[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Inte bara svensklägret som är drabbade av sjukdom https://www.svt.se/sport/vinterspor...-nytt?inlagg=990cd45a2b823e697a9ba1a7cb226f7e
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En kombination kanske? Lite komiskt att man spekulerade innan start att Ebba skulle gå ifatt Carl...Nä, det blir bara skit med damloppet också. Är det vallamiss eller dålig form?
Och en nybliven 37årig morsa dominerar!
Nu får ju f-n i mig de svenska tjejerna skärpa sig...
En bra åkare har nog tillgång till 50-100 par skidor, sedan är nog inte alla dessa med på VC, men 20-30 lär det nog finnas i lastbilen. Det finns ju iaf sex grundfören som man även som ambitiös motionär bör ha skidor för, och eliten lär ha lite olika varianter på dem plus att det behövs iaf tre par att vallas upp att välja på inför loppet.Hörde en intressant synpunkt, de har för många olika skidor att välja på nuförtiden.
Så chansen att välja fel blir större. Stämmer det?
Som jag förstått var det minst en till inför denna säsong, och ytterligare ett par inför förra säsongen. Dessutom verkar han ju gå ifrån konceptet med personlig vallare, utan alla vallare förväntas kunna alla åkares skidparker. Fokus verkar vara att vallarna ska kunna komma och gå lite som de vill, inkl han själv som vallachef. Säger sig ju självt att det öppnar upp för mer misstag och felbeslut.Perry Olsson anses väl vara nån slags guru på fästvalla, har jag för mig... Men han kan ju vara bra på skateskidor ändå. Är det fler som bytts ut än han??
Tanterna dominerar! Synd att att de är norskor bara....De 37-åriga tanterna drar ifrån…
Fast de är väl inte 37 år fyllda ännu?!De 37-åriga tanterna drar ifrån…
Och Johaug har varit yngst på damernas prispall två dagar i rad!Fast de är väl inte 37 år fyllda ännu?!
Låter ju närmast bisarrt. Är väl en sak att ha egna grejer men då får man ju banne mig se till att dessa är ytterligare alternativ och inte de enda som vissa åkare har tillgång till.Nu är jag också orolig, det Teo just berättade om hur svenska landslaget jobbar med slip och strukturer får en ju att ta sig för pannan.
Ja, man känner att där har Norge en påläggskalv och en åkare som kan bli något när hon fått träna lite mer och fått ytterligare rutin.Och Johaug har varit yngst på damernas prispall två dagar i rad!
Varför inte använda ännu starkare droger så man stänger av alla kroppens varningssignaler om du nu anser att de är klena?Vilka klena typer. Dom som vaknar med lite snuva el irritation i halsen ska ta en stor whiskey, och sen köra vidare !!
Att kalla tre för flertal är kanske korrekt, men något överdrivet.Tycker ändå det är motiverat att klaga lite och vara ironisk. Ett flertal svenska storstjärnor vill inte ens vara med i TdSki, och andra hoppar av om det går dåligt.
Man behöver nog ändra regler och incentives, så att dom är med så mkt som möjligt.
Gunde och Wassberg skulle givetvis ha åkt allt !!
Berätta för mig vilka som hoppat av för att det gått för dåligtTycker ändå det är motiverat att klaga lite och vara ironisk. Ett flertal svenska storstjärnor vill inte ens vara med i TdSki, och andra hoppar av om det går dåligt.
Johanna och Maja hoppade av pga sjukdom. Det är smart att inte tävla när man är sjuk.Om jag kommer ihåg rätt så var det Frida, Jonna, Emma, Calle. Och sen Johanna och Maja.![]()
![]()
Precis, lätt att säga att man är sjuk, har ont i ryggen, förkyld, om man inte vill tävla ---Äh, de är ju för klena helt enkelt!
Tröttnar du aldrig på att häva ur dig den där typen av korkade insinuanta dumheter?Precis, lätt att säga att man är sjuk, har ont i ryggen, förkyld, om man inte vill tävla ---![]()