Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
?? Varför då . För att Cav svängde runt en uppdragare som stannade ..Demare och Cav deklasserade:
Visa bilaga 711294
Demare verkar ha varit tuff mot Wout. Kanske det var anledningen i hans fall??? Varför då . För att Cav svängde runt en uppdragare som stannade ..
Demare verkar ha varit tuff mot Wout. Kanske det var anledningen i hans fall?
![]()
Skuffet Van Aert: Dét kostede mig sejren
Wout van Aert blev lukket inde af Arnaud Demare på 12. etape, hvor belgieren sluttede som toer, og der ærgrede ham meget efterfølgendewww.feltet.dk
Hoppar man 185 m i backhoppning är man förmodligen inte rädd för någon ting!Och Roglic vurpar igen. Otur eller ouppmärksam? Börjar bli en vana tycker jag.
Var finns denna underbara sten? Ser väldigt österlenigt ut
Biniam har ju alltid varit bra men aldrig riktigt i toppen.Kommer han Girmay bli helt livsfarlig framöver eller?
Han är väl ingen egentlig sprinter men verkar ju vara värsta ”långspurtaren”?
Det ser ut som att han börjar spurta för tidigt men det går ju bara fortare och fortare.
Jag älskar norrbaggen med bergskläderna.
Han tycks köra full fart av födsel och ohejdad vana.
Nog ändå rätt stor risk att hans sista chans för det blir idag. Redan i morgon är det ju en HC-stigning, en 2:a följt av en till HC. Troligt att bli passerad av både Pogi för gott efter det, kanske även av Vingegaard.Arbramsen sätter färg på loppet. Flera etapper kvar med fina stigningar i början bör göra att han kan återta prickigt på riktigt.
Har dessutom för mig att jag läste någonstans att han sa att etappseger för laget fr.o.m. nu har högre prio än prickig tröja.Nog ändå rätt stor risk att hans sista chans för det blir idag. Redan i morgon är det ju en HC-stigning, en 2:a följt av en till HC. Troligt att bli passerad av både Pogi för gott efter det, kanske även av Vingegaard.
Rätt säkert på att han sa det i en intervju inför etappen igår. Sedan gick han i utbrytningHar dessutom för mig att jag läste någonstans att han sa att etappseger för laget fr.o.m. nu har högre prio än prickig tröja.
Kanske "trodde" att en utbrytning skulle gå hem igår?Rätt säkert på att han sa det i en intervju inför etappen igår. Sedan gick han i utbrytning![]()
Har verkligen Kristoff så mycket sprätt i buggarna?Har dessutom för mig att jag läste någonstans att han sa att etappseger för laget fr.o.m. nu har högre prio än prickig tröja.
Onekligen en profil för det. Tror det kan finns chans för en utbrytning ändåLåga odds på klungspurt idag misstänker jag.
Enligt som jag trodde man räknade klassifikationerna på klättringar så borde det vara tvärtom. Sträcka * (gradient*gradient)Hm, denna kategorisering fattar jag inte riktigt:
Visa bilaga 711435
Visa bilaga 711436
Om något tycker jag att Isola 2000 ser aningen tuffare ut än Vars och den kommer som slutstigning medan Vars kommer tidigt på etappen. Är det någon sorts historiskt skäl då Vars väl varit med fler gånger och rimligen även tidigare än Isola 2000?
Känns i min värld som en rätt knasig anledning.Det är väl snarare för att uppmuntra till mer körning i den tidigare backen för att sätta mer färg på loppet.
Det där är väl en komponent i en del formler för att försöka räkna ut index för olika stigningar. Osäker på om den används av etapploppsarrangörer.Enligt som jag trodde man räknade klassifikationerna på klättringar så borde det vara tvärtom. Sträcka * (gradient*gradient)
Isola är HC med råge, men Vars är 8 poäng kort om HC.
When it comes to classifying climbs, Gouvenou and his team at ASO rely on a simple mathematical formula. “Essentially, if we have a climb that isn’t so well known, we multiply the distance by the average gradient squared,” he says. “That gives us a number which then gives us a score.”
www.rouleur.cc
Cat 1 för Isola 2000 verkar ju inte alls uppfylla det där. Indexet blir över 800 vilket är klart mer än HC-gränsvärdet på 600.![]()
How are the Tour de France climbs classified?
The Tour's race director explains to Rouleur exactly how the category of each of the race's climbs is determinedwww.rouleur.cc
Ungefär 20 km från målgången på E2 TdF 2022.Var finns denna underbara sten? Ser väldigt österlenigt ut
Cat 1 för Isola 2000 verkar ju inte alls uppfylla det där. Indexet blir över 800 vilket är klart mer än HC-gränsvärdet på 600.
Sen är den där typen av index luriga och det är lätt att de kan få väldigt ointuitiva effekter om man använder dem för att klassificera stigningar.
Ett exempel:
Backe 1: stiger 1000 hm på två mil med helt jämn lutning
Backe 2: stiger 100 hm första 15 km och 900 hm sista 5 km.
Dessa backar får samma index enligt den angivna formeln. Jag tror dock att det knappt finns någon som inte skulle säga att den andra backen är klart tuffare.
Vars kan jag tänka mig faller inom fönstret för detta:"Essentially, if we have a climb that isn’t so well known...", det tolkar jag som att är det en "känd" backe så förlitar dom sig på tidigare klassificering, "inte så känd" då gör dom en klassificering.
Så Col de Vars kanske fått "HC" en gång i tiden och det vill dom inte ändra.
Har inte räknat på formeln så kanske även Isola har någon gammal klassificering, om den egentligen skulle få HC enligt formeln.
"Rädda" för A. Yates?!Kom precis in i sändningen, varför jagar Visma?