Varma knävärmare sökes

ekberg

Medlem
Varma knävärmare sökes
Tjenare
Har bekymmer med riktigt ömmande knän när det är lite kyligare ute, börjar efter ca 2,5-3 mils körning och har det väl börjat så blir det bara värre och värre. Inte så jädra roligt när 3 mil bara är halvvägs och man har lika långt tillbaka hem.
Har vindtäta långbrallor och ett par Mavic Aksium knävärmare under, men det blir tydligen inte varmt nog för mina knän, som tydligen vill ha varmare grejer, men som för den delen inte blir stora, klumpiga och otympliga under färden.
Är det möjligtvis någon som har ett bra tips på knävärmare som verkligen gör sitt jobb.
Kan ju inte bara vara jag som har detta problem.

Varma knävärmare sökes
Det kan inte vara så att du har för mycket kläder,
eller åtminstone såpass mkt att det hindrar blodcirkulationen?
Större byxor/benvärmare eller åtminstone sådana som inte klämmer runt knäna borde hjälpa i så fall.

Annars finns det eldrivna värmedynor, USB-drivna (som "allt" nu förtiden)
så det funkar med en powerbank
images

https://www.banggood.com/3-Gear-USB...mmds=detail-left-hotproducts&cur_warehouse=CN

Varma knävärmare sökes
Tjenare
Har bekymmer med riktigt ömmande knän när det är lite kyligare ute, börjar efter ca 2,5-3 mils körning och har det väl börjat så blir det bara värre och värre. Inte så jädra roligt när 3 mil bara är halvvägs och man har lika långt tillbaka hem.
Har vindtäta långbrallor och ett par Mavic Aksium knävärmare under, men det blir tydligen inte varmt nog för mina knän, som tydligen vill ha varmare grejer, men som för den delen inte blir stora, klumpiga och otympliga under färden.
Är det möjligtvis någon som har ett bra tips på knävärmare som verkligen gör sitt jobb.
Kan ju inte bara vara jag som har detta problem.
Knävärmare under vindtäta byxor låter som för mycket textil. Jag har knävärmare från 15-16 grader och neråt med kortbyxor. På höst/vår räcker långa tights och på vintern underställ.
Mitt problem är muskelfästena ovanför knät men det funkar med ganska tunna knävärmare utan långbyxor.
Du kör inte med för tunga växlar, bryter dig upp för backar?

Varma knävärmare sökes
Jag har också knän som är känsliga för kyla.
Använder bl a dessa från Back-on-track:

Varma knävärmare sökes
Kanske är läge för knickers, 3/4-byxor. Jag har själv stor glädje av sådana - ja, nu var det ett tag sen faktiskt - från Assos.
Öh, det är bekant att fryser man om fötterna fryser man om benen.

Varma knävärmare sökes
Hallå, jag tar liv i tråden. Förra året fick jag sprickor i brosket i ena knät. Sedan dess har jag bara rehabbat och fått en kortisonspruta och fortsätter rehabba. Kylan är nu jävlig och jag kan inte göra nåt. Har ni några uppdaterade tips på knävärmare?

Undanbedes tips från Amazon.

Varma knävärmare sökes
3/4 långa regnbyxor som överdrag funkar, man vill ha bort vinden. "Sytt" lite hål (utan tråd) på baksidan för ventilationen. Tyvärr utsålda

Varma knävärmare sökes
Nu kommer halva Happy idiotförklara mig och andra halvan terrorisera mig men på vintern cyklar jag ofta med vindtäta långa löparbyxor. Jag har några olika par, tunt vindtät skal eller dubbla lager tyg. Det och 3/4 cykelbyxor eller vanliga cykelbyxor + knävärmare kan vara en bra kombination. För att minska fladdret något har jag ofta reflexband under vaderna.

Varma knävärmare sökes
Hallå, jag tar liv i tråden. Förra året fick jag sprickor i brosket i ena knät. Sedan dess har jag bara rehabbat och fått en kortisonspruta och fortsätter rehabba. Kylan är nu jävlig och jag kan inte göra nåt. Har ni några uppdaterade tips på knävärmare?

Undanbedes tips från Amazon.
För mig funkar det bättre för knäna att värma hela benen med typ yllelångkalsonger och vindtäta byxor än extra knävärmare. Men antar att det finns flera vägar till varma knän.

Varma knävärmare sökes
Ett tips till andra med kalla knän: Jag har provat mig fram under vintern och avklippt ullsocka (som ett rör) var varmt men stramt och knöligt i knävecket. Kan verkligen rekommendera att klippa upp en ullsocka och lägga på framsidan av knäet under en vanlig knävärmare. Har hållit sig bra på plats och funkat klart bäst av allt jag provat!
IMG_2287.webp

Varma knävärmare sökes
Hej!

Jag har kört med Rehbands knävärmare när jag pendlar i ca 5 år nu. Har ett par 5mm och ett par 3mm. Har kört med i shorts hela vinter med rehbands 5mm knävärmare och det har funkat bra ned till -10. När det är varmare än 5 grader har jag kört med 3mm.

Det blir rejält varmt o gott :)

Här har du länk:

Tillbaka
Topp