Turtips XC runt Stockholm

Ivenblixt

Medlem
Vi är några som skulle vilja hitta en tur med lite mer fokus på "utflykt" än en bra MTB-tur. Turtipsen finns ju, men det är så mycket att det är svårt att navigera tycker jag. Admin får stänga om jag anses för lat...

Tänker mig max 1,5h från Stockholm västerort. Hellas, Södertörn, Sörmlandsleden kan vara kandidater kanske. Vill gärna komma ut ordentligt i naturen.

Aron och Kalles bok "Stigcykling kring Stockholm" har bara riktigt bra turer ute i naturen. Länker till GPX fil finns med.

Aron och Kalles bok "Stigcykling kring Stockholm" har bara riktigt bra turer ute i naturen. Länker till GPX fil finns med.
Jag rekommenderar hjärtligt boken!
Ta deras tur Gnesta — Södertälje i vinter om du vill dö :devilish:

IMG_20241008_113238977.jpg

Sen har Arons nyaste bok några till tur kring Stockholm, t.ex. på Utö om man vill vara ännu längre ut i naturen:

Tack för boktips, verkar riktigt bra! Hinner dock inte få leverans av en sån i tid, men den får hamna på julklappslistan :)

Calazo är snabbt, men vet inte om de hinner innan helgen.

Finns hos t.ex. Alewalds och Mountainbikeskolan hade flera Calazo boker i helgen, men tittade inte om just den fanns.

Vi är några som skulle vilja hitta en tur med lite mer fokus på "utflykt" än en bra MTB-tur. Turtipsen finns ju, men det är så mycket att det är svårt att navigera tycker jag. Admin får stänga om jag anses för lat...

Tänker mig max 1,5h från Stockholm västerort. Hellas, Södertörn, Sörmlandsleden kan vara kandidater kanske. Vill gärna komma ut ordentligt i naturen.
Ha en titt på Trailforks, slå på "Routes"-lager om du vill se längre sträckor och inte bara korta "trails".
Här är ett exempel för Hellas, endast rutter i gul färg:

1728381980403.png

Det går att ladda ner GPX-fil för en rutt om du lägger till /gpx till dess URL.

T.ex.:
Rutt: https://www.trailforks.com/route/mordarrundan/
Motsvarande GPX fil: https://www.trailforks.com/route/mordarrundan/gpx

Observera att man endast får ladda ner ett begränsat antal filer per vecka om man inte har betalt konto.

Bara ställ en fråga i tråden om något är oklart ;)

Tillbaka
Topp