Gravelcykling Fuengiriola?

Sudden19

Aktiv medlem
Tjena!

Reser till Fuengiriola, Torreblanca i september med familjen. Har extrabagage gratis via SAS osv då jag är eurobonus guld.

Är det värt att packa med gravelcykeln? Finns några fina turer där man kan köra på morgonen?

Tacksam för svar och tips på turer!

Tjena!

Reser till Fuengiriola, Torreblanca i september med familjen. Har extrabagage gratis via SAS osv då jag är eurobonus guld.

Är det värt att packa med gravelcykeln? Finns några fina turer där man kan köra på morgonen?

Tacksam för svar och tips på turer!
@salle är din vän och dyker nog snart upp här?
Har nyss blivit tipsad om lvgs-turer av honom.

Yes, definitivt värt att ta med sig gruscykeln. Finns rätt mkt fina gruspartier uppe i bergen som är värda att cykla. Här finns lite färdiga turer: https://www.komoot.com/guide/3476084/gravel-biking-around-fuengirola
Men också lätt att dra lite olika avstickare beroende på hur mkt tid man har. Går ju även att ta bil en bit om man vill slippa de värsta stigningarna ut ur Fuengirola.
Tack! Shit vad maxat, då kanske hojen åker med för någon tur :)

Yes, definitivt värt att ta med sig gruscykeln. Finns rätt mkt fina gruspartier uppe i bergen som är värda att cykla. Här finns lite färdiga turer: https://www.komoot.com/guide/3476084/gravel-biking-around-fuengirola
Men också lätt att dra lite olika avstickare beroende på hur mkt tid man har. Går ju även att ta bil en bit om man vill slippa de värsta stigningarna ut ur Fuengirola.
Vad säger du @salle, är det bättre att sätta på LVG-Däck än graveldäck? Tänker mig inte mastodontturer på 4-5 timmar, utan kommer nog mer vilja komma ut 1-2 timmar, är de smartare att köra lvg-däck då?

Och är helst inte fast i backar med 1000hm hela tiden :D

Ser fram emot RR. Åker till Riviera del Sol i oktober, så samma område.
Kommer dock troligtvis ha golfbagar med, så svårt att även konka med cykel. Finns det någon vettig uthyrare? Helst gravel, men landsväg funkar.

Vad säger du @salle, är det bättre att sätta på LVG-Däck än graveldäck? Tänker mig inte mastodontturer på 4-5 timmar, utan kommer nog mer vilja komma ut 1-2 timmar, är de smartare att köra lvg-däck då?

Och är helst inte fast i backar med 1000hm hela tiden :D
Det är ju ett alternativ! Dock är det svårt att inte behöva cykla uppför eftersom bergen börjar direkt runt Stan. Men går att cykla längs med vattnet in mot Malaga och på så sätt undvika höjdmeter.

Tillbaka
Topp