Blockettråden 2
Jag har aldrig förstått det, kan någon förklara innan jag blir tokig?Nyaste modet, kollade reklambilderna för tjejvättern och flera hade styrena så
![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig förstått det, kan någon förklara innan jag blir tokig?Nyaste modet, kollade reklambilderna för tjejvättern och flera hade styrena så
![]()
Nyaste modet, kollade reklambilderna för tjejvättern och flera hade styrena så
![]()
Det gör cykeln högre och kortare (och med mer ”mothåll” i reglagen), vilket säkert känns bekvämare och tryggare för en inte fullt så rutinerad cyklist.
Jag cyklade förbi en krake på VR som hade en colnago c40 som han hade vänt styret helt och flyttat reglagen hela vägen runt så att allt hamnade minst 20 cm högre än normalt, men det var fortfarande en jävligt ball hoj….?Kan folk verkligen cykla med den här inställningen? Eller är det därför cykeln säljs?
Visa bilaga 691930
Med kvinnor?Jag har aldrig förstått det, kan någon förklara innan jag blir tokig?
Alltså hade jag inte haft en bäbis just nu sp hade haft köpt den, kittad den till snäppet över 11k hojen sen sålt den för självkostnadspris, bara för att lol.Dags att leta delar för 10k??
![]()
Blir inte handlederna helt fucked av den vinkeln?Det gör cykeln högre och kortare (och med mer ”mothåll” i reglagen), vilket säkert känns bekvämare och tryggare för en inte fullt så rutinerad cyklist.
Det gör cykeln högre och kortare (och med mer ”mothåll” i reglagen), vilket säkert känns bekvämare och tryggare för en inte fullt så rutinerad cyklist.

Äntligen kan man köra som proffsen med slammad och aggresiv -17° stam, och ändå sitta som på en cityhybrid.Finns numera en ful-snygg/halvball lösning: https://redshiftsports.com/products/top-shelf-handlebar-system
Visa bilaga 692878
Borde kunna sälja som smör.
Specialized sworks riser bar:):)Äntligen kan man köra som proffsen med slammad och aggresiv -17° stam, och ändå sitta som på en cityhybrid.
Jag fortsätter med min affärsidé att köpa roliga gamla cyklar, bygga om dom, och sen vägra sälja. Inte helt olikt en hund som vill att man ska kasta bollen, men vägrar släppa den.Där har du ju din affärsidé isåfall :)
LBS pratade om "1500" för att bygga ihop en cykel när jag frågade. "Njuter" dock av att krångla med det själv :)
Äntligen kan man köra som proffsen med slammad och aggresiv -17° stam, och ändå sitta som på en cityhybrid.

Du får backa några sidor, han har ju förekommit tidigare iaf: https://happyride.se/forum/threads/blockettraden-2.1388084/post-4249696Visa bilaga 693282
Är det någon här som kränger av DI2-prylar på blocket? Jag letar för fullt och hittade en annons på blocket.
Fram- och bakväxel (ultegra 12s)
Hel grupp ultegra 12s
ram med komplett ultegra 12s
Jag fick ett snabbt svar med ett vettigt pris inkl frakt. Men när jag frågade om blocketpaket fick jag endast ett nej som svar. Sen tyst som i graven. Ej heller svar på om jag kan få se på kvittot osv.
Många varningsklockor ringer just nu.
Visa bilaga 693285
En speciell man. Han köper hela cyklar, bygger isär dem och (försöker) sälja delarna. Alternativt så lämnar han in cykeln för att få någon med kunskap att bygga ihop den igen. Och sen startar kalaset från början igen...Visa bilaga 693282
Är det någon här som kränger av DI2-prylar på blocket? Jag letar för fullt och hittade en annons på blocket.
Hel grupp ultegra 12s
Jag fick ett snabbt svar med ett vettigt pris inkl frakt. Men när jag frågade om blocketpaket fick jag endast ett nej som svar. Sen tyst som i graven. Ej heller svar på om jag kan få se på kvittot osv.
Visa bilaga 693285
Då bör du lyssna på varningsklockorna.Visa bilaga 693282
Hel grupp ultegra 12s
Visa bilaga 693285
lyssna på dom klockorna ingen du vill göra affärer med varken med honom eller hans far..Visa bilaga 693282
Hel grupp ultegra 12s
Visa bilaga 693285
Finns varorna över huvud taget tror ni? Nej, jag kommer inte köpa från honom oavsett.lyssna på dom klockorna ingen du vill göra affärer med varken med honom eller hans far..
Haha, satt precis och kollade på den annonsen och tänkte Blockettråden :) Eller så är det ekrar av kryptonit eller guldplätterade nav?
De kostade för 2.288:- för 10 år sedan. Inflationen har sedan varit hög.
Köpte 50mm kolhjul för 4k med skivor och däck idag...De kostade för 2.288:- för 10 år sedan. Inflationen har sedan varit hög.
Zoomar man lite så ser det ut som att dom har kapat hål i ramen.. så vem betalar 3000kr för en ram som är skrot?Han säljer ju den i delar så misstänker försäkringsbolaget betalat ut den.
Det är ju bara att spackla över och sedan sälja vidare som nyskick.Zoomar man lite så ser det ut som att dom har kapat hål i ramen.. så vem betalar 3000kr för en ram som är skrot?
Framförallt är det väl en aluminiumram?Zoomar man lite så ser det ut som att dom har kapat hål i ramen.. så vem betalar 3000kr för en ram som är skrot?
Nu för tiden hade man inte blivit förvånad om det hade hänt ?Det är ju bara att spackla över och sedan sälja vidare som nyskick.
När jag krockade med en cykel blev jag erbjuden inlöse av cykel för 20000, eller behålla cykeln och få 15000 i handen.Framförallt är det väl en aluminiumram?
Hade det varit kolfiber hade det ju gått att laga på ett snyggt och hållbart sätt. Med aluminium, not so much...
Att det är möjligt försäkringsbedrägeri der jag nog som det minsta problemet
Förstår inte.
Ska man lämna ett bud man troligen kan lägga senare i sommar?
![]()
Säljes: SystemSix Cannondale
Säljer skyndsamt men enbart RAM (och sadelstång) i gott skick. Ramstorlek 60 lämplig för kroppstorhappyride.se
Lägg ett bud nu. Accepteras det, så betalar du. Sen kanske du får en ram i höst.Förstår inte.
Ska man lämna ett bud man troligen kan lägga senare i sommar?
![]()
Säljes: SystemSix Cannondale
Säljer skyndsamt men enbart RAM (och sadelstång) i gott skick. Ramstorlek 60 lämplig för kroppstorhappyride.se
Aha, låter som en bra lösning.Lägg ett bud nu. Accepteras det, så betalar du. Sen kanske du får en ram i höst.
... Det var bättre förr när fölket var långt och ståtligt. Därav ramstorlek 60 såklart.Enligt gammal svensk sed så skall man lägga 7 st bud under huvudkudden när man skall gå och lägga sig på midsommarnatten. Accepteras budet så kommer ramen som en dröm under höstdagjämningen.
Står mycket om detta i bondepraktikan.
Jag har sett annonser med "lagade" aluramar, som sett ut som glasfiberspackel och färg. Det har stått att dom är lagade.Det är ju bara att spackla över och sedan sälja vidare som nyskick.
Man blir inte jättesugen på en affär. När du cyklat klart för säsongen, plocka ner hojen, fota ramen med eventuella saker som följer med köpet. Sätt ett pris där du som säljare blir nöjd och fundera även ut ett pris som du kan acceptera, om eventuell köpare prutar.... Det var bättre förr när fölket var långt och ståtligt. Därav ramstorlek 60 såklart.
54? Pff. Det är för sydeuropeer!
Knepig annons, helt klart.