Zwift, n+1 och Gravel

snoogans

Aktiv medlem
Zwift, n+1 och Gravel
Hej sitter med ett I-landsproblem, grejen är att jag skulle vilja ha min Trainer tillgänglig året om.
Av bekvämlighet skulle jag sommartid vilja ha en cykel till för och slippa montera av och på hjulet för då blir det inte av.

Jag har en Orbea Orca och en Top Fuel så egentligen villhöver jag bara en Gravel. Har kollat lite efter begagnade cyklar men att betala 10k för en rutten gammal när tex MB31 Bramley är så prisvärd känns inte lockande.
Sen på hösten skulle jag kunna skifta över och köra Gravel det kalla halvåret?

Kan väl tillägga att en comfortracer som tar 35-40mm däck också är intressant!

What would happy do?

Zwift, n+1 och Gravel
Hej sitter med ett I-landsproblem, grejen är att jag skulle vilja ha min Trainer tillgänglig året om.
Av bekvämlighet skulle jag sommartid vilja ha en cykel till för och slippa montera av och på hjulet för då blir det inte av.

Jag har en Orbea Orca och en Top Fuel så egentligen villhöver jag bara en Gravel. Har kollat lite efter begagnade cyklar men att betala 10k för en rutten gammal när tex MB31 Bramley är så prisvärd känns inte lockande.
Sen på hösten skulle jag kunna skifta över och köra Gravel det kalla halvåret?

Kan väl tillägga att en comfortracer som tar 35-40mm däck också är intressant!

What would happy do?
Köp en ram och bygg en ställning för framhjulet. Billiga komponenter och köra på ERG mode?
Är väl bara sittställningen som är viktig när du trampar inomhus?

Zwift, n+1 och Gravel
Köp en ram och bygg en ställning för framhjulet. Billiga komponenter och köra på ERG mode?
Japp det är med ett alternativ, men utbudet av billiga ramar är skralt.
Tips mottages dock gladeligen där med!

Edit: Har en extra uppsättning fälgar så ställning behöver jag inte ?

Zwift, n+1 och Gravel
Både jag och surmasen @weldion har smartbike/ lvg/gravel/mtb/pendlare, det skänker mer glädje?
Med sånt överdåd skulle nog jag bli utröstad på familjens öråd.

Det jag egentligen vill ha är en Specialized Crux med djupa fälgar. Men jag gnällde över dyrheten i en vecka på Mallis med familjen så det vågar jag inte ens nämna!

Zwift, n+1 och Gravel
Håller med.

Eller förmodligen ännu billigare, random aluracer från 10-talet som är någorlunda rätt i storlek. Det går ju att joxa till rätt sittställning med fula höjda styrstammar och diverse om man inte sitter rätt. Sen på med en skön sadel och ny tejp.

Har man Kickr Core/zwift hub kan man ju köra virtuella växlar, då behöver inte bak/framväxel ens fungera.

Zwift, n+1 och Gravel
Jag lagade en gammal Canyon F10 och satte den på en smart trainer o innan jag skaffade Climb så körde jag med två träbitar som ersättare för framhjulet. Med ERG mode så behöver man knappt växlar..

Zwift, n+1 och Gravel
Blev n+1, en Rose Blend Road är beställd leverans kring semestern nån gång.
Nu är bara frågan om man ska köpa ett par coola fälgar till eller om jag kan leva med det estetiska handikappet.

Det är ju en allround racer med 32mm däck, men den tar upp till 40mm så det är planen att fixa innan den levereras.

Den har för övrigt samma Tiagra spec som min Orbea Orca så det kommer bli väldigt smidigt att skifta över den från trainern.

1716546998521.png

Tillbaka
Topp