Tour de France, 2024

Tour de France, 2024
Svårt att slå Pogacar när han är i detta slag, som sagt. Men, genom att ligga efter honom (dels varje etapp och i sammandraget) så är det nästan omöjligt. Vet inte om Vingegaard känner sig sådär och väntar på en riktigt bra dag (där han kan köra ifrån Pogacar).

Tour de France, 2024
Vingegaard verkar ju inte allt för nedslagen och under den lugna ytterst sporstliga väluppfostrade ytan finns ett självförtroende samt att han trycker på en del att dagens etapp passar/passade Pogacar bättre. Vingegaard vill helt enkelt ha lite mer stigningar.

"What does it mean for tomorrow, I think you could not save energy, today, yeah!??"
- No of course not but I think that's only in my favor.

Tour de France, 2024
Vingegaard kan inte fortsätta att köra defensivt nu eftersom han ligger knappt 2 min efter och måste ta in tid.
Så nu måste han börja våga attackera och tidigare än sista 500 meterna innan mål.

Tour de France, 2024
Jag tror inte Vinegaard är "där" att han kan utmana fullt ut.

Bara att ha is I magen o låta Pogacar köra på som han gör, och om misstaget kommer, vara redo.

Tråkigt för oss, men

Tour de France, 2024
Wow, tusentals husbilar parkade längs vägen. But why?, 100ggr bättre att kolla på Livestream --- ! Det måste ta några dar i förväg att ta sig dit, och någon dag minst sen att komma ner igen med alla köaer. Jobbigt ! För att se cyklisterna i 20 sec - Korkat. ?
1720920540416.jpeg

Tour de France, 2024
Det behöver vara brantare om Vingen ska prova. Kuss hade också varit bra att ha.
Pla d’Adet är 7,9 % i snitt och det var väl(?) enligt grafiken 12 % där Pogi stack. Om det inte räcker finns några alternativ för JV om han vill vinna touren: attackera före slutbacken, vänta till tempot sista dagen och där slå TP med åtminstone runt 2 min eller avvakta och hoppas att TP bryter touren.

Tour de France, 2024

Ser inte riktigt vad som händer, daskar han till honom med något?
Helt sinnessjukt egentligen att publiken får vara så nära inpå, måste vara otroligt påfrestande mentalt för cyklisterna.

Otrolig cykling av alla i toppen idag. UAE-tåget var mäktigt att se och där hade inte Visma mycket att sätta emot.
Yates insats var häftig och ruskigt fint balanserad den också, precis så det höll ihop. JV är en sinnessjukt tuff cyklist som alltid, hoppas verkligen han får till något nu så kan kommer ikapp något, även om Pogi helt klart är värd sin ledning.

Tour de France, 2024
Ser inte riktigt vad som händer, daskar han till honom med något?
Helt sinnessjukt egentligen att publiken får vara så nära inpå, måste vara otroligt påfrestande mentalt för cyklisterna.

Otrolig cykling av alla i toppen idag. UAE-tåget var mäktigt att se och där hade inte Visma mycket att sätta emot.
Yates insats var häftig och ruskigt fint balanserad den också, precis så det höll ihop. JV är en sinnessjukt tuff cyklist som alltid, hoppas verkligen han får till något nu så kan kommer ikapp något, även om Pogi helt klart är värd sin ledning.
Fast Derek Gee kommenterade att det var fantastiskt "Just like on tv."
Men jag har sett en del cyklister ilsket vifta mot åskådare.
UAE, och TP var verkligen på en egen nivå igår. Svårt att se att JV ska kunna vända den här situationen.

Tour de France, 2024
Mkt folk och att de är nära inpå cyklisterna är ju närmast en del av de stora loppen och något som förekommit väldigt länge. Så länge publiken är disciplinerad och står och hejar och inte hindrar cyklisterna tror jag att många i alla fall tycker att det är helt ok.

Rötäggen i publiken som inte inser att de kan orsaka olyckor om de springer med, viftar med stora flaggor precis i närheten av cyklisterna, står för nära och kanske dessutom har saker (handväskor mm) som cyklisterna kan fastna i, ska göra ”roliga saker” för MC-kameramännen, etc. skulle man dock gladeligen vara utan.

Tour de France, 2024
Jag undrar om han hade fått behålla jobbet om han sagt att han blev helt frånåkt och att han hade tappat ännu mer tid om det var brantare.
Tämligen övertygad om att han hade fått behålla jobbet. Annars hade det nog funnits ett antal andra lag som gladeligen skulle kontraktera honom. Tvåfaldiga TdF-segrare med mkt god chans till ytterligare vinster i världens mest prestigefyllda cykellopp växer inte på träd!

Tour de France, 2024
Mkt folk och att de är nära inpå cyklisterna är ju närmast en del av de stora loppen och något som förekommit väldigt länge. Så länge publiken är disciplinerad och står och hejar och inte hindrar cyklisterna tror jag att många i alla fall tycker att det är helt ok.

