POC, tappat gnistan?

DD88

Aktiv medlem
POC, tappat gnistan?
Nu riktar sig mina intressen till en väldigt smal del av POCs kollektion, nämligen enduro/DH och till en liten del deras skidprylar, men har fått känslan av att dom inte riktigt orkar bry sig längre.

Rhythm Resistance DH-byxan har sett likadan ut i flera år, samma sak med enduro-tröjorna som på sin höjd brukade få ett par nya färger årligen men känns som även det har upphört.

Skidgrejerna är det samma sak med, i stort sett samma saker som jag köpte för ett par säsonger sen.

Har säkert missat något men brukar gå in ett par gånger per år på deras sida och det har känts som om tiden har stått still.

Hjälmarna har jag ingen koll på då de inte passar mitt huvud och deras skydd har jag väl ärligt talat aldrig varit värst imponerad av.

Ligger dom i framkant inom något område idag?

POC, tappat gnistan?
Nu har jag själva ingenting från POC och bara köpt ett ryggskydd till men son, men ... POC kommer ofta med nya knäskydd, som får riktigt bra reviews, och de är riktigt populära på stigarna jag kör kring Stockholm. Hjälmarna är också populära. Och sista åren har jag sett fler med POC brillor. I Järvsö gissar jag att med än hälften kör med kroppsskydd från POC. Så riktigt populärt, framförallt (eller kankse för att?) när man tittar på (höga) priserna.

POC, tappat gnistan?
Idag lärde jag mig att POC tillverkar kläder. Har alltid tänkt på POC som ett märke som gör skydd av olika slag. Jag skulle gissa att kläderna utgör en relativt liten del av försäljningen och därmed kanske inte får så mycket uppmärksamhet.

POC, tappat gnistan?
Kan ju tycka att 700 spänn för en t-shirt bara för att den har en POC-logo på bröstet är lite magstarkt och kan väl knappast sälja i mängder?

Har några skydd av POC. Dom funkar bra. Gissar att det är där dom ligger i framkant och inte på mode-fronten.

POC, tappat gnistan?
Har faktiskt gått i precis samma tankar som TS, gillar poc och deras tröjor. Luftiga och snygga, dock gör jag av med nästan en per säsong då jag har en talang att gnugga axeln i godtyckligt träd.

Men har också upptäckt att de inte kommit några nya modeller på några år nu samt att färgerna som finns inte verkar komma tillbaks i lager -tyvärr. Trist om de slutar göra kläder till enduro/dh!

POC, tappat gnistan?
Kan ju tycka att 700 spänn för en t-shirt bara för att den har en POC-logo på bröstet är lite magstarkt och kan väl knappast sälja i mängder?

Det berör på vad man jämför med. En Norrøna Fjørå langarmtröja kostar 999 kronor. Jag har flera av dem (men de flesta köpt för 50 euro). Om man kan använda de flera år så är det helt ok. De fick några tår av brutna kvist på träd men jag kunda laga allt.

POC, tappat gnistan?
Det berör på vad man jämför med. En Norrøna Fjørå langarmtröja kostar 999 kronor. Jag har flera av dem (men de flesta köpt för 50 euro). Om man kan använda de flera år så är det helt ok. De fick några tår av brutna kvist på träd men jag kunda laga allt.
Det är ju åtminstone ngn form av funktionströja även om jag tycker den är löjligt dyr även den när det är fullpris. Jag talar om en vanlig bomulls-tisha från POC. Men dom säljs väl med rabatt dom oxå antar jag.

POC, tappat gnistan?
Det är ju åtminstone ngn form av funktionströja även om jag tycker den är löjligt dyr även den när det är fullpris. Jag talar om en vanlig bomulls-tisha från POC. Men dom säljs väl med rabatt dom oxå antar jag.

För en bomullströja håller jag med.

Norrøna Fjørå är faktiskt riktigt bra funktionströjor. Jag har ramlat och skavt mot träd flera gånger och tröjorna har inte ens fått kosmetiska skador. Att man får en tår när armen hakar på en bruten kvist går inte att undvika. Men de blev bara några cm stora och var enkelt att laga. Kanske värt 999 kronor för mig, men säkert ok för 50 euro.

POC, tappat gnistan?
POC är ju nästan budget om man jämför Norröna etc. En fleece kostar nästan 3000:-..

En snabb googling ger vid handen att en tisha från POC kostar 2-350:-?👀 Bomull alltså

POC, tappat gnistan?
Då har du tur. Jag hittade POC långärmade bomullströjor för 100 euro hos tysken, nu med 20 och 30 euro rabatt.
Ordinarie 449:- så inte är det väl så hutlöst?

Funktion dyrare såklart, men så extremt är det väl inte.

