd med att köra platt 200km :D
Men eftersom det är ex antal varv på Sugar Cookie så kommer du ju klara ditt höjdminimum för dagen. ?

[Zwift] Ötzi de Zwift
Tillbaka
Topp