Letar jättegrund ramväska?

BuTTuS

Aktiv medlem
Har fått äventyrsambitioner modell light, alltså bara dagsturer och inte tillräckligt hardcore för att börja flytta flaskor och skaffa rack etc, så letar därför efter en ramväska som får plats ovanför flaskor i fullstorlek... Alltså typ 48-50 cm lång men bara 8-9 cm hög att ha lite småkrafs i, finns det?

IMG_4636.webp

Blir svårt att få ur flaskorna med ramväska om du inte även bytar hållarna till sådana med sidoöppning. Styr- eller sadelväska är kanske bättre för din ram?

Kan inte komma på någon på rak arm. Specialized minsta är 10 cm hög, men kort. Du kan vinna lite utrymme genom att flytta ner ena flaskhållaren något med hjälp av en Wolf Pack B-Rad. Sidmatade flaskhållare gör det också enklare om det är tight utrymme till ramväskan. Alternativt köra med bara en flaskhållare i ramen och flytta ner den andra enligt ovan så du får rejält med plats. Så har jag gjort på min exploro. Brukar ha en andra flaska i en "snackbag" om det behövs, annars brukar det sällan vara problem att stanna och fylla på. Fast har du en fäst under röret så borde det ju räcka ett tag ändå om det inte är väldigt långt mellan vattenhålen.
Det går ju även att beställa en custom-väska med valfria mått.

Är inte så hög, 6 cm enligt spec. Jag har en S på mitt lite väl lilla utrymme i ramen (Kona Dew Drop i liten storlek), det går att få ut flaskor i farten men det är kanske lite knixigt. Så jag har drickaflaskor i små hållare vid styret, och förvarar verktyg och lite annat småbös i förvarings"flaskor" i flaskhållarna.

P_20230811_143800.webp

Tillbaka
Topp