Tips på stabila barnsistar och pakethållare

Aabbcc

Aktiv medlem
Då dottern är ett och ett halv nu så vore det kul att cykla istället för att ta vagnen till parken :)

Tips på stabila pakethållare och barnsitsar? Miyatan har alla nödvändiga fästpunkter för pakethållare!

Dock är den 26tum och har en rejäll 46t kassett där bak så bar stolen måste komma tillräckligt högt upp så inte benen riskerar slå i kedja/kassett

Screenshot-20240615-143122-Photos.jpg

Tycker dom flesta barnsitsar känns rätt lika. Det mest vanliga är att det sitter et fäste kring sadelröret, och stolen har som en metallbåge som man klickar i när man använder den. Jag tror man kan böja till den vid behov, om stolen inte kommer tillräckligt långt upp. Du behöver alltså inte besudla din cykel med pakethållare (om du inte vil förstås) :)). sen är det skillnad på hurvida stolen kan lutas bakåt eller inte så jr kan sova, heter ofta «sleepy». Jag har en hamax kiss, en utav dom billigare modellerna, och den duger gott!

Tycker dom flesta barnsitsar känns rätt lika. Det mest vanliga är att det sitter et fäste kring sadelröret, och stolen har som en metallbåge som man klickar i när man använder den. Jag tror man kan böja till den vid behov, om stolen inte kommer tillräckligt långt upp. Du behöver alltså inte besudla din cykel med pakethållare (om du inte vil förstås) :)). sen är det skillnad på hurvida stolen kan lutas bakåt eller inte så jr kan sova, heter ofta «sleepy». Jag har en hamax kiss, en utav dom billigare modellerna, och den duger gott!
Stort tack, den där hamax kiss sågq ju toppen ut och extra plus att man inte behöver pakethållare!

Nästa fråga, har du ett centralstöd? Känns som att cykeln+barn tippar över med ett vanligt cykelstöd (en arm). Dessvärre har jag ingen cykel där ett vanligt centralstöd kan monteras :(

Tillbaka
Topp