[OT] Rekommendera en TV-serie...

Säsong 2 av Shrinked var bättre än S1 som redan var bra utöver att vara lite mysrolig. Lite av en saknad hit i ett serielandskap där jag tycker att mycket av det som håller hög kvalité är väldigt allvarligt, och mycket av det s k komiska/”dramedy” är svårt att knyta an till.

Precis kollat på säsong 2 av Tulsa King, som jag nästan tycker var bättre än säsong 1. Lite lagom hjärndöd underhållning som duger gott för slötittande och inte kräver för mycket at tittaren.

Har också börjat kolla på sista (?) säsongen av Yellowstone. (Tror åtminstone inte de ska fortsätta.) Har tappat intresset lite så det känns helt okej att det bara är några avsnitt att plöja igenom.

I övrigt är det väl bara att vänta in att några avsnitt släppts innan jag börjar kolla på S2 av Severance och Silo.

Lite nutidshistoria. =)

American Primeval, en kåbåjsare på Netflix. Väldigt brutal miniserie i 6 (?) delar. Indianer, mormoner, bergsfolk, kavalleriet, franska mormödrar, ja alla mot alla.
Fick av nyhetsrapporteringen intrycket ”tuffa män slåss mot andra tuffa män” men min uppmärksamhet var kanske bristande just då.. det finns alltså mer substans?

Fick av nyhetsrapporteringen intrycket ”tuffa män slåss mot andra tuffa män” men min uppmärksamhet var kanske bristande just då.. det finns alltså mer substans?
Ja det är rätt tuffa kvinns också😬.
Serien är rätt Cormac McCarthy-isk (No Country for Old Men) i sin presentation av våldet. Det finns ingen pardon, livet är inget värt osv. Ändå finns där plats för kärlek och omtanke, väldigt likt en BRM1000 om jag får säga det det själv.

Ja det är rätt tuffa kvinns också😬.
Serien är rätt Cormac McCarthy-isk (No Country for Old Men) i sin presentation av våldet. Det finns ingen pardon, livet är inget värt osv. Ändå finns där plats för kärlek och omtanke, väldigt likt en BRM1000 om jag får säga det det själv.

Ny säsong av Critical Role: Exandria unlimited, med Brendan Lee Mulligan som spelledare.

Man behöver inte ha sett tidigare säsonger, då det är helt nya karaktärer och ett helt nytt äventyr.

Den är faktiskt bra, jag är inte så mycket för halvroliga, putslustiga saker, men den här funkar!

Har man massor med tid att slösa bort och gillar "sci-fi" kan man kolla på For all mankind på Apple TV.
Erkänner att det tog en bra stund innan man kom i i den och det "lossnade", segt i början och smälta den alternativa historien.

Lite som en prequel till The Expanse. ;)

Har man massor med tid att slösa bort och gillar "sci-fi" kan man kolla på For all mankind på Apple TV.
Erkänner att det tog en bra stund innan man kom i i den och det "lossnade", segt i början och smälta den alternativa historien.

Lite som en prequel till The Expanse. ;)
Jaså? Jag började på den men kom inte så långt. Tyckte allt macho blev tröttsamt och jag hoppades på mer rymden. Men det kanske tar sig då?

Jag var väldigt förtjust i Expanse, iallafall de första säsongerna.

Jaså? Jag började på den men kom inte så långt. Tyckte allt macho blev tröttsamt och jag hoppades på mer rymden. Men det kanske tar sig då?

Det går långsamt men till slut är de på (månen och) Mars i alla fall och det händer lite mer. Men det varierar en del mellan avsnitten.

Gillar du den inte efter 75% av första säsongen, ge upp.
Det blir mer av samma.

De stora framstegen händer mellan säsongerna.
Dvd. Rymd grejerna är mer en fond som såpan (dramat) utspelar sig på.

Le Bureau des Légendes, på svenska taffligt översatt till Falsk Identitet, i vårt hushåll kallad Fransk Identitet, tyckte jag var en avamerikaniserad Homeland på bästa möjliga sätt. Och på tal om det, Berlinsäsongen i Homeland var enligt mig en av de bättre, och kan man hitta den nånstans så är Berlin Station, om ett CIA-kontor i dagens Berlin, inte alls dum i spion/backstabber/dubbelagent/politik-genren. Tre säsonger och enligt mig slår den långt över sina 7,6 på IMDB
Falsk identitet, under titeln ”The Bureau”, ligger nu uppe på Sky Showtime.

Black bird, riktigt spännande fängelsehistoria.

https://www.imdb.com/title/tt4301160/

1741039359691.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp