Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Landet?:) ser ut som tätort! Men kanske är tätort på landet?:)På landet är det hopplöst att köpa gran om man inte är där på rätt dagar så ibland blir det såhär
SSD-uppgradering till en Late 2015? Borde förlänga livet på den en stund.Hade blivit dyrt att vurpa ?Visa bilaga 670920
Granen skulle alltså till landstället. Där är det iofs relativt tättbebyggt också.Landet?:) ser ut som tätort! Men kanske är tätort på landet?:)
Kanske, jag leverar bara.SSD-uppgradering till en Late 2015? Borde förlänga livet på den en stund.
Se upp med personnamn på fakturan ;)Hade blivit dyrt att vurpa ?Visa bilaga 670920
men flera av bilderna du duckduckade fram visar ju att du inte behöver en lastcykel för att lasta saker. en kärra är väldigt bra och mycket billigare än en lastcykel.Det finns mycket inspiration att hitta på nätet. Nu blir jag ju lite sugen på att skaffa en lastcykel också. ?
Visa bilaga 692259
Sant, steg 1 är kanske att skaffa en kärra. Jag har faktiskt funderat på det. Lite trixigt med P-möjlighet bara, eftersom jag bor i lgh. Vissa saker hade varit mycket enklare med hus och ett trippelgarage. ?men flera av bilderna du duckduckade fram visar ju att du inte behöver en lastcykel för att lasta saker. en kärra är väldigt bra och mycket billigare än en lastcykel.
Det finns kärror, eller designer man kan tillverka själv, som med hjulen av blir helt platta. Rätt tacksamt mot en vägg i ett cykelrum.Sant, steg 1 är kanske att skaffa en kärra. Jag har faktiskt funderat på det. Lite trixigt med P-möjlighet bara, eftersom jag bor i lgh. Vissa saker hade varit mycket enklare med hus och ett trippelgarage. ?
Då är det ju en game changer. Jag ska börja kika mer på cykelkärror.Det finns kärror, eller designer man kan tillverka själv, som med hjulen av blir helt platta. Rätt tacksamt mot en vägg i ett cykelrum.
det händer ofta att jag använder pinnarna med storkärran också, främst för att variera positionen. men även med storkärran går det märkbart lättare, särskilt i motvind, när man använder dem. tycker det är lite tragiskt att inte fler monterar pinnar på rakstyre-allt-i-allo-cyklar, det gör cykeln väldigt mycket bättre. bekvämare och snabbare. tyvärr är nog folk rädda för att det ska se "konstigt" ut och att de ska få oönskade kommentarer från folk som ser cykeln mer som en scen att posera på än som ett verktyg för nytta eller nöje.Tempobågar är nyttigt när man drar två meter bred kärra! ?
det händer ofta att jag använder pinnarna med storkärran också, främst för att variera positionen. men även med storkärran går det märkbart lättare, särskilt i motvind, när man använder dem. tycker det är lite tragiskt att inte fler monterar pinnar på rakstyre-allt-i-allo-cyklar, det gör cykeln väldigt mycket bättre. bekvämare och snabbare. tyvärr är nog folk rädda för att det ska se "konstigt" ut och att de ska få oönskade kommentarer från folk som ser cykeln mer som en scen att posera på än som ett verktyg för nytta eller nöje.
Täckodling på gång?smidigt sätt att dumpstra en möglig ensilagebal med storkärra: rulla av några varv och kör ett eller två vändor, tills balen är så liten så att den passar i vagnen. sen ställer man bara vagnen bredvid och välter vagn och bal samtidigt.
Visa bilaga 692984
Visa bilaga 692985
Visa bilaga 692986
Visa bilaga 692987
Hur klarar hängaren i navet sådana krafter? Tänker att den skulleflyga all världens väg? Har problem med att min roterar med bara några tiotals m läkt på kärran :)lite ventilationsrör och storhandling.
Visa bilaga 692939
men nu har jag förstärkt draget på storkärran, så nu ska det bli lite rejälare laster.
Visa bilaga 692940
hmm, menar du draget? det är ett burleydrag, och visst roterar det lite nedåt ibland, men det är inte ett jätteproblem. bara rycka i det så att det hamnar rakt igen, vilket underlättar i- och urkoppling. sämst är att elastomeren fjädrar så det kan bli nån slags motsvängning när man tar i som mest. jag har även brutit av en elastomer, men det gissar jag handlade mer om 20 minus och regelbunden överböjning än vikten.Hur klarar hängaren i navet sådana krafter? Tänker att den skulleflyga all världens väg? Har problem med att min roterar med bara några tiotals m läkt på kärran :)
Intressant! Burleys ser ju klart bättre ut än den variant jag har nu. Som redan på reklambilden verkar sitta snett.hmm, menar du draget? det är ett burleydrag, och visst roterar det lite nedåt ibland, men det är inte ett jätteproblem. bara rycka i det så att det hamnar rakt igen, vilket underlättar i- och urkoppling. sämst är att elastomeren fjädrar så det kan bli nån slags motsvängning när man tar i som mest. jag har även brutit av en elastomer, men det gissar jag handlade mer om 20 minus och regelbunden överböjning än vikten.
elastomer är en snitsig lösning egentligen, för lätta laster. men ett bättre drag står på uppfinnarlistan. har skissat lite men inte byggt prototyp än. gillar ändå den enarmade infästningen, och cyklar tror jag är superstarka just där.

