[OT] Stora skänkes-tråden

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Barnstol till herrcykel. För 2-4 åringar. Fästs i styret.
Ett axelband ca 40cm saknas. Hämtas i Älvsjö. Slängs snart om ingen vill ha den.

IMG_3005.jpeg

Edit försökt skänkt till Myrorna som ej ville ha den. Så den gick till metallskrot. Lite synd kanske?

Senast ändrad:
Något för någon?

Hanterar ej högupplöst material. En funktionstestad men fungerade fint när den nyttjades senast.

Skickas mot fraktkostnad eller hämtas på Öland. Kan antagligen transporteras till Sthlm under januari.

Bilagor

• PXL_20241228_112136924.jpg
    PXL_20241228_112136924.jpg
    895.7 KB · Besök: 118
  • PXL_20241228_112148215.jpg
    PXL_20241228_112148215.jpg
    576.6 KB · Besök: 116
  • PXL_20241228_112153160.jpg
    PXL_20241228_112153160.jpg
    701.2 KB · Besök: 122
Paxade!

(Dam/juniorpjäxa bortskänkes. Använda 3-4 vintrar, sammanlagt kanske 8-10 veckor, men helt felfria funktionsmässigt. Storlek 23,5. Motsvarar väl typ 37?
Hämtas helst i Åkersberga men kan skickas mot fraktkostnad)

Bilagor

• IMG_5276.jpeg
    IMG_5276.jpeg
    812.4 KB · Besök: 69
  • IMG_5273.jpeg
    IMG_5273.jpeg
    817 KB · Besök: 57
  • IMG_5274.jpeg
    IMG_5274.jpeg
    985.9 KB · Besök: 59
Senast ändrad:
Har en gammal trainer som kostar gratis. Även funkis som mekställ eller parkering. Hämtas i Sthlm söder om söder. Pm om det låter intressant.

Luftrenare enl. bilder nedan, knappt använd.
Kan avhämtas i Älvsjö under kommande vecka, annars blir det tippen eller Myrorna.
(Suddig förstabild såg jag nu men aja)
IMG_1921.webp
IMG_1920.webp
IMG_1922.webp

Någon som har ett växelöra till sonens Scott Voltage? Destination: Gbg

Bilagor

• 20250302_153924.webp
    20250302_153924.webp
    1.1 MB · Besök: 41
  • 20250302_153544.webp
    20250302_153544.webp
    441.8 KB · Besök: 47
  • 20250302_153536.webp
    20250302_153536.webp
    569.2 KB · Besök: 113
Burton Basix packs bortskänkes.
Batteripack kompatibla med Burtons Therm-ic innerskor och kanske andra.
Finns i Stockholm men kan skickas mot fraktkostnad.
IMG_3025.webp

Siemens Dynapower XXL.

Skaftet mellan slang teleskoprör har gått av, så ett nytt behövs. Har hunnit köpa ny dammsugare, så vill bli av med denna. Lämnar på tippen annars.

IMG_3560.webp

Siemens Dynapower XXL.

Skaftet mellan slang teleskoprör har gått av, så ett nytt behövs. Har hunnit köpa ny dammsugare, så vill bli av med denna. Lämnar på tippen annars.

Visa bilaga 791117

Ej intresserad. Har själv ett par såna hemma som kan användas som bildammsugare. Trist att en sån grej gör att man måste skrota den.
Går att köpa en ny slang för 395:-, men tveksamt om det är värt det på en så gammal maskin.

Sälj den på Tradera för någon krona, sätt endast avhämtning. Det är stor chans att någon hämtar den. Du slipper transport till återvinningscentral, och någon får användning av din dammsugare.

Gäller ju egentligen allt. Jag tycker det är enklare att sälja på Tradera än Blocket, man slipper fundera över priset och ibland blir det dyrare än man tänkt sig, ibland billigare.

garagerensning finska dubbdäck. rör mig i norrort och norr om mälaren.

1. nyss använda w106 37-622. greppar bra, gummit fräscht, men bytta då hustrun önskade något mer lättrulllande.
IMG_3308.webp

.

Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att ha!
Förstår du, TS, hur stora problem det här uttalandet har lett till i mitt liv?

Innan jag läste den här tråden var jag en frisk och lycklig man som hade ordning i min källare, försökte leva enligt buddhistisk sed (ägande tynger ned själen) och prylbantade regelbundet.

Nu sitter jag med ett sortimentsystem som täcker hela väggarna, har högar med gamla flaskdynamos på en hylla och en burk där det står ”Snören för korta för att användas”.

Förstår du, TS, hur stora problem det här uttalandet har lett till i mitt liv?

Innan jag läste den här tråden var jag en frisk och lycklig man som hade ordning i min källare, försökte leva enligt buddhistisk sed (ägande tynger ned själen) och prylbantade regelbundet.

Nu sitter jag med ett sortimentsystem som täcker hela väggarna, har högar med gamla flaskdynamos på en hylla och en burk där det står ”Snören för korta för att användas”.
Men du måste medge att det ger en viss tillfredsställelse när någon i ens omgivning behöver en udda cykeldel* och man inte bara vet att man har den utan också precis var den finns!

* Cykeldel kan med fördel bytas ut till brädbit/skruv/snörstump/laddkabel till en ericsson T28. Bara fantasin sätter gränser!

Men du måste medge att det ger en viss tillfredsställelse när någon i ens omgivning behöver en udda cykeldel* och man inte bara vet att man har den utan också precis var den finns!

* Cykeldel kan med fördel bytas ut till brädbit/skruv/snörstump/laddkabel till en ericsson T28. Bara fantasin sätter gränser!

Tjena!

Helt sjukt, jag har en laddkabel till en T28! Har iofs en T28 också, så det skulle ju vara dumt att ha det annars.. Sen ligger väl det iofs en hög laddkablar till saker som absolut inte finns längre.

Jag kastade min T28 och några andra gamla telefoner från den generationen för några år sedan. De ville inte ta laddning så jag tänkte att det inte var någon idé att ha dem liggande.
Något år senare såg jag ett Youtubeklipp som förklarade att batterier som har legat så länge att de inte tar laddning, har tömts så mycket att den inbyggda skyddskretsen, som reglerar laddningen inte klarar av att säga "ladda mig". Lösningen var att ta ett likadant batteri, med kräm, och göra på samma sätt som när man ger starthjälp med bil. Plus mot plus och minus mot minus en stund. Sen laddare. Naturligtvis hade han en disclaimer att det kan gå åt helvete.

Nu är väl näten släckta så spelar inte så stor roll, men jag gillade T28. Liten och typ en veckas batteritid.

Jag hade en hög telefoner och pda tillbaka till ipaq eller vad det hette. Slängde allt för nåt år sen när några batteri svullnat.

Jag är mer orolig för att jag råkade slänga mitt 2400 modem. Såna använder de alltid efter alien invasion.

Telefon har jag tack och lov kvar men ingen koppar

Tillbaka
Topp