Jag tänker snarare tvärtom, faktiskt.
Min uppfattning är att cykelställ i stan till största delen används som långtidsförvaring för cyklar som behöver ny luft i däcken varje gång de skall ut och rulla. Jag gissar att av de cyklar som rensades bort tillhör merparten personer som en gång i tiden bott i de intilliggande husen, och som numera bott någon helt annanstans. (Det är till exempel så det brukar ser ut när vi rensar cyklar i föreningen i stan.)
Det är trångt i stan och i det här fallet tänker jag att Eva får rikta sina klagomål i riktning mot den BRF eller hyresvärd som ansvarar för det där överfulla cykelförrådet som finns i huset där hon bor.
Jag håller dock med om att staden bör tydliggöra att parken är en park, med fritt tillträde för oss alla, och inte en privat innergård. Nu gissar jag igen, men jag gissar att det inte är något det boende basunerar ut i tid och otid. Nej upp med information om att den här gröna lilla plätten är öppen för alla som befinner sig i stan att hänga på och se till att cykelställen finns tillgängliga för de som vill ta hojen dit.
För den som använder sin cykel varje dag är det ju dessutom inget problem att använda ställen över natten, varje natt, om man önskar. Staden skulle möjligen behöva tillåta helg parkering, men i praktiken är det knappast ett problem tänker jag.
Generellt sett är outnyttjade cyklar, som snarast är att betrakta som skrot, en större inskränkning i möjligheten att cykla i stan än att staden rensar i sina cykelställ.
Livet är många gånger så mycket enklare här på landet.