thules system är troligtvis bättre än burleys, då det verkar snällare mot elastomeren. men jag har inte testat.Intressant! Burleys ser ju klart bättre ut än den variant jag har nu. Som redan på reklambilden verkar sitta snett.
Jag har oroat mig för att tung last ska slita kroken ur drop-outen vid kurvor/inbromsning eller liknande. Men det verkar fungera. Alternativen vore ju att fästa i sadelsrolpe - kan byggas starkare - men vill man ha 300 kg som pressar på så högt? Alternativt klämma runt flera delar av cykeln och ha gångjärnspunkten bakom bakhjulet som en Bob eller extrawheel men det är inte helt enkelt att få starkt heller.
Glädjande att det verkar funka med nav-fäste. Då planerar jag vidare för en stor kärra som fäster så.Visa bilaga 693194
Ball! Hur många gånger har du prov-dragit skruvarna till styrningen? ;) och - är det dubbel uppsättning vajer eller är det bromsvajer mm man ser tillsammans med styrningen på gaffeln?Efter ha gnetat med en gammal bakfiet hela vintern så blev ny cykel klar till slut. Vilken skillnad att gå från kass geometri och +40kg cykel till en betydligt roligare upplevelse som väger mindre än hälften - 19kg (utan hund).
Köpte ram från Iumentum.cc och använde lite saker från lådorna i garaget och en del nytt. Vajerstyrning gör cykeln lastytan större och den är lättare än ett länkarm under cykeln. Dessutom bättre vändradie. Kittad med:
- Shimano 105 grupp 11*2
- GRX vevparti
- Gaffel och sadelstolpe från Aliexpress
- SLX-bromsar
Murbruksbaljan är tillfällig, tänkte plasta epoxi på en XPS-platta.
Visa bilaga 696066
Snyggt!Efter ha gnetat med en gammal bakfiet hela vintern så blev ny cykel klar till slut. Vilken skillnad att gå från kass geometri och +40kg cykel till en betydligt roligare upplevelse som väger mindre än hälften - 19kg (utan hund).
Köpte ram från Iumentum.cc och använde lite saker från lådorna i garaget och en del nytt. Vajerstyrning gör cykeln lastytan större och den är lättare än ett länkarm under cykeln. Dessutom bättre vändradie. Kittad med:
- Shimano 105 grupp 11*2
- GRX vevparti
- Gaffel och sadelstolpe från Aliexpress
- SLX-bromsar
Murbruksbaljan är tillfällig, tänkte plasta epoxi på en XPS-platta.
Visa bilaga 696066
Ball! Hur många gånger har du prov-dragit skruvarna till styrningen? ;) och - är det dubbel uppsättning vajer eller är det bromsvajer mm man ser tillsammans med styrningen på gaffeln?
Snyggt!
Ramen verkar ju ganska rimligt prissatt.
Det tolkar jag det som att det finns redundans i systemet? Fallerar ett system har man ett kvar?Ja, det 2*2 st vajrar mellan styrstam och framgaffel.
Slangen till frambromsen går ut på undersidan av vänstra röret. Lite synd att de inte fixat integrerad vajerdragning för växlar och bakbroms.
Önskar att jag hade övervägt ett köp av dessa när jag köpte min Bullitt. Verkar helball. Tänkte innan att vajerstyrningen kändes osäker men tror inte att det skulle vara ett problem i och med redundansen som du beskriver. Dock undrar jag hur det funkar över tid i norden med allt slask och salt. Olja i slangarna hade varit smutt!Ja, helt ok pris, 1900€ med frakt i detta utförande för målad ram med intern vajerdragning och monterat vevlager.
Dessutom väldigt trevliga att ha göra med. Ramarna tillverkas i Kina, medan de fixar styrning och annat montage i sin verkstad Tyskland. De bygger kan bygga med de komponenter man önskar. Gillar dock att meka själv, så jag köpte bara ramkittet.
Ja, styrvajerna är redundanta.Det tolkar jag det som att det finns redundans i systemet? Fallerar ett system har man ett kvar?
Jo, jag var först inne på skaffa en Bullitt, men gillade det öppna lastutrymmet på denna. Jag funderade även på en Gingko men misstänkte att överröret skulle vara ivägen för hunden.Önskar att jag hade övervägt ett köp av dessa när jag köpte min Bullitt. Verkar helball. Tänkte innan att vajerstyrningen kändes osäker men tror inte att det skulle vara ett problem i och med redundansen som du beskriver. Dock undrar jag hur det funkar över tid i norden med allt slask och salt. Olja i slangarna hade varit smutt!