Hojar som inte finns

Koltrasten

Aktiv medlem
Hojar som inte finns
Finns det hojar som inte finns. Ja faktiskt gör det det!
Kommer att visa några bilder på hojar jag själv sparat! Jodå retoriken är GLASKLAR. Har jag 1 ex av en spec cykel. Så finns den ju bevisligen. Men efs jag tvivlar på att ngn kan visa upp 1 likadan, får väl trådens namn stå oemotsagt!
Påstår inte att hojarna har något större värde. Nej det handlar inte om det. Däremot är det nervkittlande att gränsla en hoj, som förmodligen är helt unik! Har tyvärr inga bilder på denna hårddisk. Men skall leta...

Hojar som inte finns
He, he... Visst, du har 1 poäng där! Men lite humor, kan väl vara ok ibland! Men vad skall man säga om 1 hoj endast går att spåra till 1ex och jag då skulle välja att skrota den!
Tyrannosaurus Rex, lufsade 1 gång fram på vår planet och den finns ju bevisligen inte längre. Men efts man hittat skelett, har den ju ändå funnits. Om ett cykelmärke/modell, vars lik gått till skroten och inga foton eller texter existerar, är det ju nästan omöjligt att bevisa den funnits!
Ps ta detta inlägg på rätt sätt¤¤¤.

Hojar som inte finns
"Jo, jag hade två möjligheter: antingen så dödar jag djuren och tar med mig dom hem och visar dom eller också ritar jag av dom. Snart förstod jag eftersom jag har den möjligheten att om jag dödar dom och tar hem och visar så finns dom ju i alla fall inte eftersom dom då är döda. Så tänk på det alla ni som vill visa att något finns, döda det inte för då finns det ju inte. Att det skulle finnas i fler exemplar än ett föll mig aldrig in."

Hojar som inte finns
Den här tråden tog en inte minst sagt komisk karaktär! Så även om det inte går att skriva seriöst, (och bli tagen på allvar), väljer jag ändå att lägga ut en bild. Detta av flera skäl. Undrar först vad "kunniga", säger om den här typen av lackering.

Skall ge en kort bakgrund till hojen, för den som orkar läsa.

I början 1990talet, lanserade "Lidingö Cykelaffär" i samarbete med "Tomas Fåglum", som dragplåster, cykelmärket MIZUTANI. Givetvis var ramen tillverkad i Japan, trippelreducerad i Cr/Mo-stål. I Sverige ofta märkta med diskret logga "Fuji".

Mizutani modellerna som såldes var alla utrustade med Shimano, där även toppmodellen Dura Ace ingick. Under den här tiden var Italienska Campagnolo svindyrt att köpa. Därför sågs, ur konkurrenssynpunkt ingen realistisk ide i att förse hojarna med det nya indexerade 14vxl, rammanövrerade system som Campa precis introducerat. Kom: Ännu idag nästan omöjligt att justera.

Man tillverkade/Beställde, 2 ex för reklamens skull med full Campagnoloutrustning. Detta, med för mig helt omöjlig Fluorescerande färg i gult. Uppenbart var att hojen skulle "Lysa" i skyltfönstret på Lidingö Cykelaffär!

Hojen går inte att fotografera i solljus. Så bilden är tagen i juni kl22:00.

Köpte hojen ifrån Stockholm någon gång under 2000 talets början och nu har den fått stå still i över 22år.
Har försökt forska i vart den 2:a hojen tagit vägen. Dock utan framgång. Skulle vilja veta om någon har erfarenhet av den här typen av lack!

Eftermäle: Pga av att jag har foto på cykeln finns den ju bevisligen. Skulle jag skrotat hojen utan foto, skulle den ju aldrig ha funnits!

Ps Behöver man varselväst i vintermörkret?!

,

Bilagor

• IMGP0890[1] - kopia.webp
    IMGP0890[1] - kopia.webp
    658.2 KB · Besök: 45
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp