Vet någon var man hittar bra wrist guards/vad de är?

Erikl!0618203

Aktiv medlem
Jag har sett sådan wrist guards som man kan köpa för att minska risken på en bruten handled men hittar ingen bra modell till rimligt pris
Har någon av er någon erfarenhet av sådana har en kompis som använde sånna innan han lämnade sporten pga bruten arm lite roligt med tanke på att skydden hade räddat sina hand leder men sedan brutit armen

Hur ska man söka för att få de som skyddar mot att bryta handleden och inte stabiliserar den efter skada
1731698870193.png

Rimligt pris vet jag inte men jag körde med ett kolfiberskydd för Motocross funkade kanon. Problemet är bara att jag inte minns vad det heter.

Vet att mobius har ett liknande som med är vanligt. Mobius X8

vet inte vilka luftfärder du planerar, men skall du göra en skadefri landning efter en otb är enligt min erfarenhet armbågsskydd nr 2.

efter hjälmen.

har aldrig kört med hardcore skydd för handleder men däremot körde ja en del då ja åkte DH med handskar för tyngdlyftning som har handledsskydd man lindar om handleden med för få lite extra stabilitet för handlederna

Vad är det mer specifikt du vill skydda mot? Det där sista skyddar ju mest mot skrubbsår på handflatan, det gör en handske också.

Även om du skyddar handleden i sig så tar man ju marken med fingrarna och toppen på handflatan och då bryter man bara når där istället. Om skyddet sitter på ovansidan av handen där det kan hålla emot nåt dvs. Bättre är ju att försöka träna bort att ta emot sig med händerna öht.

Du får nog inget vettigt svar på din fråga eftersom det verkar inte ha varit relevant hos någon som cyklar. Det är bara å köpa och prova.
Jag själv är skeptisk mot dessa skydd pga. de kommer att begränsa din känsla mot styret. De som har kört med dessa har förmodligen skadade händer eller handleder och har inte rehabiliterat sig klart innan de har gett sig in i race eller fullfartsträning.

Vad är det mer specifikt du vill skydda mot? Det där sista skyddar ju mest mot skrubbsår på handflatan, det gör en handske också.

Även om du skyddar handleden i sig så tar man ju marken med fingrarna och toppen på handflatan och då bryter man bara når där istället. Om skyddet sitter på ovansidan av handen där det kan hålla emot nåt dvs. Bättre är ju att försöka träna bort att ta emot sig med händerna öht.
Bruten handled

Du får nog inget vettigt svar på din fråga eftersom det verkar inte ha varit relevant hos någon som cyklar. Det är bara å köpa och prova.
Jag själv är skeptisk mot dessa skydd pga. de kommer att begränsa din känsla mot styret. De som har kört med dessa har förmodligen skadade händer eller handleder och har inte rehabiliterat sig klart innan de har gett sig in i race eller fullfartsträning.
ok

skulle något sån vara till hjälp eller är det för klent?
Jag tror den här bilden visar tydligare hur det skyddet är utformat och tänkt att fungera.
1732127839460.png

Tanken är väl att man ska kunna sätta ner handen i asfalten och glida på skenan om du åker skateboard eller rollerblades kanske. Den måste rimligen vara i vägen för att kunna greppa handtaget vid cykling, och snarare öka risken för att tappa kontrollen och bryta en handled.

som sagt. man skyddar handlederna bäst genom att låta något annat ta smällen. så som en skyddad armbåge..

Har brutit/krossat båda handlederna, använder Allsport Dynamics som stöd för att kunna köra 😀 funkar jättebra, man märker dom inte, vet inte hur dom är som förebyggande.

Jag kör med Möbius X8 för min mosade handled. Det borde funka förebyggande också, det har en ställbar begränsning i hur mycket man kan vinkla handleden. Tycker det funkar mycket bra.

Tillbaka
Topp