Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En lika dum fråga som "är jorden rund?". 99 % här säger JA.Cyklade Skånes syd- och ostkust i em, blev en del fina foton, skulle kunna sätta ihop en liten RR om det finns intresse?
![]()
Oh ja!Cyklade Skånes syd- och ostkust i em, blev en del fina foton, skulle kunna sätta ihop en liten RR om det finns intresse?
![]()
Specialized har/hade en dedikerad väska till pizza racket: https://www.bikehacks.com/review-specialized-pizza-rack-and-bag/Jag har ju min Kona Unit X på ingång och tänkte kitta den med lite olika väskmöjligheter, mest för att slippa ryggsäck. Jag har sedan tidigare ett typ "pizza rack" som Specialized gjort. Finns det någon smidig väsklösning för såna rack utan att för den sakens skull använda massa packsnören? Vanlig styrväska känns lite sisådär, som att det kan guppa och hänga osv. För mitt inre ser jag en typ väska som är toppmatad, som jag kan fylla med diverse. :D
kanske den här personen?Såg den här hälsningen i en gästbok ikväll, 25 feb 2022, Nordkap -Spanien. Någon som vet vem?
Visa bilaga 755992
Det måste vara han :)kanske den här personen?
Restrap och Surly har ju också liknande väskor, har inte provat någon av dom dock.Jag har ju min Kona Unit X på ingång och tänkte kitta den med lite olika väskmöjligheter, mest för att slippa ryggsäck. Jag har sedan tidigare ett typ "pizza rack" som Specialized gjort. Finns det någon smidig väsklösning för såna rack utan att för den sakens skull använda massa packsnören? Vanlig styrväska känns lite sisådär, som att det kan guppa och hänga osv. För mitt inre ser jag en typ väska som är toppmatad, som jag kan fylla med diverse. :D
eu.restrap.com
rekkiworks.com
Kul med Jack-väskan! Ser fram emot den. Älskar mitt rack så har höga förväntningar på väskan. Ser ut som en perfekt väska för mina behov :) tack för tips!Restrap och Surly har ju också liknande väskor, har inte provat någon av dom dock.
![]()
Rando Bag - Large (17 Litres)
The Rando rack top bag is the perfect companion for any ride. With easy access pockets, a handy shoulder strap and quick release Fidlock magnetic attachments for hassle-free rack mounting, it has never been easier to carry your kit in an organised space. READ MORE Sturdy side-release buckle...eu.restrap.com
![]()
Porteur House Bag | Porteur-Style Bike Bags | Surly Bikes
The Surly Porteur House Bag is made to fit the Surly 24-Pack Rack as well as other porteur-style front racks.surlybikes.com
sen kommer en av skaparna av Jack the Rack kickstarta en väska snart, men det är ju en bit bort
![]()
Bikepacking bags for the adventurous
Bikepacking bags for the adventurous. Designed for drop, flat and alt bar bikes. DX25 & 35 is rugged, waterproof and totally over stuff-able. Featuring the removable GEARLID accessible while riding.rekkiworks.com
Köpte en uppsättning väskor av dem i fjol, halva priset gjorde att jag slog till. Hade stått över annars![]()
Hoja Handlebar Rolltop
Vattentät, slitstark och lätt 13-liters roll-top-väska, lättåtkomlig vid cykling. Producerad utan PFAS.www.fjallraven.com
Fjällräven har fortsatt med specialized-fjällräven collaben på egen hand.
Lika vansinnigt dyra
Jag slår ett slag för TimTasRek, jag har två väskor från honom och är mycket nöjd. Ser ju också billigare ut än Restrap, samt att man att man få till customgrejer. Han svetsar numera också egna rack.Restrap och Surly har ju också liknande väskor, har inte provat någon av dom dock.
![]()
Rando Bag - Large (17 Litres)
The Rando rack top bag is the perfect companion for any ride. With easy access pockets, a handy shoulder strap and quick release Fidlock magnetic attachments for hassle-free rack mounting, it has never been easier to carry your kit in an organised space. READ MORE Sturdy side-release buckle...eu.restrap.com
![]()
Porteur House Bag | Porteur-Style Bike Bags | Surly Bikes
The Surly Porteur House Bag is made to fit the Surly 24-Pack Rack as well as other porteur-style front racks.surlybikes.com
sen kommer en av skaparna av Jack the Rack kickstarta en väska snart, men det är ju en bit bort
![]()
Bikepacking bags for the adventurous
Bikepacking bags for the adventurous. Designed for drop, flat and alt bar bikes. DX25 & 35 is rugged, waterproof and totally over stuff-able. Featuring the removable GEARLID accessible while riding.rekkiworks.com
Om man älskar köra i bocken? ;)Det är väl inte så himla noga. Sågade av bocken på styret, och köpte en lagom stor drybag som jag surrade fast med remmar.
Visa bilaga 756842
Jag med. Gick vidare och försökte lägga beställning på frontracket men fick meddelande om serverfel. Mailade men inget svar än.Får sådan där säkerhets varning av hemsida. Inte så bra för försäljningen
Jag har frampakethållaren och är väldigt nöjd med denUrsäkta om det låter som en salespitch men själv skramlar jag till handgjorda väskor från 7-Road i Ukraina. Tycker deras grejer är klart prisvärda med praktiska detaljer och möjlighet att välja färg, material och design! De har styrväskor i olika storlekar och väskhållare från en annan liten Ukrainsk firma. Har följt dom på Facebook ett tag och minns jag rätt startades firman av ett ungt bikepacking par från Kiev som flyttade till nordvästra delen av landet några år före Putlers fullskaliga invasion. Allt eftersom tillverkningen ökar anställer de mer personal lokalt så kul att förena nytta med nöje!
