Blockettråden 2

Blockettråden 2
Tycker faktiskt att det är ett rimligt pris. Inkluderar en cool ram, nya delar, LBS timmar att köpa ramen, riva, tvätta och montera.

En ram mindre som måste produceras.

Helt funkis med skiva fram. Frambromsen är ju den man använder mest.

Vad kostar en "ny" cykel med liknande funktion? För 10 papp är det svårt att köpa en cool cykel. Pelago kanske ligger närmast, då får man lägga på några tusen.
Det är bara jag som är anti folk som köper upp grejer med avsikt att flippa. Tycker det är trist

Blockettråden 2
Jag tyckte inte att jag var så otydlig.

Jag tycker det är trist med folk som sitter och trålar bra deals och sen flippar saker och byggen betydligt dyrare.
Fast ställer man frågan på ett forum, så söker man antingen bekräftelse eller svar från en som har en annan åsikt.
Annars så kan man bara sitta på kammaren och tycka det är trist rent allmänt.

Blockettråden 2
Fast ställer man frågan på ett forum, så söker man antingen bekräftelse eller svar från en som har en annan åsikt.
Annars så kan man bara sitta på kammaren och tycka det är trist rent allmänt.
Vad ställde jag för fråga?

Jag gjorde ett inlägg om ett företag som köpt upp en bra, enkel 90tals-mtb, slängt på lite grejer på den och säljer den för mer än 10ggr priset jag såg den för tidigare.
Delade med mig av annonsen för att jag tyckte det är en grej som är värd att dela.

Folk får göra hur dom vill. Men jag får oavsett ha en åsikt om det.

Blockettråden 2
Räknas detta som ”Ram intakt och endast repor efter normalt brukande.”?
Buntband som gnussat ram ser det ut som tycker jag.
IMG_0183.jpeg

Blockettråden 2
Räknas detta som ”Ram intakt och endast repor efter normalt brukande.”?
Buntband som gnussat ram ser det ut som tycker jag.
Visa bilaga 684827
Ser ut som ägaren har haft en sån där ganska tramsig plastskärm på. Misstänker att hen fått en ny ram på försäkring eller något, men då kvarstår frågan hur fan man kan begära 20 000 för en gammal diverge (som är defekt).

Blockettråden 2
Ser ut som ägaren har haft en sån där ganska tramsig plastskärm på. Misstänker att hen fått en ny ram på försäkring eller något, men då kvarstår frågan hur fan man kan begära 20 000 för en gammal diverge (som är defekt).
Ja, det ser ut som något lagomt tungt satts fast med buntband. Tycker märkena efter buntbandet ser ut som mer än normalt slitage och tycker därför också att det begärda priset är något högt.

Blockettråden 2
500kr rabatt nu!

Var det inte någon forummedlem som besökte kimpa tillsammans med polis för att återta sin cykel? Att polisen inte har koll på snubben är för mig ett mysterium.
Pundare gör vad dom vill i Sverige, tyvärr. Kommer aldrig åka in för dessa småbrott. >Han gör det bara igen och igen och igen.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Bara att slå till.
Visa bilaga 685617
Bruksslitage, vad brukar man en dubbelkokosnöt till? Kunde lika gärna varit ”nyskick”.
Ja du. Jag blev ju tvungen att googla. Och jag är inte säker på att jag vill köpa en med "bruksslitage" ?

Screenshot_20240311-214129.jpg

Blockettråden 2

Jag tycker det är trist med folk som sitter och trålar bra deals och sen flippar saker och byggen betydligt dyrare.

Jag tycker att det är viss skillnad på att flippa saker med rimlig vs helt jävla orimlig förtjänst sett till inköpspris och arbetsinsats. Det är ju inte så att cykelrenovering är rocket science eller konst, men visst ska man kunna tjäna lite pengar om man lägger ner ett antal timmar på att leta objekt, riva dem, fräscha upp dem med nya delar och fin puts och lägga upp en annons i rätt forum till rätt målgrupp med bättre info och bilder.
Men 1k > 10k är över gränsen.

Blockettråden 2
Jag tycker att det är viss skillnad på att flippa saker med rimlig vs helt jävla orimlig förtjänst sett till inköpspris och arbetsinsats. Det är ju inte så att cykelrenovering är rocket science eller konst, men visst ska man kunna tjäna lite pengar om man lägger ner ett antal timmar på att leta objekt, riva dem, fräscha upp dem med nya delar och fin puts och lägga upp en annons i rätt forum till rätt målgrupp med bättre info och bilder.
Men 1k > 10k är över gränsen.

IMG_9059.gif

Blockettråden 2

Som en som har en tendens att ”flippa” cyklar. I många fall är det någonting som behöver fixas ex punka, byta kedja eller allmänt serva och fräscha upp.
Vem tycker du har rättighet till bra deals i sådant fall?
Jag besitter kunskapen till att veta när någonting är för billigt och använder den kunskapen för att tjäna en liten extra peng (som tenderas att återinvesteras i andra cykelprylar).
Sen är målgruppen generellt sett någon som vill ha en ball cykel men slippa besväret av att ta reda på om cykeln är snodd/om det finns dolda fel osv osv.
Vill inte hetsa utan bara veta ditt perspektiv och dela med mig av mitt

Blockettråden 2
Som en som har en tendens att ”flippa” cyklar. I många fall är det någonting som behöver fixas ex punka, byta kedja eller allmänt serva och fräscha upp.
Vem tycker du har rättighet till bra deals i sådant fall?
Jag besitter kunskapen till att veta när någonting är för billigt och använder den kunskapen för att tjäna en liten extra peng (som tenderas att återinvesteras i andra cykelprylar).
Sen är målgruppen generellt sett någon som vill ha en ball cykel men slippa besväret av att ta reda på om cykeln är snodd/om det finns dolda fel osv osv.
Vill inte hetsa utan bara veta ditt perspektiv och dela med mig av mitt
Jag tycker det är roligare om det är någon som faktiskt vill använda grejerna gör en bra deal, än ifall det är någon som inser att dom kan köpa det och sälja vidare det (till någon som vill använda grejerna) med vinst.

Folk får göra precis hur dom vill, men jag ser folk som flippar mkt och undviker gärna att köpa/sälja något till dom :)

Blockettråden 2
Jag tycker det är roligare om det är någon som faktiskt vill använda grejerna gör en bra deal, än ifall det är någon som inser att dom kan köpa det och sälja vidare det (till någon som vill använda grejerna) med vinst.

Folk får göra precis hur dom vill, men jag ser folk som flippar mkt och undviker gärna att köpa/sälja något till dom :)
Fattar! Håller med dig till viss del :)

Blockettråden 2
Tillbaka
Topp