[OT] Rekommendera en TV-serie...

Verkar som den fått bra kritik i alla fall, men känner ändå lika. =)
Samma här, dock var jag knappt tonåring när jag såg originalet (som min far såklart sågade jämfört med böckerna) så oklart hur man skulle uppleva den idag. Men det verkar vara mindre ur gaijin:ens perspektiv i nyinspelningen?

Jag vet faktiskt inte om jag kan rekommendera det som hittills har släppts av Rings of Power, men om de hade skitit i att berätta hela fem (eller är det sex?) storys parallellt så hade jag iaf tyckt att den hade varit mycket mer engagerande.

Dragon Prince på Netflix.

Animerad men västerlänsk story uppbyggnad så fungerar bra om man inte gillar Japansk anime.

Är lite som Harry potter. Börjar oskyldigt, lite barn program över det hela men blir mörkare och mörkare.

Dragon Prince på Netflix.

Animerad men västerlänsk story uppbyggnad så fungerar bra om man inte gillar Japansk anime.

Är lite som Harry potter. Börjar oskyldigt, lite barn program över det hela men blir mörkare och mörkare.
Jag tror jag sett de 3 första säsongerna. Hur får de ihop det sen utan att totalt tramsa till det? Känns jäkligt mycket anime: "jaha, nu levlar vi upp lite" för att fortsätta historien. Fick inte intrycket att de hade någon plan efter säsong 3 och slutade titta då. Säg gärna att jag har fel

Good omens är grym, Niel Gaiman och Terry Pratchett som skrivit boken är fenomenala på eget håll också.

Har precis sett Your Honor med Brian Cranston på Max, riktigt bra, bägge säsongerna

Jag tror jag sett de 3 första säsongerna. Hur får de ihop det sen utan att totalt tramsa till det? Känns jäkligt mycket anime: "jaha, nu levlar vi upp lite" för att fortsätta historien. Fick inte intrycket att de hade någon plan efter säsong 3 och slutade titta då. Säg gärna att jag har fel
Fick inte riktigt samma intryck. Underrubriken är "Mystery of Aaravos" och den biten expanderas rejält och season 6 slutade i en rejäl cliffhanger (season 7 i december). Så det bara flyter ihop när man sträckkollar så vet jag inte exakt vart du stannade av.

Så otroligt dåligt, så det nästan blir kul!
Va? Det var ju guld - TC, Rick, Higgins och ”the Lads” 😄
5427974C-2809-476C-97FB-B02B1697EDD4.webp

Senast ändrad:
Lars Molin var mycket bra. Synd att han inte blev äldre

The Outsider - Max (HBO)
Presumed Innocent - Apple TV+
Sugar - Apple TV+

Sedan finns det andra serier som är bra, men inte ”mini”
T.ex
The Mayor of Kingstown - Sky Showtime
Ray Donovan - Max (HBO)?

Jag har känt mig tveksam till Mayor of Kingstown, för att den i något sammanhang presenterades som "samma universum" som Yellowstone. Yellowstone ruttnande jag på efter någon säsong, det var bara samma malande och dödande hela tiden.
Har jag fel om Mayor.

Jag har känt mig tveksam till Mayor of Kingstown, för att den i något sammanhang presenterades som "samma universum" som Yellowstone. Yellowstone ruttnande jag på efter någon säsong, det var bara samma malande och dödande hela tiden.
Har jag fel om Mayor.
Samma universum vete fan. Eller den utspelar sig iofs på jorden, så…
Jag tror mer att det handlar om att det är samma kille som ligger bakom båda serierna, mer än så är det inte. Mayor of Kingstown utspelar sig i stadsmiljö och har karaktärer inom olika områden av rättsväsendet och såklart också en hel del fängelsekunder och övriga kriminella.

Är man känslig eller inte gillar våld så är det nog inte rätt serie, för den är rätt våldsam till och från.
Jag gav Yellowstone en andra chans bara för att jag gillade Mayor.

Har du sett Silo på Apple TV+? Den gillade jag också, trots avsaknaden av grafiska våldsscener.

Samma universum vete fan. Eller den utspelar sig iofs på jorden, så…
Jag tror mer att det handlar om att det är samma kille som ligger bakom båda serierna, mer än så är det inte. Mayor of Kingstown utspelar sig i stadsmiljö och har karaktärer inom olika områden av rättsväsendet och såklart också en hel del fängelsekunder och övriga kriminella.

Är man känslig eller inte gillar våld så är det nog inte rätt serie, för den är rätt våldsam till och från.
Jag gav Yellowstone en andra chans bara för att jag gillade Mayor.

Har du sett Silo på Apple TV+? Den gillade jag också, trots avsaknaden av grafiska våldsscener.

Nej, det är inte så att jag ogillar våld på TV. Bara det att det i Yellowstone blev så trist när karaktärerna slåss och mördar, nästan helt utan konsekvenser.

Tillbaka
Topp