Vad händer när en tråd spårar ur?

Koltrasten

Aktiv medlem
Ja vad händer när en tråd spårar ur? Ja, vad händer egentligen? Handlar det om tillkortakommande?
Svaret är tyvärr nedslående. Varför? Jo, för att samma sak alltid upprepar sig, jmf, (Svinhugg går igen). Kanske speglar detta den verklighet vi lever i på ett mer osympatiskt sätt. Men när dessa nätsabotörer figurerar och sprider sina åsikter, baserade på desinformation och samtidigt fegt döljer sig bakom ett alias, går det givetvis att spy7 ur sig hur mycket dravel och galla som helst. För att sedan rabbla upp desinformation likt ett mantra! Dvs.
Någon med svag självkänsla och kraftigt influerad av åsiktsmaffian på nätet har en bestämd uppfattning om hur allting är/eller borde vara. Detta nästan alltid utan någon som helst faktabaserad logik, eller verklighetsförankring. Därmed helt utan empiriska eller historiska belägg!

Har vi problem med detta på "Happy"? Ja. Tveklöst!

Men sett till helheten är problemen på Happyride, en storm i ett vattenglas. Perspektivet mot andra större aktörer, är i sammanhanget nästan helt försumbart.
Kan vi då göra något åt detta? Svar: Nej!

Dessa vilsekomna "Själar", ofta med samma hemmavist, kommer alltid att figurera i olika sammanhang. För oss som vill ta avstånd. Finns dock alltid möjligheten att ignorera!

Senast ändrad:
Var det bara jag som läste "träd" istället för "tråd"?
Tänkte direkt. Cykling - skog - urspårat träd - vafalls? 🫩

"Dessa vilsekomna "Själar""?!
Man vill ju inte bli betraktad som en "vilsekommen själ" av en Koltrast. För säkerhets skull fuktar jag fingret och sätter upp det i luften så jag kan skaffa mig lite faktabaserad logik innan jag eventuellt yttrar mig framledes.

Brukar inte moderatorerna låsa trådar som har spårat ur? Eller det kanske inte gäller alla urspårade trådar.

Jag har dock noterat att urspårade trådar ofta brukar ha en bild på en diktator på sidan 3 och sen brukar det finnas en och annan bild på LRM.

Finns det förresten något sätt att söka efter låsta trådar? De brukar vara rätt skojiga att kolla i.

Ja det är ju sååå jobbigt när någon börjar kalla andra för: " Någon med svag självkänsla och kraftigt influerad av åsiktsmaffian på nätet bla bla bla .... "

I denna tråd så hände det tom innan vi börjat diskutera något, vilket måste vara nytt rekord.

Över 10 år sedan som det spårade ur på riktigt.

Detta blev helt perfekt. Exakt dom svar jag förväntade mig...
IMG_3368.webp

Skriver aldrig något jag inte kan stå för! För den som inte är orienterad på dom större forumen. Kan jag lova att problemet är enormt. Skriver på 4 olika forum och problemen är ännu olösta. Att gå till personangrepp mot mig löser absolut ingenting. Vi har i vår egen riksdag ledamöter, som officiellt går ut och förnekar judeutrottningen, under 2:a världskriget. Vi har skolor som går ut med att evolutionen inte ex, (skall inte namnge några). Vi har
Klimatförnekare, som blundar för att planeten håller på att kollapsa, (Jmf jordens samlade experter inom Meterologi). Vi har religiösa sekter, grupper, som kan hävda vad som helst, ofta helt utan att bli emotsagda...

Skulle kunna namnge 20 områden till. Men genom att agera mot mig, ger man på den här tråden sitt tysta godkännande.
Schhh...

Jag och min fru, är lyckligt lottade som inte skaffat några barn. Så när den dagen kommer att våra efterlevande kommer till frågan: Varför gjorde ni inget åt klimatet när ni kunde?! Varför gjorde ni ingenting! Skall vi behöva ta över arvet efter er sanslösa egoism!

Jodå, dessa frågor kommer att ställas. Tvivla inte på det!

Vad jag försöker säga i den här tråder är följande: Det pågår hela tiden en gigantisk desinformation på vår planet och dess överlevnad på nätet och olika forum. Vill säga till dom som inte förstår/eller är medvetna om detta följande: I en demokrati måste alla vara delaktiga och ta ansvar.

Denna desinformation, kan man nu tydligt se speglas på den här tråden. Detta visste jag om, när jag skapade tråden. Jag visste även hur reaktionerna skulle bli!

För den som inte förstår vad jag menar är tipset: Läs denna tråd ifrån början<!

Citerar text ur Queens album. "The night of the opera" I see not day i herd him say.

Skriver aldrig något jag inte kan stå för! För den som inte är orienterad på dom större forumen. Kan jag lova att problemet är enormt. Skriver på 4 olika forum och problemen är ännu olösta. Att gå till personangrepp mot mig löser absolut ingenting. Vi har i vår egen riksdag ledamöter, som officiellt går ut och förnekar judeutrottningen, under 2:a världskriget. Vi har skolor som går ut med att evolutionen inte ex, (skall inte namnge några). Vi har
Klimatförnekare, som blundar för att planeten håller på att kollapsa, (Jmf jordens samlade experter inom Meterologi). Vi har religiösa sekter, grupper, som kan hävda vad som helst, ofta helt utan att bli emotsagda...

Skulle kunna namnge 20 områden till. Men genom att agera mot mig, ger man på den här tråden sitt tysta godkännande.
Schhh...

Jag och min fru, är lyckligt lottade som inte skaffat några barn. Så när den dagen kommer att våra efterlevande kommer till frågan: Varför gjorde ni inget åt klimatet när ni kunde?! Varför gjorde ni ingenting! Skall vi behöva ta över arvet efter er sanslösa egoism!

Jodå, dessa frågor kommer att ställas. Tvivla inte på det!

Vad jag försöker säga i den här tråder är följande: Det pågår hela tiden en gigantisk desinformation på vår planet och dess överlevnad på nätet och olika forum. Vill säga till dom som inte förstår/eller är medvetna om detta följande: I en demokrati måste alla vara delaktiga och ta ansvar.

Denna desinformation, kan man nu tydligt se speglas på den här tråden. Detta visste jag om, när jag skapade tråden. Jag visste även hur reaktionerna skulle bli!

För den som inte förstår vad jag menar är tipset: Läs denna tråd ifrån början<!

Citerar text ur Queens album. "The night of the opera" I see not day i herd him say.
Jag visste att du skulle hitta svamppåsen igen....

Tillbaka
Topp