Blockettråden 2

Blockettråden 2
Omgjord.
Screenshot 2024-01-22 17.39.34.png

Blockettråden 2
Jag är helt inne på samma spår, jag tror att de skulle vinna på det. Tänk om vagnskadegarantin på bilar bara gällde första ägaren? Mycket av värdeförlusten vid försäljning av nästanny cykel är ju knutet just till förlorad garanti - det är såklart därför "kreativa" upplägg som de vi diskuterar här ens existerar.
Bird har överförbar garanti och nämner andrahandsvärde som en anledning.

Annars är väl Santa Cruz garantireg en klassiker där det iaf har gått att regga rätt långt efter och de har inte kollat upp namn på kvitto.

Blockettråden 2
Bird har överförbar garanti och nämner andrahandsvärde som en anledning.

Bra att veta för när jag säljare sonens ram!

Annars är väl Santa Cruz garantireg en klassiker där det iaf har gått att regga rätt långt efter och de har inte kollat upp namn på kvitto.

Hur gör man det? Chansar man att de inte tittar på icke-matchande namn? När jag köpte min begagnade SC ram stog det tydligt i reglarna att namnet borde matcha detta på kvittot.

Blockettråden 2
Bra att veta för när jag säljare sonens ram!

Hur gör man det? Chansar man att de inte tittar på icke-matchande namn? När jag köpte min begagnade SC ram stog det tydligt i reglarna att namnet borde matcha detta på kvittot.
Sälj till mig!

Ja men de kan nog inte kolla det vidare, tipex och ett nytt namn så stämmer det...?

Blockettråden 2
Måste sälja vidare inom två år från inköpsdatum för att man ska få föra över garantin tyvärr. Och man får bara föra över garantin en gång.

Ah, jag byter ofta ram till mij snabbväxande son, men köpte den här ett halvt år i förväg och tror också att han ska köra mer än ett år på den. Det är dock en HT ram, så inte mycket som kan går fel med den.

Blockettråden 2
Han ska snart ha fs. Finns en giga i medium till salu som jag kan hämta upp åt dig. Passar snart

Tack, men jag kan hämta en ny Mega hos Bikester för nästan samma pris.

Jag funderar faktiskt redan på om nästa cykeln till sonen ska blir en HT eller FS. Han vill har FS, men jag tycker inte om extra underhållet som FS ger. Borde dock inte vara aktuellt nu. 425 mm reach borde räcka några år till när han är 145 cm nu.

Blockettråden 2
Tack, men jag kan hämta en ny Mega hos Bikester för nästan samma pris.

Jag funderar faktiskt redan på om nästa cykeln till sonen ska blir en HT eller FS. Han vill har FS, men jag tycker inte om extra underhållet som FS ger. Borde dock inte vara aktuellt nu. 425 mm reach borde räcka några år till när han är 145 cm nu.

Ja, den är svår. Det är så mycket pengar att även om pappa har pengar så måste man också tänka på uppfostran.
Jag vet inte hur man ska tänka. Spara pengar själv till en del av kostnaden och börja lära sig mecka själv?

För mig är det kört eftesom flickan är helt ointresserad av vad hon cyklar på men hennes pappa försöker köpa lite edge så det ska vara roligt,

Blockettråden 2
Ja, den är svår. Det är så mycket pengar att även om pappa har pengar så måste man också tänka på uppfostran.
Jag vet inte hur man ska tänka. Spara pengar själv till en del av kostnaden och börja lära sig mecka själv?

För mig är det kört eftesom flickan är helt ointresserad av vad hon cyklar på men hennes pappa försöker köpa lite edge så det ska vara roligt,

För hur mycket jag cyklar med sonen och hur roligt det är är pengarna enkelt värd detta. Och jag tycker om att meka småsaker på cyklar, men tycker inte så mycket om storunderhåll. Meka tillsammans med barn är dock roligt. Och sonen tycker om att meka, men har nu inte riktigt haft tålamodet att meka långt. Men det borde blir bättre med åren.

Blockettråden 2
Är främst bekymrad för att användaren säljer cyklar/komponenter i en omfattning som är svår att förstå om han inte är en cykelentusiast av rang eller jobbar med köp-sälj av begagnade cykelprylar.
Samtliga cyklar är storlek L och verkar bara som någon med lite svenska/konsumptionsproblem. Tvivlar på att det är någonting att oroa sig för

Blockettråden 2
Fanns en under annat namn tidigare. Om det är samma så var det definitivt business. Chop shop. Lagligt eller ej ej har jag ingen aning om men det var mest skrot.

Tillbaka
Topp