Rötäggen i publiken som inte inser att de kan orsaka olyckor om de springer med, viftar med stora flaggor precis i närheten av cyklisterna, står för nära och kanske dessutom har saker (handväskor mm) som cyklisterna kan fastna i, ska göra ”roliga saker” för MC-kameramännen, etc. skulle man dock gladeligen vara utan.
Jag har inte tänkt på det i år, men det slog mig nu att förr om åren var det ju rätt mycket poliser när åskådarleden i stigningarna var täta, och de drog sig inte för att gå rätt hårt åt dårarna som sprang med eller stod för långt ut. Är det månne färre poliser längs banan i år? Den här dåren var ju typiskt en sån som snabbt skulle ha tacklats bort förr om åren.

Tour de France, 2024
Var det där en så rolig kommentar?
Beror på om du drog på smilbanden något ? Men tycker man kan sansa sig om man gastar om fängelse även en dag senare om något så oskyldigt att kasta några chips..
Om jag anstänger mig kan jag nog även finna en viss humor i hans beteende att bjuda två anorektiker på chips när dom kört ifrån övriga klungan .
E ju en del av freakshowen med viftande flaggor och andra "galna" till tilltag från publiken som nästan alltid kommenteras och vevas i repris på tv,n och är något isf jag vill se .
Fotbollen har väl iofs fått nog och vänder bort kameran direkt om nån märker dom är på bild eller blir överexalterad och också vill va med ute på plan .. e väl risk att vi kommer dit i cykel också snart iofs om det blir för mycket sånt här . Så är ju en svår balansgång att hålla det på en lagom galen nivå .

Tour de France, 2024
Beror på om du drog på smilbanden något ? Men tycker man kan sansa sig om man gastar om fängelse även en dag senare om något så oskyldigt att kasta några chips..
Om jag anstänger mig kan jag nog även finna en viss humor i hans beteende att bjuda två anorektiker på chips när dom kört ifrån övriga klungan .
E ju en del av freakshowen med viftande flaggor och andra "galna" till tilltag från publiken som nästan alltid kommenteras och vevas i repris på tv,n och är något isf jag vill se .
Fotbollen har väl iofs fått nog och vänder bort kameran direkt om nån märker dom är på bild eller blir överexalterad och också vill va med ute på plan .. e väl risk att vi kommer dit i cykel också snart iofs om det blir för mycket sånt här . Så är ju en svår balansgång att hålla det på en lagom galen nivå .
Vem är det som uttryckt att knasbollen bör sättas i fängelse?

Tour de France, 2024
Det blir alltid en del överreaktioner på idiotiska beteenden från publiken. Men samtidigt ska man inte bagatellisera det heller. Det är inte så kul för cyklisterna att utsättas för sånt här mitt under väldigt ansträngande och för dem en viktig fas av en tävling. Det är också väldigt stor risk att det ställer till något. Även när det går saktare uppför en kraftig stigning så kommer de ju ändå tillräckligt fort för att det inte behövs så mycket påverkan för att de ska ske en olycka. Det får aldrig vara ok att röra vi cyklisterna, om den berörde inte skulle uttryckligen godkänt det.

Tour de France, 2024
GC-mässsigt känns det som en etapp i kategorin "vänta på slutbacken". Frågan är om en utbrytning kan ha chansen att få en ordentlig lucka idag. Eller kommer Politt att få dra och dra och dra för att hålla utbrytningen på rimligt avstånd även idag?

Tour de France, 2024
Superfint område, kul att se tv-bilderna. Om dom inte pratade så konstigt där, och inte hade så märklig mat, så skulle man ju gärna åka dit !!

Tour de France, 2024
Pla d’Adet är 7,9 % i snitt och det var väl(?) enligt grafiken 12 % där Pogi stack. Om det inte räcker finns några alternativ för JV om han vill vinna touren: attackera före slutbacken, vänta till tempot sista dagen och där slå TP med åtminstone runt 2 min eller avvakta och hoppas att TP bryter touren.

Ja fast sen planade det ut, hade det varit brant hela vägen.
Vingen brukar bara sega sig ikapp och jag tror det blev för lättåkt för att han skulle dra sig tillbaka. Samtidigt ryckte väl TP mer än alla förväntade sig.

Tour de France, 2024
Psykbryt på Discoveryappen. Streamen stannar hela tiden direkt - tryck play - det rör sig en halv sekund, sen är den pausad igen....App på Androidtelefon.
Har funkat tidigare....
Har startat om telefon, tömt cache osv.

Tour de France, 2024
Psykbryt på Discoveryappen. Streamen stannar hela tiden direkt - tryck play - det rör sig en halv sekund, sen är den pausad igen....App på Androidtelefon.
Har funkat tidigare....
Har startat om telefon, tömt cache osv.
Sådär har det blivit för mig ibland om mobilen av någon anledning kopplat upp mot en högtalare som någon annan i huset använder. Prova stänga av Bluetooth om det kan vara det?

Tillbaka
Topp