Blockettråden 2

Blockettråden 2
Lite så jag tänkte. Men det här är inte mitt område.
Jag tycker väl att den där hade varit intressant om den kostat 3000-5000 kr. Så den är ju inte helt värdelös, men 11000 är tyvärr en fantasisumma. Väldigt grovt kan man väl säga 1000 för ram, 1000 för gaffel, 1000 för hjul, och 1000 för alla andra komponenter tillsammans. Trolgitvis har jag värderat något lite för högt och kanske något lite för lågt, men helt fel är det inte.

Blockettråden 2
Om framhjulet är i bra skick är priset helt ok. Extralite nav är dyra och baknav borde fortfarande funka bra. Men kanske svårsåld när köparen behöva köpa ny fälg, ekra om, och får icke-matchande fälgar.
Korrekt, såklart.

Jag borde skrivit: ingen vidare deal. Men det är kanske också lite snålt av mig. 😁

Blockettråden 2
Denna Specialized Diverge (wanna be) Elite verkar ha blivit nedgraderad till Base men man vill ändå ha priset av en Elite och sälja den som en Elite. Jag pratade med säljaren om detta och påvisade det genom att länka specen på både Base och Elite som han uppmanar folk att läsa i sin annons, men han tyckte att specen om Elite stämde eftersom hans kompis säljer Specialized och jag antar att butiken som har satt klibban på hojen är inblandad. Det första jag reagerade på var bromsarna och det väckte mitt intresse å kolla upp denna annons.

Bilagor

• 1000024007.jpg
    1000024007.jpg
    542.2 KB · Besök: 132
Senast ändrad:
Blockettråden 2
Bra annons. 👌

Hoppas alla svar dyker upp i en egen tråd.

Räknas M90-kängor som häftiga? Har ju snörning i alla fall.
Är ju öppen för andra förslag så Lightning McQueen-foppisar kan ju vara ett alternativ.

Blockettråden 2
Alltid lika imponerande med cyklar som inte går ner i pris alls på 6 år 👍
"Nyskick och nypris!"
CAAD12 ligger ju högt. Fanns ju en ute för 5500 förra året och den var inte snabbsåld... En bekant köpte den.

Tror jag fick 11-12k för min 2018/2019 (minns inte) med lite uppgraderingar. Då var den ett år gammal.

Blockettråden 2
Är det här verkligen ett par DA/Ultegra-ok? Och är det i så fall ett av varje eller hur fungerar det? 🤔

Shimano BR-R785 leder mig mest hit:

Oken satt på denna https://www.norco.com/bike-archives/2015/threshold-sl-duraace-di2/ engång i tiden. Dock hade "nog" Shimano bara ett handtag då, så Ultegra och DA delade (kan dock minnas helt felt)
Jarlas pris är för ett (1st), men du är välkommen med bud :sneaky:(y)

Blockettråden 2
vad göra om det tiodelade xtr-vevpartiet du vill sälja inte är ett rimligt m980 med användbart 104-bultmönster? jo, du ser det som en utmaning, och använder det till den där kvällskursen i entreprenörskap där läxan till nästa gång är att marknadsföra sina svagheter.

985.png

Tillbaka
Topp