Dropperpost för barn

glitch

Aktiv medlem
Dropperpost för barn
Vad säger happy om dropperpost till en tioåring?
Vilken typ av reglage är att föredra / lätt nog för barnhänder?
Funderade ett tag på en sån variant där man har en spak under sadeln, vilket ju borde funka bra om man bara ska byta mellan tramp/ utförsläge vid givna tillfällen men mindre bra om man vill fostra dem i att aktivt använda dropper under cyklingen.
Några preferenser för horisontell vs vertikal remote?

Ramen saknar hål för interndragning men tänker att jag nog vågar sätta borren i den om det skulle vara så :)

Dropperpost för barn
Slår mig först nu att även brand-x är borta....

27.2 brukar vara begränsningen förutom vikt. Jag tror från 40kg är det inga problem generellt.
Brand x kids var max 40 och vuxen min 50. Roliga jävlar.

Berk vet väl vad som gäller för under 40.

Dropperpost för barn
Funderade ett tag på en sån variant där man har en spak under sadeln, vilket ju borde funka bra om man bara ska byta mellan tramp/ utförsläge vid givna tillfällen men mindre bra om man vill fostra dem i att aktivt använda dropper under cyklingen.

Ramen saknar hål för interndragning men tänker att jag nog vågar sätta borren i den om det skulle vara så :)
Hej, jag har satt dit en sån här till pojkens cykel förra sommaren. Med slaglängd 105mm
Inga problem alls med att manövrera den, trots att det var en stolpe för "vuxen vikt".
Däremot "shimsade" jag den enkelt mha buntband, för att korta slaglängden då sonen var litet kort förra sommaren.
Gissar att han vägde ca30-35 förra sommaren.
Den här sommaren kan jag ta bort "shimsen".
Rekommenderar köpa ett tumreglage, dvs ej det CX-reglage som följer med.
Den har iaf funkat jätterbra/problemfritt för honom.

Dropperpost för barn

Har kört brand x med wolf toth lite action trigger. Funkar bra på grabben som väger under 25kg.
Vad har du för sadelröret storlek? Har en sån där dropper med spak liggandes, då grabben inte alls gillade den…

Dropperpost för barn
De vertikala reglage jag haft att göra med har alla krävt ganska mycket fingerkraft. En extralång horisontell i stil med Wolf Tooth ReMote Light Action tror jag är idealiskt.
Extralångt/lätt borde betyda att man måste trycka längre istället, eller? Kanske inte idealiskt.

Svårt att jämföra sånt där men orkar man tumväxla på höger så orkar man med de flesta droppers jag provat med mindre kraft på vänster. Sen finns det bättre och sämre reglage så klart. Vertikal remote tror jag inte jag provat nån som varit bra.

Tillbaka
Topp