[OT] Rekommendera en TV-serie...

Kollar lite på topplistan. Håller inte med om mycket men clarksons farm är bra skit.
True detectives har jag några säsonger kvar som jag borde ta tag i.
Narco borde få en ny chans

Deadwood
Dexter
House of cards
Black adder, yes minister och young ones, håller de än?

Edit. Homicide life on the street. Det var bra skit.

Vilket leder till frågan: VARFÖR VISAR STREAMINGPLATTFORMARNA AVSNITT VECKOVIS?!?! Jag fattar ju att det är för att håva in prenumerationer månad efter månad, men var inte hela grejen med video on demand att SLIPPA vänta?
Det gjorde man för att locka över kunderna från linjär-tv. Nu är linjär-tv dött och då behöver man i stället knyta till sig kunderna så att de inte bara kör en månad, bingear allt, och sedan byter till en annan tjänst.

Om den inte redan är nämnd (orkade inte scrolla hela tråden) är Slow Horses på Apple TV+ min absoluta favorit just nu med en lysande Gary Oldman. Om den är nämnd är den värd en påminnelse till.
Rekommenderar att se avsnitten i varje säsong i hyfsad tät följd då den har små detaljer insprängt här och där som är lätt att missa/glömma om man ser ett avsnitt i veckan. Fjärde säsongen klar nu, femte säsong redan inspelad.
Vansinnigt bra spionserie, spännande, smart och fylld av torr brittisk humor.
Otroligt bra serie!

Det gjorde man för att locka över kunderna från linjär-tv. Nu är linjär-tv dött och då behöver man i stället knyta till sig kunderna så att de inte bara kör en månad, bingear allt, och sedan byter till en annan tjänst.
Plötsligt slår det mig att kontodelning nog kan hindra folk från att säga upp sin tjänst. ”Morsan gillar ju Netflix” är ju en, om än liten, tröskel som den bekväme kanske inte orkar kliva över.

Nu fick jag notis om höjning till 199 för premium Netflix. Det är dyrt med tanke på hur lite den går...Men svårt att skippa originalet och gäller att testa att alternativ funkar offline för barnen

Vi har absurt många nu och nåt måste göras. Kollar mest på discovery

Har inte Apple men prime är riktigt bra. HBO och Disney känns dött.

Vad heter paramount för ögonblicket? De har väl star trek.

På tal om streamingtjänster så tycker jag att Apple TV+ har seglat upp som kvalitetsstället nummer ett. Mycket bra där, iaf i min smak (ja, jag gillar sci-fi). Skulle kunna stänga ner de flesta andra jag har om inte barnen använde dem.
Här hemma är det bara jag som ser på Netflix. Mest romantiska komedier. Mycket bra avslappning och ingen ångest. Samt oändligt utbud. 😀❤️

Speciellt Netflix har ju väldigt tydligt och medvetet sänkt kvaliteten.
Jag har inget emot massproducerad action men det finns en gräns

Började kolla på Industry som ngn tipsade om ovan, funkar för mig. Lite lik Billions (samma industri såklart) fast man följer mer de nyanställda och det känns lite mer realistiskt. Har bara sett 2-3 avsnitt ännu.
Uppfriskande med för mig okända skådisar också.

Tydligen en upphovsrättsfråga för public service:

IMG_7091.jpeg

Flashback till det glada 00-talet när några bärs, gott sällskap och en youtube-sökning på ”japanese tv show” innebar en lyckad helkväll 🙂
Jag och frugan bjäbbade lite om när den var ifrån, senare än 2010 var vi eniga om eftersom någon av deltagarna var årets skejtare det året. Sen visar det sig att den är nu. som förra månaden!

Skejtkulturen verkar vara typ helt tidlös, vilket är nice. Okej att jag inte har någon koll men de ser ju ut som för 15 år sen!

Kan ha tipsat om Vox machina tidigare (Prime video)
Den innehåller det mesta, kärlek & romantik, humor, spänning, magi, våld osv

Nu har de varit så snälla att lägga upp de två första säsongerna på youtube (hoppas det är rätt spellista)

Det är alltså en tecknad filmatisering av den första AD&D kampanjen som Critical Role spelade på Youtube. Så det är "en del" meta kring hur olika klasser ska spelas och what not.

Nördigt så det förslår.

Det är alltså en tecknad filmatisering av den första AD&D kampanjen som Critical Role spelade på Youtube. Så det är "en del" meta kring hur olika klasser ska spelas och what not.

Nördigt så det förslår.
Man kan se den utan att ha följt första critical role kampanjen då detta är äventyren gruppen råkade ut för, som inte var med i kampanjen.

Dexter Original Sin får man ju se...men svårt att smälta Dr. McDreamy efter första avsnittet. Känns lite revy när han kommer i bild.

Killing Eve på Netflix.
Den är inte så bra, lagomt tramsig och lagom seriös. Men jag kan inte sluta titta. Den har någonting som jag gillar trots det. Den har rätt bra betyg på imbd, så fler än mig verkar tycka typ samma..

Killing Eve har vi sett. Ja, den är väl kanske lite märkligt. Den ene passade kanske bättre i sin roll än den andre. På tal om Dr Dreamy...

Svenska hjärtan.

Torsten blev full och fick hjärnsläpp, och körde motorgräsklippare på nyårsafton**...

🥳

Screenshot_20241216-155954-654.png

**Från säsong 1 avsnitt 6

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp