Landsvägscykel

Landsvägscykel
Hej
Jag planerar köpa en landsvägscykel. Jag brukar cykla mellan 10-20 mil . Jag vet att det ska en komfort cykel men har svårt välja märke och modell så vilken kan va bäst att välja ?

Landsvägscykel
Hej
Jag planerar köpa en landsvägscykel. Jag brukar cykla mellan 10-20 mil . Jag vet att det ska en komfort cykel men har svårt välja märke och modell så vilken kan va bäst att välja ?
Budget?

En rimligt prissatt komforträser kan vara

Landsvägscykel
Hej
För mer specifika råd behöver åtminstone jag mer info;
Vad får den kosta?
Hur lång är du?
Postorder eller butiksköp?
m fl...

Det bästa rådet nu blir därför;
Köp en cykel för den budget du har, men se till att du även har utrymme för de tillbehör du behöver
Cykeln ska passa dig både i strl och uppträdande
Sist men inte långtifrån minst: du skall tycka att den är snygg, eller åtminstone tillräckligt snygg för att du hellre skall ta ut den för en runda istf ytterligare en em/kväll i soffan framför TVn.

Landsvägscykel
Vad får den kosta?
Hur lång är du?
m fl...

Köp en cykel för den budget du har, men se till att du även har utrymme för de tillbehör du behöver
Sist men inte långtifrån minst: du skall tycka att den är snygg, eller åtminstone tillräckligt snygg för att du hellre skall ta ut den för en runda istf ytterligare en em/kväll i soffan framför TVn.
Är den ful kan man dock kombinera skam, motion och skärmberoende genom att sätta cykeln i/på en trainer och trampa framför tv:n. 😏

Landsvägscykel
Vad får den kosta?
Hur lång är du?
m fl...

Jag tänkte det ska kosta runt 35000 kr med kolfilter ram

Landsvägscykel
Vad får den kosta?
Hur lång är du?
m fl...

Budget är runt 35000 kr med kolfiber ram

Landsvägscykel
När det handlar om hojar, handlar det nästan aldrig om pengar. En komfortabel/racig hoj, går att köpa för nästan ingenting. Går man upp i prestanda, (inte nödvändigtvis i kvalitet), skenar dock kostnaderna lätt iväg.
Allt handlar om vad man har för mål...

Landsvägscykel
När det handlar om hojar, handlar det nästan aldrig om pengar. En komfortabel/racig hoj, går att köpa för nästan ingenting. Går man upp i prestanda, (inte nödvändigtvis i kvalitet), skenar dock kostnaderna lätt iväg.
Allt handlar om vad man har för mål...
Jag hade en scott contessa jag brukade ta med den långa turer mellan 10 till 20 trots att den var äldre modell så kanske bättre satsa på en begagnad o bra. Jag kommer leta efter nåt begagnad tack för tipset 😊

Landsvägscykel
Ännu billigare:

Landsvägscykel
Budget är runt 35000 kr med kolfiber ram
Jag hade en scott contessa jag brukade ta med den långa turer mellan 10 till 20 trots att den var äldre modell
Då har du ju en OK budget och del erfarenhet och det borde då vara enklare för dig att hitta en cykel som passar dig och du blir nöjd med
Det här är en vanlig fråga och du kan hitta mkt info om du använder sök här på Happy
En tråd senaste veckan som kanske kan vara intressant för dig är den här
https://happyride.se/forum/threads/koprad-begagnad-lapierre.3703527/
och kanske även den tidigare
https://happyride.se/forum/threads/...agra-erfarenheter.3679649/page-2#post-4602422

Landsvägscykel
Ännu billigare:

Gul är lätt värt 10’ extra

Tillbaka
Topp