TrainingPeaks Virtual

TrainingPeaks Virtual
Ingen big deal och de kanske är nån av mina inställningar.
Men när jag ska träna, så öppnar jag TP, kollar passet/instruktioner för att sen börja träna. Jag brukar köra med mobilen alt PC. Helst PCn (större skärm)
I mobilen (Android) kan jag se på passet o "starta passet direkt" från en knapp i TP
I PC måste jag starta programmet TPV och sen kan jag påbörja.
Som sagt, ingen stor grej men de hade ju vart logiskt att jag kan starta TPV i TP när jag ser på passet (om in förstår va jag menar) ...de är två tre tryck vi talar om lol
De efterfrågar feedback. Kolla om någon redan föreslagit det. Gör det själv annars.

TrainingPeaks Virtual
Min första tanke var det inte borde gå från webben om det inte är en app från appstore, men det ser ut som det visst ska gå....och undra om inte roblox gör det förresten.

Så det är väl bara för dem att fixi fixi då. Möjligen är det lättare på android eftersom alla appar funkar så (tror jag)

TrainingPeaks Virtual
Nån som har koll får gärna lägga in önskemål om platta likt Companion och även att ta bort portalerna när man kör intervaller, misstog mig idag igen och släppte tryck på fel ställe😅

TrainingPeaks Virtual
Screenshot_20250211_184101_Strava.webp

TrainingPeaks Virtual
Hello.
Jag har inte varit på happy sen i höstas men tävlat på tp några gånger i veckan i vinter.
Jag tävlar bara, tränar aldrig inne .
Kan ge lite bidrag i tråden till dom som vill racea via datorn..
Hittills består race av i 95 % fall av enbart botar på startlinjen . Går nya race typ var 10.e .minut . Botarna är bra motståndare och svåra att skilja från riktiga motståndare . Man får kolla efteråt i resultatlistan https://tpvirtualhub.com/results vilka som är markerade med en liten robotfigur . Har man en öppen profil har man en liten fyrkant och vill man inte visa sin ftp har man ingen symbol alls .
Finns en ranking där man börjar på 300 och dom bästa har närmare 2000 .
En del race delas in i flera startgrupper/ pens .
Själv kör jag utslutade dom race som lockar andra människor. Oftast kl20 på vardagar och lite längre race på helgerna lite mer mitt på dan .nivån är något lägre än på zwift skulle jag tro. Sällan snitt över 300w och är oftast med och spurtar om det ..
Inte heller lika vikt fokuserat som zwift heller vilket jag tycker är vettigt på flera sätt . Inga w/kg siffror syns eller redovisas även om det såklart är med i kalkylen . Tpv påstår själva att det är svårare att fuska och mer verklighetstrogna hastigheter .
Listar race som lockar andra .
Fast inomhussäsongen börjar ta slut för många européer.
Måndag .tour https://tpvirtualhub.com/26841
Tisdag . Danskarna. https://tpvirtualhub.com/27263
Onsdag . Velodromrace i rad av olika art.
Torsdag . Fransk torsdag classic .
Fredag . https://tpvirtualhub.com/26162
Lördag . https://tpvirtualhub.com/26413
Söndag. https://tpvirtualhub.com/28481

TrainingPeaks Virtual
Idag drar årets "stora" tour igång på tpv
Stor iaf med tpv mått med 130 anmälda till kvällens ena heat till första etappen.
Så vill du nobba usa/zwift eller bara pröva något annat är detta ett bra tillfälle...
Själv ligger jag i sjuk i en oroligt seg förkylning/influensa :(
Inte ett inlägg i debatten om bojkott av USA eller inte, men TrainingPeaks är ett bolag baserat i Colorado.

TrainingPeaks Virtual
Sprang på en virtuell klubb med namnet Bulletproof Cycling (BCC) och slängde hela friskvårdsbidraget på den, och där i gick bl a TP+TPVirtual, så nu har jag också gjort slut med Zwift och avslutat prenumerationen på Strava. TPV är en betydligt enklare värld än Zwift, men troligtvis ändå fullt tillräckligt för mina behov - men man får väl se, man kan väl alltid återgå till Zwift om man inte kommer överens.
tjena! funderar på att gå med jag också(BCC), men det är ju så satans dyrt... tycker du att det är värt det?

TrainingPeaks Virtual
Får man kvitto om man köper årsabbonemang, ska ladda upp på benify tänkte jag, någon som lyckats? TPV är väl det som får bli årets inomhusträning om det inte kommit något nytt, bra och gratis?

TrainingPeaks Virtual
Får man kvitto om man köper årsabbonemang, ska ladda upp på benify tänkte jag, någon som lyckats? TPV är väl det som får bli årets inomhusträning om det inte kommit något nytt, bra och gratis?
Jag tar detta på friskvårdsbidraget men inte genom benify.
Har för mig att jag printar betalningen .
Kan kolla om det är viktigt.

TrainingPeaks Virtual
Jag skulle vilja att de la till möjligheten att bestämma vindriktning och vindstyrka exempelvis. Varför inte koppla till någon av de vädertjänster som redan finns? Men nu spånar jag bara, ler! Sedan får man ta för vad det är, tror nog aldrig att jag skulle komma upp i över 75 km/h nedför mot Degeberga, några avsnitt gick det över 40 km/h.

Milslukarens spår, kommer längst uppe till vänster, sedan stämmer det ner till nedersta delen (på väg mot Norra Brösarps backar), men jag hittade en väg (som jag inte har cyklat på tidigare) som tar en upp till spåret igen.

Har gjort ett liknande event för Harlösabacken. De normala referenspunkterna försvinner.ju i TP Virtual. Harlösabacken så finns det en ravin på högersidan, när man ser denna (i verkligheten) så vet man att det är bara några kraftansträngningar kvar innan man är uppe :-)! Sedan saknas naturligtvis vägkorsningar etc, man kan avsiktligt göra lite fel, för att få med dessa. Men det blir ju också lite fel :-)!

Vad jag kan se, så finns det 60 minuter som tidsbegränsning (rättar sagt den rutan går inte att ändra på), jag skulle vilja ha möjlighet att göra ett längre pass. Men det kanske kommer.

Jag tycker att det är en bra funktion, för om jag skall vara ärlig så har jag tröttnat lite på de banor som finns med.

TrainingPeaks Virtual
Alltså, lika bra som jag tycker TPV är i vanliga fall, lika mycket suger det nu efter installationen av min stream deck.

Fick lösa 1 månad i Z...t🫣🥶 sålänge när it-experten får lösa problemet.
Eller så kör jag bara safe och struntar i bias-funktionen 💪

Screenshot_20251223_170101_Gallery.webp

Tillbaka
Topp