Specialized sadelproblem

Hallisar

Medlem
Specialized sadelproblem
Min partner krashade på cykeln idag, inte mer än lite skrapsår, men sadeln ballade ur. Helt omöjligt att få in främre railsen. Skruvade loss den där plast-grejen men visade sig bara vara nått slags attrapp. Nån som har haft samma problem? Tips på hur man kan life-hacka detta? ''

PS. Fick låna ut min gravel-sadel o vill ha den tillbaka så tacksam för svar DS.

Bilagor

• IMG_3927.JPG
    IMG_3927.JPG
    206.2 KB · Besök: 147
  • IMG_3928.JPG
    IMG_3928.JPG
    178.4 KB · Besök: 140
Specialized sadelproblem
en bred platt mejsel eller typ biltemas däcksjärn artnr. 10-201 plus rejält med inre frid sen haka den bakom plasten o pressa bak railsen och få den o glida ner efter mejseln o in i sin hålighet i plasten
dock brukar inte sadlarna bli riktigt hundra efter en ggn lossnat som denna

Specialized sadelproblem
en bred platt mejsel eller typ biltemas däcksjärn artnr. 10-201 plus rejält med inre frid sen haka den bakom plasten o pressa bak railsen och få den o glida ner efter mejseln o in i sin hålighet i plasten
dock brukar inte sadlarna bli riktigt hundra efter en ggn lossnat som denna
Ska prova. Dock sitter bakre railsen så långt bak dom kan komma så har inte nått att jobba på där. Men tack för inspiration och pepp :)

Specialized sadelproblem
Jag har tyvärr inga bra tips. Har fått kasta två sadlar där ett av de bakre fästena hade hoppat ur. Dock inte utan att först gått på dom med rörtång, kofot samt våld och svordomar.

Specialized sadelproblem
Funkade! Körde ett par vändor mer slött stämjärn o sen hoppade den in. Töjde upp plasten något men det sitter ju en plast-grej ovan. Drog 10 varv eltejp för säk. skull, så nu håller den förhoppningsvis till inflationen minskat o man får tillbaka sin normala ekonomi. Tack för alla inspel.

Specialized sadelproblem
Funkade! Körde ett par vändor mer slött stämjärn o sen hoppade den in. Töjde upp plasten något men det sitter ju en plast-grej ovan. Drog 10 varv eltejp för säk. skull, så nu håller den förhoppningsvis till inflationen minskat o man får tillbaka sin normala ekonomi. Tack för alla inspel.
Snyggt! förstår jag dig rätt att du tog ett stämjärn och hammare och slog railsen bakåt/neråt tills de hoppade i fästet igen? Kan ju vara bra att ha en beprövad taktik på lut tills nästa gång man sabbar en saddel.

Tillbaka
Topp