Cykelklubben som kom tillbaka

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 77490
  • Start datum Start datum
Själv är ett mina mål att hänga med dem runt på deras öppna söndagsträningar innan jag blir för gammal och gaggig, men det börjar bli bråttom (snart 55), nästa försök blir nog först efter Vättern, ett oerhört tufft mål för mig men det beror nog också rätt mycket på vilka som är med för dagen (dvs att man har kraft kvar till när de trycker på efter att ha "gnetat" runt på ca 85-90% av mitt ftp i snitt).
Härligt att få känna mig som en ungdom vid 44 års ålder.

Härligt att få känna mig som en ungdom vid 44 års ålder.
Enl SCF är man veteran från 30-års ålder, fast det numer kallas Master

Det här med 55 är lite otäckt. Man ser de här företagen veterankraft, 55plus, m.fl. Pensionsförsäkring kan tas ut från 55. Minns från när jag pluggade att det byggdes nya ”seniorlägenheter” med extra service i husen som gick att söka till fr 55 års ålder.
Tur man har några år kvar 😊

Det här med 55 är lite otäckt. Man ser de här företagen veterankraft, 55plus, m.fl. Pensionsförsäkring kan tas ut från 55. Minns från när jag pluggade att det byggdes nya ”seniorlägenheter” med extra service i husen som gick att söka till fr 55 års ålder.
Tur man har några år kvar 😊
+1

Fy f-n. 55 plus-boende. Mycket snack om det på 00-talet, det byggdes ett nytt bredvid vårt bostadsrättshus på Strömmensberg i Göteborg. Då kändes det så oändligt avlägset, och nu är det tio bort. Brr..

Enl SCF är man veteran från 30-års ålder, fast det numer kallas Master
Jag ska motionera om ett namnbyte till sensei. Då är det fritt fram att med stolthet odla mustasch, gå omkring i gråtrista, gubbiga arbetskläder, linne eller kimono och vara tunnhårig.
Miyagi.webp

Föreningssverige på den tiden var inte att leka med. Hittade några ex av "cykelkalendern" hemma hos föräldrarna nyss. Tjock som en liten telefonkatalog med galet massa info och en hel sektion med trevliga presentationer av lovande unga cyklister osv. Mycket jobb nedlagt!

1745401347504.webp

Föreningssverige på den tiden var inte att leka med. Hittade några ex av "cykelkalendern" hemma hos föräldrarna nyss. Tjock som en liten telefonkatalog med galet massa info och en hel sektion med trevliga presentationer av lovande unga cyklister osv. Mycket jobb nedlagt!

Visa bilaga 764586
Exakt. Har suttit ett par timmar på Hembygdsmuseet och samlat artiklar från lokaltidningen på 80-talet om Kungsbackacyklisten. Ganska stort uppslagna grejer, jättestor publik etc. Inte utan att jag tänker att det var bättre förr, faktiskt, trots att jag är ganska framtidsvänlig.

Jag ska motionera om ett namnbyte till sensei. Då är det fritt fram att med stolthet odla mustasch, gå omkring i gråtrista, gubbiga arbetskläder, linne eller kimono och vara tunnhårig.
Visa bilaga 764577
Jag har åtminstone redan grått skägg som jag ibland funderar på att ta bort för att se lite yngre ut igen. 🥲 😅 Morfar var ju en silverräv (eller typ vitt hår rätt länge) så fortsättning kanske följer. :unsure:

Senast ändrad:
Själv är ett mina mål att hänga med dem runt på deras öppna söndagsträningar innan jag blir för gammal och gaggig, men det börjar bli bråttom (snart 55), nästa försök blir nog först efter Vättern, ett oerhört tufft mål för mig men det beror nog också rätt mycket på vilka som är med för dagen (dvs att man har kraft kvar till när de trycker på efter att ha "gnetat" runt på ca 85-90% av mitt ftp i snitt).
Häng på Rörfors. Han är 60+. Hur svårt kan det va?

Väldigt snygg. Lustigt nog höll jag på att laborera med samma tanke häromdagen. Men utan Chat GPT.. 😬
Visa bilaga 764703
Sen på bollen, men jag gillar det röda och gula! Tänk på att även om svarta kläder är snygga så är det en ganska icke optimal färg i trafiken. Speciellt med minimalistiska linjer som accent när en hel klubb ger sig ut på vägarna. Och om ni också ska ha en ungdomssektion är det nog värt att tänka om den helsvarta tröjan.

Hade jag varit du, vilket jag inte är så känn dig fri att ignorera allt jag skriver såklart, så hade jag snott inspo från Tysklands landslagströjor. Minus den svarta randen och en annan färg på tröjan än vit då:
IMG_8277.webp

Nästan som en Tskurt Ericsson Telecom mörk blå med krage ärm gul grön röd. Visa bilaga 769547små tänder.
Är detta bomull med någon elastisk blandning? Snyggt är det iallafall! Jag ser framför mig hur detta ställ både satt och såg ut förr med en hel klunga av likadant klädda endast iförda cykelkepsar och några läderhjälmar på stålcyklar och vajerslangar kors och tvärs över hela styrena. Stiligt och klassiskt!

Kör en sån noppringsmaskin eller en sån billig Bic-hyvel och kör på den så återfår den sin forna glans igen.

Är detta bomull med någon elastisk blandning? Snyggt är det iallafall! Jag ser framför mig hur detta ställ både satt och såg ut förr med en hel klunga av likadant klädda endast iförda cykelkepsar och några läderhjälmar på stålcyklar och vajerslangar kors och tvärs över hela styrena. Stiligt och klassiskt!

Kör en sån noppringsmaskin eller en sån billig Bic-hyvel och kör på den så återfår den sin forna glans igen.
Är nog en arbets Tskurt från min store brors har nog inget med cykel göra är inte märkt Ericsson på.😇
I min byn håller de mer på med fotboll och hästar och springa by rundan.

Senast ändrad:
Ja, det är tråkigt. Ingen aning om vad som hände men det blev väl kanske för mycket tjafs.
Ett alternativ til att radera är ju att hålla sig till cykeltrådar. Blir inte så många att läsa då heller.

Det är nog fler än han som hade mått bra av att minska näthänget här. Och att minska mobiltfntiden överlag. Sammantaget tycker jag inte mobilt internet har gjort livet bättre för gemene man. Samtalen i fikarummen har tystnat. Miljön i klassrummen kraftigt försämrad. För mig som lvgcyklist har risken för påkörning bakifrån ofrånkomligen ökat, liksom kollisionsrisk med cyklister och gångare på gator och cykelbanor. Det går inte att ignorera.

Man får ge honom att han var principfast. Han föredrog alltså att lämna forumet framför att behöva acceptera att politikförbudet skulle gälla även honom.

Tillbaka
Topp