Totteman
Aktiv medlem
[OT] Rekommendera en TV-serie...
Å så spoliar vi inget i onödan...tror jag inte vågar hålla på här i tråden...Fick denna av en polare på teams för en halvtimme sen. Vem hade det ursprungliga skarpa ögat?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Å så spoliar vi inget i onödan...tror jag inte vågar hålla på här i tråden...Fick denna av en polare på teams för en halvtimme sen. Vem hade det ursprungliga skarpa ögat?
Verkar som den fått bra kritik i alla fall, men känner ändå lika. =)Själv köpte jag den här på DVD. Kommer en nyinspelning på Disney +. Men blir nog svårt att slå originalet.
Visa bilaga 671680
Samma här, dock var jag knappt tonåring när jag såg originalet (som min far såklart sågade jämfört med böckerna) så oklart hur man skulle uppleva den idag. Men det verkar vara mindre ur gaijin:ens perspektiv i nyinspelningen?Verkar som den fått bra kritik i alla fall, men känner ändå lika. =)
Låter bra, jag har sparat mig till att se hela på raken och hoppas på något i stil med Band of Brothers/The Pacific, dvs att även den mänskliga relationen finns med för då kan jag få sambon med på den också :)Princip sträcktittat mig ifatt Masters of the Air, verkade "sådär" i början sen var man fast! =)
23:de kommer del 6.
(Spoilers: https://www.dexerto.com/tv-movies/masters-of-the-air-true-story-accuracy-2510069/)
Jodå, det finns med där också mellan skjutandet. Krig är ofattbart hemskt.Låter bra, jag har sparat mig till att se hela på raken och hoppas på något i stil med Band of Brothers/The Pacific, dvs att även den mänskliga relationen finns med för då kan jag få sambon med på den också :)
Season 1 är bra och sedan går det utför. Men season 1 är mer eller mindre standalone.När.man är less på Rings of power (serien suger slemmig grispung) Så finns räddningen inte långt bort
Brittisk myshumor med riktigt bra skådisar, men sen så är det ju två bra författare bakom, varav en av dem har regisserat serien
![]()
Jag tror jag sett de 3 första säsongerna. Hur får de ihop det sen utan att totalt tramsa till det? Känns jäkligt mycket anime: "jaha, nu levlar vi upp lite" för att fortsätta historien. Fick inte intrycket att de hade någon plan efter säsong 3 och slutade titta då. Säg gärna att jag har felDragon Prince på Netflix.
Animerad men västerlänsk story uppbyggnad så fungerar bra om man inte gillar Japansk anime.
Är lite som Harry potter. Börjar oskyldigt, lite barn program över det hela men blir mörkare och mörkare.
Season 1 är bra och sedan går det utför. Men season 1 är mer eller mindre standalone.
Har inte läst Pratchett sedan tonåren men det låter ju som en grym collab, blir kanske att hugga boken direkt.Good omens är grym, Niel Gaiman och Terry Pratchett som skrivit boken är fenomenala på eget håll också.
Den ÄR grym, mitt exemplar är troligen snart helt sönderläst, då den läses om med jämna mellanrum (av samtliga familjemedlemmar) och varje gång så hittar man nya skämt som man missat...Har inte läst Pratchett sedan tonåren men det låter ju som en grym collab, blir kanske att hugga boken direkt.
Fick inte riktigt samma intryck. Underrubriken är "Mystery of Aaravos" och den biten expanderas rejält och season 6 slutade i en rejäl cliffhanger (season 7 i december). Så det bara flyter ihop när man sträckkollar så vet jag inte exakt vart du stannade av.Jag tror jag sett de 3 första säsongerna. Hur får de ihop det sen utan att totalt tramsa till det? Känns jäkligt mycket anime: "jaha, nu levlar vi upp lite" för att fortsätta historien. Fick inte intrycket att de hade någon plan efter säsong 3 och slutade titta då. Säg gärna att jag har fel
Jo, inget revolutionerade men helt OK "slötittade". :)ja, den var bra. Bättre i början än i slutet
Det är väl en bok? Jag borde kolla om boken håller bättre hela vägen. Jag tyckte den var väldigt bra i början som sagt.Jo, inget revolutionerade men helt OK "slötittade". :)
Tv.nu kan man söka på film och serier för att se vilka som streamar, riktigt bra tjänstMan får gärna skriva var man streamar ifrån, finns ju liksom ett antal att välja på. =)
Update: S2 var både bättre och om möjligt mörkare. Kan nog knipa priset för årets teve för min del.Kin på svt play visade sig vara ett fint om än tungt irländskt familje/brottssyndikatsdrama. Blev precis klar med S1 och hört mycket gott om S2.
S1e01, börjar bra..Update: S2 var både bättre och om möjligt mörkare. Kan nog knipa priset för årets teve för min del.
Började se om Vänner nyligen - kanske är det nostalgin, men fan vad bra det är.
Så otroligt dåligt, så det nästan blir kul!Magnum P.I.
Originalet såklart!
Va? Det var ju guld - TC, Rick, Higgins och ”the Lads”Så otroligt dåligt, så det nästan blir kul!
The Outsider - Max (HBO)Några tips på bra miniserier? Tänker något likt:
//j
The Outsider - Max (HBO)
Presumed Innocent - Apple TV+
Sugar - Apple TV+
Sedan finns det andra serier som är bra, men inte ”mini”
T.ex
The Mayor of Kingstown - Sky Showtime
Ray Donovan - Max (HBO)?
Samma universum vete fan. Eller den utspelar sig iofs på jorden, så…Jag har känt mig tveksam till Mayor of Kingstown, för att den i något sammanhang presenterades som "samma universum" som Yellowstone. Yellowstone ruttnande jag på efter någon säsong, det var bara samma malande och dödande hela tiden.
Har jag fel om Mayor.
Han tävlade ju på cykel! (i slutet på trailern)Så otroligt dåligt, så det nästan blir kul!
Samma universum vete fan. Eller den utspelar sig iofs på jorden, så…
Jag tror mer att det handlar om att det är samma kille som ligger bakom båda serierna, mer än så är det inte. Mayor of Kingstown utspelar sig i stadsmiljö och har karaktärer inom olika områden av rättsväsendet och såklart också en hel del fängelsekunder och övriga kriminella.
Är man känslig eller inte gillar våld så är det nog inte rätt serie, för den är rätt våldsam till och från.
Jag gav Yellowstone en andra chans bara för att jag gillade Mayor.
Har du sett Silo på Apple TV+? Den gillade jag också, trots avsaknaden av grafiska våldsscener.