Behöver hjälp med värdering

Hej!

Jag hjälper mina morföräldrar att sälja deras Tandemcykel de köpte år 2006. Jag har ingen aning hur jag ska prissätta eller värdera cykeln så tänkte kolla här med er kunniga! Jag har dålig koll när det kommer till det här!

Det är en Univega, köptes för 17.000kr.
Använd typ 3 vätternrundor och stått i flera år.
Kvitton och massa tillbehör finns.

Bifogar lite bilder på den så är ni välkomna att komma med råd :)

Mvh Klara

Bilagor

• IMG_2298.jpeg
    IMG_2298.jpeg
    1.3 MB · Besök: 148
  • IMG_2300.jpeg
    IMG_2300.jpeg
    1 MB · Besök: 134
  • IMG_2304.jpeg
    IMG_2304.jpeg
    946.3 KB · Besök: 210
  • IMG_2308.jpeg
    IMG_2308.jpeg
    885.3 KB · Besök: 124
  • IMG_2310.jpeg
    IMG_2310.jpeg
    789.4 KB · Besök: 126
  • IMG_2311.jpeg
    IMG_2311.jpeg
    831.7 KB · Besök: 120
  • IMG_2272.jpeg
    IMG_2272.jpeg
    492.6 KB · Besök: 204
  • IMG_2299.jpeg
    IMG_2299.jpeg
    1.2 MB · Besök: 147
Ja, det har ju gått några år sedan år 2006. Tyvärr, är tandemhojar inte särskilt lättsålda. Inte minst pga av bökig transport. Mao, är den svår att skicka, eller ta med i en bil.
Nu verkar ju dock hojen vara i mkt fint skick! Så tips är att lägga ut på bud. Dels här på Happy. Men även på Blocket och tradera. Vidare bör du spec utrustn: Växlar, bromsar, samt ev service.
April månad är dock tidigt på året, vilket är bra. Hojen behöver ligga ute till försäljning. Kanske 1 par månader.

Med rätt köpare skulle 1 tänkbar värdering, kunna vara ca 10.000SEK!
Men jag skulle tippa på på lägre, runt 8000SEK. Allt beror på att hitta rätt köpare. Vilket inte alltid är enkelt till den här typen av hojar.
Men stort lycka till!
"Kolis"
Ps Citerar en dikt jag skrev 1 gång; Gift dig aldrig utan att ha gjort 1 cykelsemester med din partner på tandem .vid en Gotlandssemester.

Ja, det har ju gått några år sedan år 2006. Tyvärr, är tandemhojar inte särskilt lättsålda. Inte minst pga av bökig transport. Mao, är den svår att skicka, eller ta med i en bil.
Nu verkar ju dock hojen vara i mkt fint skick! Så tips är att lägga ut på bud. Dels här på Happy. Men även på Blocket och tradera. Vidare bör du spec utrustn: Växlar, bromsar, samt ev service.
April månad är dock tidigt på året, vilket är bra. Hojen behöver ligga ute till försäljning. Kanske 1 par månader.

Med rätt köpare skulle 1 tänkbar värdering, kunna vara ca 10.000SEK!
Men jag skulle tippa på på lägre, runt 8000SEK. Allt beror på att hitta rätt köpare. Vilket inte alltid är enkelt till den här typen av hojar.
Men stort lycka till!
"Kolis"
Ps Citerar en dikt jag skrev 1 gång; Gift dig aldrig utan att ha gjort 1 cykelsemester med din partner på tandem .vid en Gotlandssemester.
Tusen tack för ditt svar!
Håller med, väldigt svårt att värdesätta pga tandem. Inte hittat någon likande ute så just därför jag är lite osäker!

Har lite spec typ att det är 9x3 växlar, vajerbromsar osv men inget mer så, får kolla mer i kvitton och det de fick när de köpte den!

Då var jag inte helt ute och cyklade(haha) när jag tänkte på pris, tänkte att 10.000kr eller 8.000kr är rimligt. Den är ju i väldigt fint skick!

Men bra, då ska jag kika vidare efter mer information och lägga ut den. Toppen tack snälla för sånt bra och trevligt svar!

Jag skulle kolla vad en ny liknande tandemcykel kostar också. Iom att de inte är så vanliga, har den som vill ha en sällan nåt alternativ än att köpa nytt, vilket bör kunna hålla upp priset på beg en hel del (givet att man är beredd att vänta in köpare).

Tillbaka
Topp