Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Som jag sa till min kamrat och vän som anförde något liknande: ett ord - svart sprayfärg. ?
Synd man inte köpte det silvriga kompletta vevpartiet när de reade ut det för en billig peng i julas :)

Blev lite sugen själv men måste då matcha det med en Ultegra eller GRX vev, så varken färg eller serie rätt. Det är väl att ta i?

Synd man inte köpte det silvriga kompletta vevpartiet när de reade ut det för en billig peng i julas :)

Blev lite sugen själv men måste då matcha det med en Ultegra eller GRX vev, så varken färg eller serie rätt. Det är väl att ta i?
Ett ord... ?

Som jag sa till min kamrat och vän som anförde något liknande: ett ord - svart sprayfärg. ?
Riktigt bra pris. Ofta kostat sub 2k på rea men det här är mycket billigare. Tyvärr kan jag inte motivera det då jag köpte pedaler istället (med mätning) :) Köp, gott folk! Passar cyklar med GRX rätt ofta också. SKiljer ett par mm i sidled som inte ens mvdp skulle bry sig om.

Jag har inte sett ellerklämt på tältet i fråga, men om någon är sugen på det så bör man vara medveten om att det lär läcka en del vid regn eller väta i backen... både ytterduken och golvduken har endast en vattenpelare på 1200 mm. Ett lite bättre tält har ofta 5000/10000 för ytter respektive golvduk

Såg denna serie igår från en amerikan som bikepackade genom ett regnigt Sverige. Såg att han hade just detta tält och verkade inte ha några större problem med väta. https://youtube.com/playlist?list=PLQntYl1jtMXs5Pg-m_2WBHnMDulHbSFrF&si=wK6SbIPWE39-0Fkv

12,8 kg FS med GX Eagle för 26k?

Ser väligt bra ut tycker jag.

XS är så klart en barncykel med kort reach men de har ansträngt sig att få upp stack med extra lång HT och sen krönt med 170mm vev.

Small och uppåt ser trevligt ut. Fan vad surt att jag inte ska köpa cykel i år

Ser väligt bra ut tycker jag.

XS är så klart en barncykel med kort reach men de har ansträngt sig att få upp stack med extra lång HT och sen krönt med 170mm vev.

Small och uppåt ser trevligt ut. Fan vad surt att jag inte ska köpa cykel i år
Jag får inte ihop det med vikten. Är det i stl XXXS kanske? Kan någon vänligen klicka hem en och ta reda på den riktiga vikten i L?

KCNC TT-styre, som jag förstår det komplett med både styre (420mm) och pinnar, S-bend. Finns ett enda ex, jag har haft den i varukorgen till och från i ett dygn men tror jag väntar med att ge mig på det här med aero-prylar. Ser ut att vara monterat fel på bilden, något det enda omdömet som finns också verkar påtala.

Men priset? 875 istället för 2245 är väl ganska bra...

Personen som sätter priserna hos Bikester verkar ha fått fnatt, skulle beställa ett par Schwalbe Marathon till superpriset 105 kr per däck och ett par slangar för 25 kr styck, lade dem i kundvagnen och sen en stund senare när jag skulle betala hade priset mer än dubblats. Istället hittade jag ett par Vaude Aquaback väskor som jag länge funderat på att köpa och i en snygg färg (gröna), kostade bara 625 kr för paret (64% rabatt) så tog dem istället för däcken. Så kan det gå.

Några kedjor slank också med, 75 kr styck för SRAM PC850, mer eller mindre de bästa numera när åttadelat är på väg att helt försvinna utom i det absoluta budgetsegmentet.

Finns möjlighet att göra fina fynd, nästan i klass med Bikesters tokrea förra hösten..

Edit. Tog Klarnas 30 dagars faktura för säkerhets skull.

Senast ändrad:
Finns t.ex. Stages effektmätare vänster vevarm (Shimano 105) för 1475 kr, ett bra pris tror jag för den som vill mäta, jag själv vill helst inte veta mina (få) watt :)

Finns t.ex. Stages effektmätare vänster vevarm (Shimano 105) för 1475 kr, ett bra pris tror jag för den som vill mäta, jag själv vill helst inte veta mina (få) watt :)
165 mm silver. 170 för 1600 något som förra veckan. Även xtr 9100 för ca 2500 vilket också känns ganska bra

50% på Unites grejer helgen ut. Finfina vevpartier, drev, stammar etc. Extra gött om man gillar roliga färger med splatter.
Kupong: UNITE50

Thule ski kit för 2600kr och fri frakt. Brukar säljas begagnade för omkring 2000kr annars. Jag har hyrt tidigare för 500kr/vecka men nu får jag börja hyra ut istället :)

Edit. Samma pris hos Thule själva såg jag nu.

Senast ändrad:
Orbea Occam M30 i L, bara 1 kvar, 22 405 kr

OBS Bikester konkar

Orbea Occam M30 i L, bara 1 kvar, 22 405 kr

OBS Bikester konkar
Gör de? Att de befinner sig i rekonstruktion betyder inte med automatik att de går i kk.
Eller vet du mer?

Fulcrum racing 6db för 1705 på Bikester tyckte jag var billigt.
Sällan man ser hjulset till racer/gravel för rimligare summa. Jo jag har inga problem med 20mm bredd för gravel. Rimlig vikt på 1780 också! Bra uppbyte mot mina 2,1kg tunga skrothjul.

Fulcrum racing 6db för 1705 på Bikester tyckte jag var billigt.
Sällan man ser hjulset till racer/gravel för rimligare summa. Jo jag har inga problem med 20mm bredd för gravel. Rimlig vikt på 1780 också! Bra uppbyte mot mina 2,1kg tunga skrothjul.
Tackar, det blev nya gravelhjul till mig. Nu kan min sambo få ta över mina helt ok 650b-hjul från WTB, blir bra på hennes mindre cykel, och så hivar vi hennes nuvarande bojsänken åt skogen (eller säljer här på K&S).

Senast ändrad:
Om det är fynd vet jag inte, men nedsatt pris på Canyons fatbike. Med tillägget "sista chansen" . Jag tolkar det som att de ska sluta med Fatbike?
Det finns även en i outleten med 10% extra rabatt.

Tillbaka
Topp