[OT] Rekommendera en TV-serie...

Någon som vet vart man kan köpa serier i digital form? Jag vill kunna spara filerna på ett usb-minne och köra genom tv’n direkt

Var otydlig, menar digitalt. Går varken att stream eller köpa digitalt. Samma sak för Babylon 5 om man gillar 90-tals sci-fi.

Vet inte om tjänsten går att komma åt här i Sverige, men avsnitten skall finnas tillgängliga på uktvplay.co.uk (fd Dave)
Babylon 5 finns/fanns på bla prime video för något år sedan.

Edit: Red dwarf finns på BritBox

Kan tips om det bästa som gått på brittisk Tv. Coupling.

Typ vänner fast vuxet och faktiskt bra.

Några klipp:

Såg den när den gick för ett antal år sedan, SVT om jag inte minns fel. Väldigt rolig.

Missade några avsnitt. Något senare kom den på Canal+, eller vad det hette då. Äntligen händer det! tänkte jag. Var nyinspelning i Amerikat (tror jag), dom hade exakt samma manus, samma repliker (och hade castat typer som övertydligt ser ut som den personlighet dom ska spela, som dom ofta gör i Amerikat).

Det var bland det sämsta jag sett på länge. Tycker fortfarande att det är en stor gåta hur dom lyckades ta död på all humor där. Replikerna sas helt utan timing, typ som dom "spontana" inövade replikerna i Parlamentet.

Kanske var så enkelt att skådespelarna själva inte tyckte replikerna var roliga, amerikanarna har ju lite svårt för ironisk humor. Humorserier/filmer over there måste ju tydligt visa att "jo det här är humor, ni kan skratta", och då funkar ironi dåligt.

Det kom väl en våg av amerikansk "ironi"-serier som började med Community, och följdes av bl.a. Superstore och Brooklyn Nine-Nine. Eller rättare sagt försök till ironi. Jag tröttnade efter några minuter av första avsnittet, alla pratar med lite smålöjliga röster, återigen, för att amerikanare ska förstå att det är humor. Och som försvårande faktor att det var utan burkskratt, och hur ska man då förstå när det är roligt?

Under helgen så kollade jag igenom 'class of 09' medan jag zwiftade, tyckte den va helt okej.
Men fokus kanske inte var helt på topp. ?

Annars är the spy med Sasha baron Cohen helt brilliant

Vad heter den där serien som låg uppe på Svtplay för något år sedan; en kille som tar anställning på någon form av lyxkryssare för att leta efter sin syrra som jobbat på samma båt men försvunnit? Den var inte så tokig.

Band of Brothers
Generation kill
Unknown soldier
Rome

North and South
Deadwood
Hell on wheels

Good omens

Buffy the vampire slayer
Firefly
The expanse