Berk
Aktiv medlem
[OT] Pappaskämt, ordvitsar
Jag fattar, noll.
Bra!
På liknande ämne:
Det finns bara 10 typer av människor i världen. De som förstår binära tal och de som inte gör det.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar, noll.
Gläd dig att du inte har +0,75. Då blir det riktigt komplext.f(x) = x^2 + x - 0,75
Jag lyckas inte hitta rötterna till den här funktionen, men det är väl inte hela värden?
Där jag pluggade fanns det en nykterhetsförening som hette Sinus.Vad är detta, ingenjörshumortråden?
Känns som tråden övergått till att bli en allmän humortråd så då kan väl även ingenjörer/matematiker få ha lite roligt?!Vad är detta, ingenjörshumortråden?
Det finns två typer av människor i världen.Bra!
På liknande ämne:
Det finns bara 10 typer av människor i världen. De som förstår binära tal och de som inte gör det.
Fan!Vad har tre bokstäver, ofta fyra, men ibland sex bokstäver.
Oj. Låter dyrt.Jag har hört att när dom ska bygga scenen till ESC i Malmö, så vill dom helst använda trall-virke
Nu var det ju ingen fråga.Fan!
Faan!
FAAAAN!
?
Inte att förglömma - den klassiska tonfisken.Musikaliskt kreatur - Skaldjur
What has four letters, often five, sometimes nine and rarely six.Fan!
Faan!
FAAAAN!
?
?
Halki Diki?Vet ni vad Greklands sämsta bilförare heter?
Nä vet inteVet ni vad Greklands sämsta bilförare heter?
Vad har tre bokstäver, ofta fyra, men ibland sex bokstäver.Vad har tre bokstäver, ofta fyra, men ibland sex bokstäver.
Som svensktalande pappa så funkar den engelska varianten dåligt – i alla fall hemma hos oss där vi inte har engelska som vardagsspråk.Vad har tre bokstäver, ofta fyra, men ibland sex bokstäver.
Testa även på den engelska varianten ovan
Mätbar undervisning
Grundskola - för båtkaptenerGrundskola - Byggnadsutbildning
Ja, i 30+ år, typ.Sett de här?
"What has four letters, often five, sometimes nine and rarely six"Som svensktalande pappa så funkar den engelska varianten dåligt – i alla fall hemma hos oss där vi inte har engelska som vardagsspråk.
Skulle man direktöversätta den engelska till svenska så blir det inte lyckat när två av orden får sex bokstäver. Jag saknar dessutom ordförråd för att komma på lämpliga synonymer till sällan och ibland som har fem, sju eller fler bokstäver.
Vad har sällan sex? (två olika frågor i samma fråga?)"What has four letters, often five, sometimes nine and rarely six"
Nej, direktöversättningar blir sällan bra (haha).
Men fungerar inte nedanstående åtminstone ok?
Vad har tre bokstäver, ofta fyra, någongång nio och sällan sex.
Eller är jag vilse nu?
Vad har sällan sex? (två olika frågor i samma fråga?)