Fick svar, tydligen har de problem och ska byta serverlösning. Gick att beställa per mail så länge.Jag med. Gick vidare och försökte lägga beställning på frontracket men fick meddelande om serverfel. Mailade men inget svar än.
Jag har frampakethållaren och är väldigt nöjd med den
Även jag har deras front rack och är väldigt nöjd. Jag uppskattar de extra små detaljerna som de bemödat sig med, exempelvis möjligheten att montera lampa och extra flaskställ på racket på ett enkelt sätt.Fick svar, tydligen har de problem och ska byta serverlösning. Gick att beställa per mail så länge.
Det behövs lite mera info för att kunna ge tips. Är det en tvådagarstur, vilken distans? Tält eller vindskydd?Finns det någon här inne från Skåne som råkar sitta på en enkel gravel tur, runt Malmö regionen? (en övernattning)
Personen jag kollar åt är komplett nybörjare, och mina sökningar hittar inget utav värde vare sig via komoot eller ridewithgps
Det behövs lite mera info för att kunna ge tips. Är det en tvådagarstur, vilken distans? Tält eller vindskydd?
Finns flera trevliga områden med många fina grusvägar någon/några mil öster om Malmö: Fjällfotasjön - Häckeberga - Romelåsen -Snogeholm - Vombsjön - Fyledalen och min absoluta favorit Revingehed (militärt övningsfält, kan vara avlyst).
Edit. Insåg att du nog efterfrågar en "färdig" runda, har ingen sådan tyvärr.
Som jag har förstått det, så finnes tält, sovsäck och en gammal damcykel och eftersom personen är helt grön på det hela, så tänkte jag en övernattning och max 4-5mil per dag. (Max 10mil på 2dagar)
Skall försöka luska ut mer vad personen kan tänkas ha för grejor, och vad som gillas i naturväg.
Men områdena som du har nämnt, är i alla fall något att utgå ifrån så tack. :)
Och nu är den monterad. Kan starkt rekommenderas, bra med lamphållare och kul med flasköppnare. Bra pris, bra grej och känns fint att kunna stötta ekonomin utöver donationer. Fick med lite Ukraina-swag med tryzubar vilket gjorde mig glad.Fick svar, tydligen har de problem och ska byta serverlösning. Gick att beställa per mail så länge.
Både snygg och praktisk! Hade lätt beställt en om jag inte förköpt mig på andra modeller.Och nu är den monterad. Kan starkt rekommenderas, bra med lamphållare och kul med flasköppnare. Bra pris, bra grej och känns fint att kunna stötta ekonomin utöver donationer. Fick med lite Ukraina-swag med tryzubar vilket gjorde mig glad.
edit: nu verkar sajten funka utan strul igen om nån annan är pepp på att beställa.
Visa bilaga 759403
Går det att se mer av din resa?Första två veckorna i Japan avklarade. Råkade snubbla över Shimanami Kaido, tydligen en av världens populäraste cykelrutter, med dess sju broar. Vi brände förbi sportcyklisterna i våra tofflor.
Lyckades igår med att smältvaxa kedjan i gaskök, har googlat runt och inte sett någon annan göra det så tänkte att jag skulle dokumentera det. Var inte så mekigt som jag trodde det skulle vara.
Visa bilaga 759456
Visa bilaga 759457
Visa bilaga 759458
Har dokumenterat en del men är dålig på att posta. Får bli ett inlägg lite senare här.Går det att se mer av din resa?
Jag har ett par tunna funktionsbyxor som "civila" byxor. Och nån tischa som jag försöker hålla välluktande/osvettig. Utanpå den förstärkningsplagg (används sällan).Vad har folk för tips om "civila" kläder som är lätta och packbara till liten storlek?
Vad har folk för tips om "civila" kläder som är lätta och packbara till liten storlek?
Använder ett par 2-1 funktionsbyxor från Terrex som jag för stunden inte kommer ihåg namnet på men att kunna gå från shorts till långbrallor har sparat plats i packningen helt klart.Vad har folk för tips om "civila" kläder som är lätta och packbara till liten storlek?
Jag har köpt två par väldigt prisvärda långbyxor i funktionsmtrl på Stadium Outlet. Hyfsat tunna och lätta. Torkar snabbt. Stretchiga över alla ytor (inte enbart paneler). Ser ganska "civila" ut. Blixtlås på de diskreta benfickorna. Har en liten engelsk flagga fastsydd på sidan. Har mörkgröna och svarta. Funkar bra att cykla i.Vad har folk för tips om "civila" kläder som är lätta och packbara till liten storlek?
Jag har ett par byxor från Ekoi avsedda för MTB. De är inte helt civila med stort tryck men de är användbara för cykling, tar minimal plats och har fickor.Vad har folk för tips om "civila" kläder som är lätta och packbara till liten storlek?
En tunn friluftsskjorta i syntet ersätter vindjackan, torkar snabbt och är bra som solskydd.Vad har folk för tips om "civila" kläder som är lätta och packbara till liten storlek?