Se ner

42Hz

Aktiv medlem
Se ner
Gropar och gupp ställer till det!

Ramlade med cykeln för en månad sen på en cykelväg i nerförsbacke. Jag cyklade sakta, bromsade hela vägen ner. Det var en bula på asfalten och runt den var det en skåra (4-6 cm bred). Jag såg inte denna ojämnhet, mest troligt p.g.a. att jag blev bländat av solen. Tror att cykelhjulet fastnade i skåran. Platsen var markerad med vit, tunn linje. Enligt många som jag har pratat med har denna bula funnits i flera år utan att blivit åtgärdat.

Se ner
Se ner
Bredare däck är ALLTID lösningen! :)
1728551970653.png

Se ner
Påminner mig om när vi på mitt gamla jobb köpte nya stavar till en rullskidåkare som trillat på en asfaltskant vid en av våra fibergrävningar. Var bara o gå med, utan invändningar, på vad "offret" ville. Kvittar om han vunnit eller ej, så hade vi förlorat pengar om det blivit en anmälan av det...

Se ner
Hälen tänkte de kanske inte på. Monster bikes brukar nog byggas utan tradionella gafflar både fram o bak. Navstyrning eller vad det heter. Det räddar nog bara en häl i vilket fall...

Se ner
på en mer allvarlig not, är icke åtgärdade vägskador som orsakar skador på fordon och personer ett ökande problem.

särskilt får man se upp med potthål, både som cyklist och bilist. inte sällan döljer de sig i en vattenpöl.

Tillbaka
Topp