Vinderdäck till Nishiki Pro SLD Special Edition

Hej!

Har köpt en begagnad Nishiki Pro SLD Limited Edition (2015 tror jag). Jag undrar om det är någon som har tips på vilka dubbvinterdäck som skulle kunna passa?

Saken är den att det sitter stänkskärmar på (fast i pakethållaren) så risken är väl att det blir tight.

Följande står på de nuvarande däcken:

28-622 (28x1.10-700x28c)

Tyvärr fattar jag inte hur jag lägger in bilder från mobilen… ska försöka få in en bild.

Tack!

Här är en bild.

Bilagor

• IMG_0969.jpeg
    IMG_0969.jpeg
    2 MB · Besök: 100
Det minsta jag kan hitta är Schwalbe Marathon Winter Plus och Suomi Routa båda i 35mm. Som det ser ut nu med 28or tror jag inte att det skulle passa med skärmarna.

Tack! Antar att det är rätt tunna däck då. Är det någon som har erfarenhet av att vintercykla på sånt och om det är värt det?

Har satt Schwalbe Marathon winter 35 mm på tjejens (äldre) pro SLD, där funkar det fint, dock med rymligare skärmar (Biltema). Ramen ser dock inte riktigt likadan ut, men det vore ju dumt om Nishiki försämrat utrymmet på senare årsmodeller.

Marathon Winter 35 mm är väl ett synnerligen beprövat vinterdäck som funkar fint på is, men inte sådär värst bra i djup snö, då krävs mer mönster. Jag har det på min vardagscykel också, och säkert många fler Happyiter. Tyvärr supertråkigt att cykla på, känns som att ha massiva stenhårda däck.

Jag körde med Marathon winter plus 35mm på förra cykeln och dem var riktigt bra på is och rullar bättre än mina Suomi W240 42mm jag kör nu men de funkar inte alls lika bra för frusen slask och i snö. Så länge underlaget inte är slätt och hårt tycker jag bredare däck är bättre på alla sätt.

Jag hade nog kollat om du kan få in biltemas 50mm skärmar i ramen och sedan köpt ett däck runt 40-42mm men det beror lite på hur förhållandena är också.

tillägg:https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/stankskarmar/stankskarm-28-2000049740

Nuvarande Nishiki Pro SLD klarar 30mm dubbdäck. Rimligtvis gör den här lite äldre cykeln också det. Kanske att även 35mm går, men bredare än så blir nog svårt.

Nishiki sa:
För att du ska kunna använda din racehybrid året runt bör du byta till dubbade däck när frosten kommer. Vi rekommenderar Schwalbe Winter 30x622. Tänk på att ha lite lägre däcktryck om det är isigt, så får dubbarna bättre fäste.

Jag har schwalbe winter 30-622 28x1,20 700x 30C k-gard Twin skin Compound:WiC Art-No 11100600.01
Är mitt dubbade biter bra på is är det spårig is blir det släpp och i snö sträng då för man vara beredd på små släpp är reflexer på däcken sidor när monteringen luftfyll släpper ut veck i slag reduceras i däck vid monterin.
1000000206.jpg

Hej!

Har köpt en begagnad Nishiki Pro SLD Limited Edition (2015 tror jag). Jag undrar om det är någon som har tips på vilka dubbvinterdäck som skulle kunna passa?

Saken är den att det sitter stänkskärmar på (fast i pakethållaren) så risken är väl att det blir tight.

Följande står på de nuvarande däcken:

28-622 (28x1.10-700x28c)

Tyvärr fattar jag inte hur jag lägger in bilder från mobilen… ska försöka få in en bild.

Tack!
på den cykeln ser suomi w106 37-622 möjligen ut att få plats. min erfarenhet ät att det är smalare än sin märkning, och trots det funkar det bra på det som ställer till det mest; spårig påfrusen slask. det rullar också relativt bra.

och dubben sitter år efter år och dubbpunka är ett okänt begrepp.

Tillbaka
Topp