GoranS
Aktiv medlem
[OT] Paulina - Tyson
Kan mkt väl stämma. Det kommer förstås aldrig att bli någon betydande del av cyklingen i landet. Tror dock att det finns ngn sorts korrelation mellan hur mkt det skrivs om och hur mkt det cyklas rando och att det beroendemässigt är en ”korsbefruktning”.Rando om något är väl beviset på att bidrar man så finns man.
Min upplevelse är att rando är den grenen av cykel som har absolut flest inlägg/ aktiva utövare.
Jag tror också att en anledning till att det postas mkt om rando är att det postas mkt om rando. Är lättare att skriva i en tråd där andra skriver än att själv skapa en tråd och försöka få igång en diskussion. I alla fall vissa randoarrangörer är rätt bra på att tämligen konsekvent skapa trådar för sina lopp. Därmed är den tröskeln passerad.
För egen del har jag ju inte direkt haft några större hämningar mot att skriva i randotrådar. När jag var med i Randonneur Stockholms styrelse försökte jag t.o.m. skriva i trådar lite med baktanke att marknadsföra loppen - om människor ser tråden för loppet här ökar det sannolikheten att de kör loppet.