[OT] Pappaskämt, ordvitsar

På tal om att höra, hörde jag fel idag. Det här hörfelet passar fint i det här forumet, hihi!
TV:n stod på medan jag åt, Go'kväll var på: "Nu ska jag visa vad man kan använda gamla karlar till," sa en kvinna med hantverkskunnande. Jag hoppade till! Sen förstod jag att det var "sjalar" hon sa.
"Vad har du själv som förslag, på vad man kan göra med gamla karlar," undrade närstående. "Hm, fyllnadsmassa."
Har ni andra förslag?

På tal om att höra, hörde jag fel idag. Det här hörfelet passar fint i det här forumet, hihi!
TV:n stod på medan jag åt, Go'kväll var på: "Nu ska jag visa vad man kan använda gamla karlar till," sa en kvinna med hantverkskunnande. Jag hoppade till! Sen förstod jag att det var "sjalar" hon sa.
"Vad har du själv som förslag, på vad man kan göra med gamla karlar," undrade närstående. "Hm, fyllnadsmassa."
Har ni andra förslag?
Bunta ihop dom och slå ihjäl dom, tänker jag.

Screenshot_20240715-192910267.jpg

En väns hustru är från Manilla på Filipinerna. Fick mig att fundera på att döpa om vårdcentralen här till det. Nya slogan blir: "Här i ... vårdar Manilla."

Hörde att Polisen vill ta hjälp av Artificiell Intelligens i sitt arbete, bl a med ansiktsigenkänning. Ja, Polisen behöver all intelligens den kan få!

En tavla fattades när vi kom hem idag. Efter litet letande såg vi att den trillat ner från väggen och bakom en möbel. Den föll nog med ett ramaskri.
"Trillat ner från väggen"? Den ramlade väl ner!
Eller var den ramlös?
Då kanske det var en raumatisk upplevelse på flera sätt för tavlan.
Bäst att ni lämnar den till en KBR.

Tillbaka
Topp