POC, tappat gnistan?
Ordinarie 449:- så inte är det väl så hutlöst?

Funktion dyrare såklart, men så extremt är det väl inte.

”100 % merinobomull”

POC, tappat gnistan?
Spännande att dom just nu på sin hemsida säljer ospecade "Tee" för 449, och en 100% merino för 299.

Känns som att den för tshirten är lite av en outlier i sortimentet.

POC, tappat gnistan?
Jag köpte ett par Poc-knäskydd en gång. Dom var svindyra och inte särskilt sköna visade det sig.
Spännande att dom just nu på sin hemsida säljer ospecade "Tee" för 449, och en 100% merino för 299.

Känns som att den för tshirten är lite av en outlier i sortimentet.
Var hittar du den med 100% merino? Den jag hittar står det ”merino blend” i specen: https://poc.com/en-se/product/ms-light-merino-tee-uranium-black

Överlag jävligt dålig produktinfo på Pocs hemsida. Men der behövs väl inte mer om det ändå är loggan man tänker sälja på.

POC, tappat gnistan?
Kört mina poc knäskydd sen typ 2015. Sen några år är väl lukten inte optimal och sen ett år är resåren slut. Letar nya knäskydd men hittar inget som jag känner är lika bra som Vpd 2.0, kommer leta efter nya sådana på black friday. Får man ut 9 år på en produkt inom cykel tycker jag det är väldigt bra. Har även 2 hjälmar från poc och en stor skillnad är att kuddarna inte fräts sönder av svett som de gjort på min Bell hjälm. Har inte provat deras kläder, varit sugen på deras t-shirts men ser ut att sitta för tight runt halsen för att jag ska trivas med det.

POC, tappat gnistan?
Jag har en gammal långärmad POC DH-tröja i ett extremt bra material, känns otroligt slitstarkt. Önskar att jag kunde hitta en kortärmad tröja i samma material.

POC, tappat gnistan?
Random reklam för Void. Rätt bra reklam för vissa andra märken ändå.

1732395417362.png

POC, tappat gnistan?
Upplever också att det inte hänt så mycket i sortimentet, kollar då och då eftersom jag har nån Benify-rabatt. Köpte iaf typ en sån här för 850kr för några år sen och den var värd varenda krona. Perfekt för allt förutom spöregn och andas bra. Både vid cykling eller bara kolla på barn vid duggregn och fotbollsmatch. Air VPD knäskydd har jag också som fortfarande sitter bra efter 4 år.

POC, tappat gnistan?
Random reklam för Void. Rätt bra reklam för vissa andra märken ändå.

Visa bilaga 739477
Fast inte så märkligt väl? Void har väl varken hjälmar eller glasögon? Om det hade stått Oakley eller 100% då?

Sen är väl poc "rätt" att köra i och Void vill säkert vara en i gänget. Finns ju inte så många andra svenska märken. Tror dock inte Void och Poc har något med varandra att göra. Void var ju samma. wear color på snowboard sidan. Sen kurade de väl och ägs nu av samma som uswe.

POC, tappat gnistan?
Fast inte så märkligt väl? Void har väl varken hjälmar eller glasögon? Om det hade stått Oakley eller 100% då?
Nej, jag tycker inte heller det är märkligt.
Det är väl mest det, dom sitter just nu på en plats där dom kan komma undan med att "tappa gnistan", dvs dom behöver inte göra så mycket nytt för att synas.

POC, tappat gnistan?
Tycker det är rätt skönt att mitt 10 år gamla kit från POC lika gärna kunde vara köpt i år...

Hade aldrig funkat med TLD.
Det är ju också totalt värdelöst om man kraschar sin hjälm och modellen försvunnit ur sortimentet så man måste börja om med att hitta en som passar. Så att inte ändra en massa har ett värde.

POC, tappat gnistan?
Älskar POC skydd och hjälmar. Hela familjen använder deras grejer både för cykel och skidor. Smaker ska man inte väl prata om?

Allt beror på vilken del av erbjudande av diverse företag tittar man på. Älskar TLD handskar och knäskydd. Hjälmar passar inte min huvet, byxor och short suger jmfrt med Fox. Cyklar helst i bomul ändå.

POC, tappat gnistan?
bomull?? nu får du ett gäng pk-are efter dig🚵🏻‍♂️🚵🏻‍♂️🚵🏻‍♂️🚵🏻‍♂️🤣
Har man cyklat tillräckligt länge, blir man tillräckligt gammal - borde man kunna skita i allt :) typ i plast. Jag tar det som en privilegium 🥰

Tyvärr plasta chamois bibs kan man inte skippa… man får välja: skrubba sjöstjärna till blod eller koka pungen… pungen får ta det for the team

Tillbaka
Topp