Hon är en tant! (för att undvika diskussion om det, hade hon varit man hade jag skrivit "Han är en gubbe!"), det hon skriver kan man lika gärna höra från random ljugarbänk.
Hon började sin karriär på AB som allmän gnälltant, höll jag på att skriva, tror det var en del gnäll om hur konsumenter blir lurade, med fokus på livsmedel. Kommer speciellt ihåg en debattartikel om Ikeas köttbullar på deras restaurang. Hon skrev en hel artikel om hur skandalöst det var att deras halva portion köttbullar inte var halva priset mot hel portion. Man betalar ju bara för råvaran liksom (det skrev hon inte, min ironi). Tror hon t.o.m. försökte ställa dom mot väggen för detta skandalösa.
Och när hon blev mer politisk debattör/skribent, eller gnällare kanske, så skrev hon i början alltid positivt om kvinnliga politiker oavsett parti, t.o.m. om Annie Lööf när hon blev partiledare och nyss hade varit med och tagit fram förslaget om månggifte i ungdomsförbundet. Givetvis var det aldrig positivt om manliga politiker i andra partier än S.
Mina åsikter ligger väl annars ganska nära AB:s skribenter/debattörer, men tycker många av dom tyvärr är lite väl enögda. Men L Mellins artiklar tycker jag oftast är mest humoristiska, utan att det är hennes avsikt.
Oj, nu är den här tråden på väg åt det onämnbara...