[Zwift] Vasaloppet

Randonneur_Stockholm

Aktiv medlem
[Zwift] Vasaloppet
Vasaloppet 2025, vi startar 0730 med försnacket på svtplay, sen gnetar vi oss igenom banan och sändningen.
Bonuspoäng för alla som ser älg!
1000030795.webp

Alla med länk är välkomna att delta.
Latejoin på, så senast 8:00 kan man delta.

Kommer byta bana till ZG25 Queen banan om den släpps för event innan start.

[Zwift] Vasaloppet
Kräver en viss disciplin för att hålla sig inom samma spann både på platten och uppför i Zwift men visst går det. Blir ju nästan omedvetet så att man tar i lite mer uppför och även ställer sig upp sporadiskt. När jag kör de långa EVO CC eventen brukar de båda ledarna hålla ca 3,0 w/kg på platten och ca 3,5 w/kg uppför men då är det så klart medvetet de två event-ledarna håller det tempot och alla vet om det, det är ett socialt masspsykos klung-event.

20 mil på söndag alltså 🙃 Tror jag enbart cyklat 20 mil sammanhängande utan paus en enda gång på Zwift och det var väl också ett Randonneur Stockholm event, det är en rejäl utmaning. (y) Fördelen med EVO CC eventen är att klungan är stor/samlad och snittar ca 40 km/h, detta lär ju ta lite längre... 🙂 (evo cc eventen på söndagar är också enbart 10, 12 eller 16 mil).
Håller med att det krävs disciplin, speciellt om andra vill trycka på.
Men vilken fest, 13 anmälda redan och man behöver ju inte köra hela.
Ska försöka komma på evo CC passet någon gång.

Senast ändrad:
[Zwift] Vasaloppet
Kör ni 90km eller hela sändningen och se vart ni hamnar?

Jag siktar på 200. Om jag orkar. Det är ju både en fördel och en nackdel med dessa innerando, det är lätt att kliva av.

Det är ju en fördel när man vill testa att hålla ett högre tempo än normalt, håller man inte så är det bara att gå och duscha.

Men en gång gav jag upp. Hade det varit ute hade jag orkat ta mig i mål, men när jag satt och räknade på mitt tempo och hur lång tid det skulle ta att mala de sista 5 milen så ledsnade jag och hoppade av.

[Zwift] Vasaloppet
Jag tror det kommer bildas grupper när det är så många som startar samtidigt, 28st anmälda nu.
Jag siktar på att köra hela. Tror andra kommer kliva av när sändningen är slut.

@bigmollo ta en Latejoin!

[Zwift] Vasaloppet
Jag hoppas att jag orkar starta så tidigt. Om inte så kör jag mig trött på annat sätt.
Jag hoppas att både du och @Mange. dyker upp på detta minst sagt tuffa event som ni organiserat. 😅 (åtminstone en rejäl utmaning om man siktar på att fullfölja distansen)

@Mange. Jag förstår inte riktigt hur mycket höjdmeter det här blir på 200 km, kan man se det någonstans? Om jag förstår din lilla notis rätt kan det dock fortfarande bli ett byte till "ZG25 Queen banan"?

Senast ändrad:
[Zwift] Vasaloppet
Ser att eventet ovan startar 07:30

Finns det något vasaloppsspinning på zwift som startar 08 00 ? Är inte så sugen på att börja en halvtimme tidigare än növändigt :) Är inte ens vaken denna tid vanligtvis haha

[Zwift] Vasaloppet
Ska bli otroligt kul att köra. Vet inte hur jag ska lyckas att inte gå in i väggen :rolleyes:. Aldrig kört Zwift mer än 1,5 timme. Men tävlingsmänniskan i mig kommer troligen försöka dra ifrån alla :oops:

[Zwift] Vasaloppet
Missade starten. Hade glömt jag skulle ta med grabben på innebandy. Kör solo nu men blir nog inte i närheten av några 200km, inte ens 90 😅

[Zwift] Vasaloppet
Hakade inte på här, körde ett Z2-pass på 90k (pers!) som nästan tog lika länge som för segraren i loppet, bästa sällskapet att se loppet under tiden!

Tillbaka
Topp