26 tums däck ?

26 tums däck ?
Håller på att fixa till min gamla Cykle pro.
Sneglar på Billy bonkers däck...
Men finns d nåt roligare ,?
Jag har inte själv testat BB, men Happy-konsensus verkar vara inte bara att det finns de som är roligare utan att det knappt finns något tråkigare. Samtidigt rullar det ju ett och annat par BB där ute så helt hopplösa kan de kanske inte vara.

Vilken typ av cykling kommer de att gå på och ffa vilken budget har du?

För blandat grus och skog med transportsträckor på asfalt, allting utan några vidare hastighetsambitioner, så gillar jag Continental RaceKing och Maxxis Ikon.

Om du känner dig rik så testa René Herse Rat Trap Pass (släta) eller Humptulips Ridge (mönstrade). De är som att kliva på ett rosa moln och glida iväg…

26 tums däck ?
Hur ska du cykla? Finns det nån budget?
En polare släpade hit sin gamla 26" ungdomscykel häromdan, till den beställde jag Schwalbe Racing Ralph/Ray :-)

26 tums däck ?
Den här cykeln kommer mest rulla på grus..asfalt .. fika turer etc.
Men vill ha det lättrullat.
Inte jättesugen på att lägga ut 500 per däck
då bara är en glidare ?

26 tums däck ?
Den här cykeln kommer mest rulla på grus..asfalt .. fika turer etc.
Men vill ha det lättrullat.
Inte jättesugen på att lägga ut 500 per däck
då bara är en glidare ?
Va f..n, nu har jag fått ännu en gammal 26" på halsen, den här gången en glidare så beställde Schwalbe Fat Frank till den, kanske kan vara nått?

ff.JPG

26 tums däck ?
Hakar på tråden - vill ha 26" runt 2" bredd men med skin / tanwall.
De jag hittat är:
Maxxis DTH
Schwalbe Billy Bonkers
Panaracer Pasela upp till 1.75"
Sen verkar gravelking finnas i 26" men mer svårhittat i EU?

Finns det något annat däck jag missat / som bör vara med? Cykeln ifråga används uteslutande på asfalt och lätta grusvägar så bra rull är prio (och där verkar typ DTH och liknande fallera om jag tolkat det rätt?).

26 tums däck ?
Jag kör Contis MountainKing i 26”. Ett äldre icke TL 2,4” fram och ett nytt 2,3” i TL-version bak. Båda med slang eftersom de gamla Mavic-fälgarna kräver högre tryck som getto-TL för att inte burpa än vad jag normalt kör med. Dvs 1,2 fram och 1,8 bak på min ss.

Bra grepp och rull samt lätta.

26 tums däck ?
Jag kör Contis MountainKing i 26”. Ett äldre icke TL 2,4” fram och ett nytt 2,3” i TL-version bak. Båda med slang eftersom de gamla Mavic-fälgarna kräver högre tryck som getto-TL för att inte burpa än vad jag normalt kör med. Dvs 1,2 fram och 1,8 bak på min ss.

Bra grepp och rull samt lätta.

Men de är inte tanwall:) 26" däck är ju inget problem att hitta, men vettiga med tanwall är.

26 tums däck ?

Fast däck för 1000+ kr styck på en cykel där utgångsmaterialet i mångt och mycket varit gratis är liksom inte motiverat. De må vara nog så fina men jag lägger inte dem pengarna på 26" däck på en barnstolsförsedd vardags allt-i-allo.

Men visst hade ett par Naches Pass gjort sig fint😀

26 tums däck ?
Raceking verkar finnas på tex r2 i Bernstein edition.
Gravelking dyker upp ibland men är inte det lättaste att få tag i.

26 tums däck ?
Fast däck för 1000+ kr styck på en cykel där utgångsmaterialet i mångt och mycket varit gratis är liksom inte motiverat. De må vara nog så fina men jag lägger inte dem pengarna på 26" däck på en barnstolsförsedd vardags allt-i-allo.

Men visst hade ett par Naches Pass gjort sig fint😀

Beror på hur man ser på saken. Cykeln var ju I övrigt billig så totalpriset inkl dyra däck blir fortfarande förhållandevis lågt.

De rat trap pass jag monterade på fruns cykel för en 6-7 år sedan är cyklade på en hel del men ser fortfarande fräsha ut. Så länge cykeln inte står ute jämt och standigt håller de länge!

Tillbaka
Topp